Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, overskriften sier vel det meste.

Gikk forbi der og spurte på lørdag. Da drev de å fylte Mac-øyeskygger i hyllene. Ser ut til å bli ganske stort utvalg der, så gleder meg til jeg får tatt en tur :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, kult! Jeg skal ringe og bestille litt forskjellig! Har lest her at de sender til hele landet. Blir morsomt å endelig få prøvd litt produkter derifra! :)

Skrevet
Å, kult! Jeg skal ringe og bestille litt forskjellig! Har lest her at de sender til hele landet. Blir morsomt å endelig få prøvd litt produkter derifra!  :)

Update: eeeeh, hva bør man egentlig bestille av MAC-produkter? Har ingen erfaring med merket fra før så jeg aner jo ikke hva som er bra. Men øyenskygger og lipgloss har jeg jo lest her inne at mange liker. Er det flere ting? Og hvis noen kan anbefale noen spesifikke nyanser så setter jeg stor pris på det. :)

Skrevet

MAC har en fin Strobe Cream, som du har under foundation for å få mer friskt utseende. Får ansiktet til å lyse litt mer. Har bare brukt den et par ganger, og ser definitivt litt mer frisk og fin ut.

Skrevet

For den som har en hud som lett blir blank, er pudderet som heter Blot Powder helt supert. Det matter ned huden uten å bli kakete og ekkelt. Lipglassene kommer i mange fine farger, men jeg liker ikke lukta (sjokolade eller vanilje, husker ikke eksakt), og de tørker ut leppene.

Skrevet

Hei! Kopierer mitt eget laaange innlegg som jeg skrev for noen måneder siden, ang øyenskygger fra MAC:

Her kommer iallefall mine anbefalinger! :) Jeg kjøpte masse øyenskygger fra MAC da jeg var på NK i Stockholm i fjor. Hadde fått litt penger igjen på skatten, og de fikk jommen bein å gå på! :sjarmor: Liker best brune, skimrende øyenskygger, og MAC har masse fine. Anbefaler Sable (mellombrun, skimrende), Honesty (beige/lysebrun med MASSE skimmer), Bronze (rødbrun, litt skimrende), Mulch (litt mørkere enn Sable, de to ligner veldig på hverandre men Sable er litt finere synes jeg), Romp (nydelig mellombrun uten skimmer, men med glans) og Woodwinked (lys gullbrun, en av favorittene mine).

Dessuten anbefaler jeg en kjempefin, mosegrønn skygge som heter Sumptuous olive, og en sølvblå som heter Silver ring (med litt skimmer i). Har også en fin "lillabrun" som heter Twinks, og en gullfarget som heter Goldmine (glans, ikke skimmer) og en hvit med skimmer som heter Vanilla som jeg bruker som base. Kjøpte også en kremøyenskygge som het MAC paints i fargen Bamboom, som var rødbrun og fungerer nesten som en primer, fargene sitter mye bedre.

Jeg kjøpte dessuten en fin lipgloss som het Poco pink, den var fersken/korallfarget.

Når MAC på Glasmagasinet åpner, har jeg planer om å ringe og bestille Strobe cream (hvitrosa skimrende krem som kan brukes som highlighter på kinnbeina bl.a), og kanskje et kompakt skimmerpudder (vet ikke hva det heter). Foundation skal jeg ikke bestille, siden det sikkert er lett å få feil nyanse i forhold til hudtone når jeg ikke har sett den i virkeligheten. Skal også bestille enda en kremøyenskygge i fargen Bamboom siden den gamle begynner å bli oppbrukt, og kanskje enda en beige/ferskenfarget øyenskygge (begynner å få en stor samling nå!) i en farge som heter Honey lust, som lignet på Woodwinked. Har også hørt at de skal ha gode primere, men jeg tror jeg venter med å kjøpe det. Rouge venter jeg også med å kjøpe. Har lest at de har fine løse øyenskygger som heter Pigments, er litt nysgjerrige på de, men de får vente noen lønninger til.

Oppdatering: Nå er yndlingsøyenskyggene mine Bronze og Tempting. Romp er også fin. Synes de nyansene er litt finere til mine (blå) øyne enn Sable og Mulch, som blir litt for mørke. Den som heter Honesty drysser ganske mye for den inneholder så masse skimmer, så den er jeg ikke såå fornøyd med. Den hvite som heter Vanilla bruker jeg nesten ikke for den er så "usynlig", så jeg anbefaler en annen hvitnyanse.

Skrevet
:hoho: Jeg tror jammen jeg er helt ute å kjøre når det gjelder sminke... jeg trodde nemlig det dreide seg om Apples Mac....... og syntes tråden var litt merkelig plassert :ler::sjenert:
Skrevet
:hoho:  Jeg tror jammen jeg er helt ute å kjøre når det gjelder sminke... jeg trodde nemlig det dreide seg om Apples Mac....... og syntes tråden var litt merkelig plassert  :ler:  :sjenert:

;)

MAC er vesentlig mer interessant enn Apples Mac, spør du meg :sjenert:

Skrevet
;)

MAC er vesentlig mer interessant enn Apples Mac, spør du meg  :sjenert:

Veeeeeel..... tja..... ;)

Skrevet
;)

MAC er vesentlig mer interessant enn Apples Mac, spør du meg  :sjenert:

IKKE enig! :sur:

Skrevet

Har lest litt på makeupalley om MAC, og det virker som mange av produktene får bra kritikk. Øyenskyggene, kremøyenskyggene og de øyenskyggene i løspulverform (pigment) får fine anmeldelser, det samme gjør rouge, lipgloss, leppestift, eyelinere, kajal. Mascaraen får ikke så bra kritikk, heller ikke neglelakken. Noen av foundationene har fått bra karakter (hyper real + studio fix fluid), mens andre har fått mer lunkne kritikker. Primeren har også fått bra tilbakemeldinger, det samme har solpudderet, og flere av de andre puddertypene. Alt i alt ser det lovende ut for en produktjunkie som meg! ;)

Skrevet
Har lest litt på makeupalley om MAC, og det virker som mange av produktene får bra kritikk. Øyenskyggene, kremøyenskyggene og de øyenskyggene i løspulverform (pigment) får fine anmeldelser, det samme gjør rouge, lipgloss, leppestift, eyelinere, kajal. Mascaraen får ikke så bra kritikk, heller ikke neglelakken. Noen av foundationene har fått bra karakter (hyper real + studio fix fluid), mens andre har fått mer lunkne kritikker. Primeren har også fått bra tilbakemeldinger, det samme har solpudderet, og flere av de andre puddertypene. Alt i alt ser det lovende ut for en produktjunkie som meg!  ;)

Det varierer veldig alt etter hvilke øyenskygger, hvilke kajaler osv. Noen av øyenskyggene er veldig bra - alle frost-øyenskyggene, f.eks. Mens andre, som velvet-skyggene, kan være hit or miss. Jeg har vært misfornøyd med ganske mange, men er selvfølgelig fornøyd med veldig mange fler :)

Kohl-kajalene er definitivt best. Powerpoint-kajalene sitter kanskje bedre (nesten vannfaste), men er desto vanskeligere å legge fint. Veldig lite pigmenterte; blir kladdete.

Pigmentene er litt smak og behag - pigment-junkies elsker dem, mens andre (som meg) foretrekker de faste øyenskyggene. Det blir lett mye søl med pigmentene, og de irriterer øynene ganske mye - særlig de som er veldig glitrete.

Blushene er kjempefine. Veldig mange fine rosafarger.

Jeg synes de fleste foundationene blir litt unaturlig (jeg har bare sett dem på andre, bruker ikke foundation selv), men blot-pudderet er det beste pudderet jeg noensinne har hatt. Demper blankhet på nese og i panne uten å etterlate spor eller farge.

Leppestiftene har jeg stort sett vært fornøyd med. Lustre-leppestiftene blir fort oppbrukt, mens de mattere/fetere holder i årevis (med mindre man bruker dem hver dag da). De har et enormt utvalg i farger, og det skal mye til å ikke finne en favoritt der.

Lipglossene (lipglass) er holdbare og fine, selv om mange av dem er litt for bleke etter min smak. Jeg har flere som er kjempefine, men som har vært Limited Edition - noe som er veldig typisk MAC og fryktelig irriterende når man finner noe man liker.

Kremskyggene på tube er stort sett bra og funker fint som primer. Shadestickene har lett for å stripe seg.

Neglelakkene er vel det eneste jeg ikke har prøvd..

Og til slutt: Liplineren Spice, som er en av MACs største klassikere = ugly.... terracotta-farge, fatter ikke at så mange digger den. Tror det er en eneste stor meningsløs hype :)

Skrevet

Strobe Cream hørtes interessant ut. Nå gjelder det å ikke gå forbi altfor ofte :sjenert:

Skrevet

Jeg har en lys kremøyenskygge fra MAC som er helt fantastisk! Bruker den som primer under andre pudderøyenskygger, og den får fram fargen på disse øyenskyggene sterkere, sånn at den blir mer intensiv på en måte, pluss at den gjør at øyenskyggen sitter MYE lenger. Man trenger ikke annen øyenskyggeprimer når man bruker sånn kremøyenskygge under. Den er dyrere enn pudderøyenskygger, men holder lenge.

Skrevet

Jeg vil og ha strobe cream! Noen som vet pris?

Skrevet
Jeg vil og ha strobe cream! Noen som vet pris?

Det skulle jeg gjerne også hatt. Jeg har tenkt meg forbi der i morgen, Rosenrød, så om ingen vet så kan jeg få sjekket det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...