Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest den tråden om hvilke klær som vi absolutt ikke vil gå i, og da tenkte jeg at det kunne vært gøy å se hva slags stil dere foretrekker.

Jeg er nok av den klassiske typen som foretrekker enkle, klassiske klær, og har strevd med å finne noe jeg liker i sommer med alle sigøynerklærne som har vært moderne. Enkle, ensfarga kjoler og skjørt. Likeens når det gjeølder bukser og jeans. Kan sprite opp med litt mer pynta topper og gensere, men foretrekker absolutt ensfarga klær. MEN når det gjelder smykker, sko, skjerf og vesker, dvs alt av tilbehør kan jeg gå amok og velge noe oppsiktsvekkende. Da føler jeg at jeg enkelt kan kle opp og ned antrekkene mine. Er det meg som er litt spesi eller tanker andre som meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som jeg er ganske lik som deg når det gjelder stil. Bruker for det meste klassiske klær. I hverdagen går jeg mye i jeans og enkle topper/gensere. Må som regel alltid ha et smykke og/eller belte og pynte opp med. Når jeg pynter meg bruker jeg også skjørt/kjole eller litt mer "vågale" topper. Elsker å variere med sko, smykker, belter, vesker og annet tilbehør.

Vil vel si at sko og vesker er min store svakhet.... :sexy:

Skrevet

Akkurat nå er jeg inne i en anti-mønster-periode, så jeg bruker kun ensfarga klær. Merkelig! :ler:

Skrevet

Dongeri, grovstrikk, jordfarger, striper, ruter, slask.

Skrevet

Jeg bruker også mye enkle klær; "uniformen" er jeans, en eller annen ensfarget t-skjorte eller langermet topp, og en enkel cardigan til, og aller helst sko med litt hæl. Jeg er ikke glad i rysjer og blonder, og går ikke så ofte med skjørt, men hvis jeg gjør det, er de også ganske enkle, og gjerne relativt korte eller knelange.

Av farger går det for min del i kalde toner; svart, hvitt, rødt, lyseblått, og noe kalde rosatoner.

Skrevet (endret)

Jeg er litt rocka og ganske retro. Liker luer, skjerf, vanter, hansker, leddvarmere, votter. Noen ganger slaskete, en sjelden gang søtfeminin, ofte smårøff. Glad i farger og mønstre, selv om jeg har vært litt renere i stilen i det siste. Har per i dag ingen helsvarte klær med unntak av et par singleter. Handler masse på H&M, ellers stort sett i bruktbutikker. Liker lave sko aller, aller best.

Det føles teit å skulle beskrive sin egen stil. Det får meg til å føle meg litt kikkisørumsk.

Endret av Sweet Jane
Skrevet (endret)
Jeg bruker også mye enkle klær; "uniformen" er jeans, en eller annen ensfarget t-skjorte eller langermet topp, og en enkel cardigan til, og aller helst sko med litt hæl. Jeg er ikke glad i rysjer og blonder, og går ikke så ofte med skjørt, men hvis jeg gjør det, er de også ganske enkle, og gjerne relativt korte eller knelange.

Av farger går det for min del i kalde toner; svart, hvitt, rødt, lyseblått, og noe kalde rosatoner.

Dette høres omtrent ut som meg :)

Jeg liker ikke mønster på klær, og bruker alltid smykker for å live opp antrekket. Det finnes masse fine klær med spreke mønster, men jeg trives ikke med å ha på meg slike klær dessverre. Jeg har gjort nok bomkjøp, og har vel lært litt av det ;)

Endret av Marillia
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg har en rocka svartkledd stil med touch av gotisk.

Vanligvis går jeg enten med mørke jeans eller svarte bukser, gjerne med røffe detaljer som metallspenner og store glidelåser, og naglebelte, eller svarte mini- og foldeskjørt sammen med kraftige snøreboots. Oventil bruker jeg band-tskjorter, skjorter i svart, lilla eller hvitt, og topper med blonder og/eller stropper.

Skrevet

Jeg er stilforvirret.

Men det er vel to stiltyper jeg går for nå, sporty og corp.

Sporty betyr en vide bukser med en del lommer, typisk behagelige. Smale bomullstopper, enten lang eller kort arm.

Corp betyr litt mer drakt-aktige ting, smale pencil skirts og kjoler, litt 50-talls smal profil.

Felles for begge er at jeg foretrekker ensfargede klær i sterke eller litt mørke farger, jakke framfor genser og lave sko. Skal det være hæler, må de være litt solide i basen. (Snellehæl framfor sånn som begynner bredt og blir smal nederst.) Bruker like smykker, men liker belter.

Skrevet

Det jeg liker meg best i er:

-jeans, helst mørke

-belte (gjerne skinn)

-tynn, enkel bomullstopp (t-skjorte, v-utringet genser el.l)

-støvletter

-noe i ørene, eller halssmykke og "bangles" (mange tynne armbånd)

-gjerne skinnjakke

Aner ikke hva stilen kalles. Safe, kanskje? :ler:

Skrevet

Går nesten alltid med jeans, gjerne med en kjole over. Aldri skjørt.

Liker gull, og har mange gullvesker, -sko og -belter.

Elsker også tunikaer, gjerne med romantiske blonder.

Av merker liker jeg Day Birger et Mikkelsen og Filippa K.

Nå for tiden er jeg skikkelig kjedelig, og går stort sett med jeans, singlet eller tynn genser og en hettejakke over.

Skrevet

Jeg foretrekker også det enkle og klassiske. Jeg bruker aldri jeans, det kan jeg ikke fordra. Det blir mest dressbukser og en ensfarget topp, men de kan godt ha noen pene og enkle detaljer på e.l. Buksene er som oftest sorte, så jeg unngår å bruke sort på overkroppen. Skjørt bruker jeg bare om sommeren. Belte bruker jeg aldri, synes ikke det er pent og kjøper heller bukser som passer. Bruker mest varme farger siden det kler meg best.

Skrevet

Jeg er også av den klassiske typen. Når jeg bruker jeans er det enten med topp og cardigan til eller skjorte med et lekkert belte og ditto sko. Skal jeg pynte meg litt blir det dressbukse med overdel eller et pent skjørt. Skal jeg kjøpe kjole drar jeg til Coast i Bogstadveien, de har modeller som jeg liker og går rett inn i, samt enkle og pene mønster/farger.

Liker godt å pynte meg, og har som "regel" at et hvert antrekk kan bli pyntet opp med smykker, belte, sko eller veske - men alt med måte. :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg bruker enten jeans eller dressbukse med en topp til og en cardigan over. Bruker også en del bomullstopper eller tynnstrikkede topper uten cardigan over. Liker best sko med lav hæl, eller uten hæl. For tiden er jeg litt fargeforvirret. Har trodd at kalde farger var finest på meg, men nå i sommer har jeg faktisk fått litt farge, og nå passer jeg best varme toner. Ellers bruker jeg lite stæsj, siden jeg har en jobb som ikke tillater sånt (ringer, smykker, store øredobber, etc), og da glemmer jeg ofte å ta det på når jeg kommer hjem.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Jeg går veldig mye med skjørt (evt kjole), men ønsker meg flere bukser. Har ofte skjørt som går til knærne eller midt på leggen, kombinert med lave sko/støvletter, en bomullssinglet med cardigan over eller en tynn ullgenser/omslagsgenser. Bruker ofte armbånd til - stort sett noe jeg har laget selv, eller evt. en litt spesiell ring. Sjal er også vanlig tilbehør. Liker morsomme detaljer, som små broderier eller rare vesker.

Har ingen bestemt fargeprofil, men går bla. gjerne i mørk blått, blågrønt, turkis, olivengrønt, sennepsgult, mørk lilla, mørk brunt, grått, svart, rødt, beigerosa, hvitt. Bruker i utgangspunktet de fleste farger, men det har mye med nyanse å gjøre (f.eks. er det stor forskjell på lys rosalilla og mørk blålilla). Vil nok aldri ikle meg babyrosa eller babyblått, selv om det fins fine nyanser av rosa og blått.

Når det gjelder mønster, bruker jeg både ensfargede og mønstrede klær. Har en del skjørt med mønster, mens de fleste overdelene er ensfargede. Liker best små prikker eller broderier, og minst brede striper.

Samboeren sier at jeg har en feminin stil, uten å virke overpynta (selv om det føles litt sånn når jeg leser det jeg har skrevet). Liker å pynte meg litt i hverdagen, selv om jeg bruker lite tid på badet om morgenen.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

En blanding av geek, rock og retro, men veldig enkel stil. Det går i jeans, converse, enkle langermede tees, skjerf og cardiganer. Så og så alltid flate sko, jeg liker å gå, tulledanse og bælme øl og det passer seg ikke med høye hæler da. Ellers mye svart, jordfarger og nøytrale farger. Er mer opptatt av at klærne skal matche personligheten enn det å følge moten, men jeg klarer så og si alltid å finne en måte å innkorporere trender jeg liker til stilen min selv om ingen på gata kan se på meg at jeg virkelig er opptatt av klær, mote og stil generelt. Skulle ønske at jeg kunne frike ut mer i klesveien, men føler jeg er litt over den verste rebellalderen.

Skrevet

Litt forskjellig, en dag sporty, en dag klassisk, en dag skjørt og høye hæler. Men det går mye i jeans, enkle topper eller penere topper med en jakke utenpå når jeg er på jobb. Jeg har nok anskaffet flere smykker siste året enn jeg har kjøpt gjennom hele livet tidligere...!

Skrevet

Jeg bruker mye skjørt, kjoler og cardigans. Stilen min er vel en blanding av rocka/vintage/40-talls glamour. Bruker lite smykker, men er veldig glad i antikke perler, rubiner og andre edelstener. Liker grove, hjemmestrikkede skjerf og luer som en kontrast til en litt oppstylet look.

Av farger går jeg helst i sort, brunt, rødt, rosa, lilla, gullhvitt og blåtoner.

Når det er sagt så går jeg ikke slik hele tiden. Kan godt ta på en jeans og enkel jakke, men prøver å tilføre litt av min personlige stil da også.

Skrevet

Det går mer og mer opp for meg at jeg ikke har en stil i det hele tatt. Det nærmest jeg har, er en forkjærlighet for enkelte farger, og jeg liker ikke for mye mønstre på klær.

Jeg trenger noe nytt...

Skrevet

Prøver jo å henge litt med i motene, med mer eller mindre hell :P

Går for tiden mye i brunt. Har aldri vært glad i mønstre, holder meg til ensfargede topper. Prøver som oftest å ha flere lag, da det kan bli litt kjedelig med "bare" en topp. Går nesten alltid i jeans. Jeg er absolutt ikke et skjørtmenneske. Føler meg som en mann i det :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...