Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #1 Del Skrevet 3. september 2006 Hanen og gjøken galer, fuglen kvitrer, dua kurrer osv., men hva i alle dager gjør ugla? :klø: Tuter hun? Uler hun? Jeg vet rett og slett ikke om jeg har jernteppe eller om jeg mangler grunnleggende kunnskap om ugla! Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 3. september 2006 #2 Del Skrevet 3. september 2006 Tuter, tror jeg. Men hovedoppgaven til ugla er å være rådgiver for alle de andre dyrene i skogen. Ugla er nemlig veldig, veldig klok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svart Katt Skrevet 3. september 2006 #3 Del Skrevet 3. september 2006 Ugla skriker! Hvert fall i følge denne linken http://www.forskning.no/Artikler/2004/desember/1101823835.23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #4 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg pleier å ha et godt forhold til forskning.no, men jeg kan liksom ikke helt godta at de mer intellektuelle uglene, jf. Pets innlegg, skriker! Men kanskje jeg må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 3. september 2006 #5 Del Skrevet 3. september 2006 Jeg pleier å ha et godt forhold til forskning.no, men jeg kan liksom ikke helt godta at de mer intellektuelle uglene, jf. Pets innlegg, skriker! Men kanskje jeg må. ← Nei, de tuter. Eller uhu-er. Å si at ugler skriker er nedverdigende for arten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Norwegian Blue Skrevet 3. september 2006 #6 Del Skrevet 3. september 2006 Tuter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #7 Del Skrevet 3. september 2006 http://www.georgetown.edu/faculty/ballc/an.../norwegian.html Jeg kan sove godt i natt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 3. september 2006 #8 Del Skrevet 3. september 2006 http://www.georgetown.edu/faculty/ballc/an.../norwegian.html Jeg kan sove godt i natt. ← God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest splæsj Skrevet 3. september 2006 #9 Del Skrevet 3. september 2006 Ugla Uhu-er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svart Katt Skrevet 3. september 2006 #10 Del Skrevet 3. september 2006 Den linken må legges til favoritter. Kjekt å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #11 Del Skrevet 3. september 2006 Her har vi det litt mer rett på sak ja: http://www.georgetown.edu/faculty/ballc/animals/owl.html Variasjonene er ikke så store rundt om i verden. Koreanske "buung-buung" skilte seg dog litt ut Og dialektforskjellene er visst like store mellom engelske og amerikanske ugler som mellom menneskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 3. september 2006 #12 Del Skrevet 3. september 2006 .. og når hun ikke er ute og tuter er hun her på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #13 Del Skrevet 4. september 2006 Eselet skryter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 6. september 2006 #14 Del Skrevet 6. september 2006 Tror jeg henger meg på uhu-er. Det der har jeg aldri tenkt over. Snakker uglespråk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 6. september 2006 #15 Del Skrevet 6. september 2006 Over til noe annet; Hva gjør egentlig ugla, bortsett fra å sitte i et tre ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 6. september 2006 #16 Del Skrevet 6. september 2006 Skuer utover verden? Spiser mus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 6. september 2006 #17 Del Skrevet 6. september 2006 Hmm. Et så klokt fjærkre må jo ha noen stilige hobbyer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 6. september 2006 #18 Del Skrevet 6. september 2006 Et øyeblikk, så skal jeg hente Ole Brumm-boka mi og sjekke... Tror ugla der lærte seg å skrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 13. september 2006 #19 Del Skrevet 13. september 2006 Nei, de tuter. Eller uhu-er. Å si at ugler skriker er nedverdigende for arten. ← .. og når hun ikke er ute og tuter er hun her på KG ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 13. september 2006 #20 Del Skrevet 13. september 2006 Der kom endelig ekspertisen ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå