Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Gutten min på snart 15 mnd spiser fortsatt grøt til kvelden. Han liker det veldig godt, og jeg vil fortsette med det for å slippe brød til alle måltider unntatt middag. Men jeg vil tro at han begynner å bli lei av Nestlegrøten etterhvert, så jeg tenke kanskje jeg skulle lage grøt selv. Hva kan jeg lage til en gutt på den alderen, som er lettvindt og selvsagt sunt??
Arwen Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 I denne boka står det endel grøtoppskrifter.
mallina Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Jeg laget havregrøten selv jeg, det likte tulla mi og det var ikke så vanskelig..
Musemor Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Jeg lager havregrøt til sønnen min på 14 måneder. Veldig enkelt å lage, og han liker det veldig godt. Jeg bruker vann i fordi han ikke tåler melk.
Montezuma Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Jeg pleide å lage grøt av flere ulike kornsorter, og skakssatte dem med forskjellige frukter mm.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Havregrøt er jo sunt og enkelt Det meste av grøt man koker selv inneholder vel mer næring enn babygrøt egentlig. Tenker da på type frokostgrøt.
Helen Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Jeg pleide å lage grøt av flere ulike kornsorter, og skakssatte dem med forskjellige frukter mm. ← Det gjorde jeg også med min mellomste, for jeg fikk ikke i han ferdiggrøt. Det er ganske fort gjort å lage en porsjon.
Klips Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Havregrøt er jo sunt og enkelt Det meste av grøt man koker selv inneholder vel mer næring enn babygrøt egentlig. Tenker da på type frokostgrøt. ← Er det? Babygrøten er jo vitamin og mineralberiket eller noe sånn. Er det noen som vet noe om dette? Fakta? Man vil jo gjerne gi det sunneste.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 Babygrøten er jo tilsatt vitaminer, mineraler og viktigst av alt: Jern. Den inneholder mindre sukker enn ferdige frokostgrøtblandinger, og sånn sett er den jo bedre også.
Montezuma Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Babygrøten er jo tilsatt vitaminer, mineraler og viktigst av alt: Jern. Den inneholder mindre sukker enn ferdige frokostgrøtblandinger, og sånn sett er den jo bedre også. ← babygrøten er tilsatt sukker - punktum. Der var hovedårsaken til at jeg valgte å lage grøt selv, og altså IKKE av noe ferdige blandinger (nå som barna er store lager jeg forøvrig frokostblandinger selv også). Vitaminer, jern osv. sørger man selvsagt for å tilsette i hjemmelaget grøt og middagsmat v.h.a. frukt, grønnsaker mm. Videre unngår man konserveringsmidler mm i hjemmelaget. jeg er helt klart av den mening at hjemelaget er sunnest , samt at det er den eneste måten å virkelig vite hva barnet får i seg.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 Er det? Babygrøten er jo vitamin og mineralberiket eller noe sånn. Er det noen som vet noe om dette? Fakta? Man vil jo gjerne gi det sunneste. ← Til så store bar foretrekker jeg å gi tilstrekkelig med vitaminer og jern naturlig i kosten, jeg er ikke noe glad i for mye tilsetninger. Til babyer som ikke spiser annet stiller saken seg litt ennerledes. Ikke meningen å høres belærende ut eller noe altså Men i grovt brød, korn i grøt og slikt er det jo jern, i babygrøtene er det ofte veldig fint mel og lite fiber.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #12 Skrevet 4. september 2006 Småfolk har endel fine grøter, kan kjøper på Ultra og ICA - de har vel noe på rema 1000 også. Næringsinnholdet er høyere inn Nestle grøten, mindre søte, og bedre på smak virket det som.... Lillejente la iallefall fin elsk på småfolk grøten her i huset. Synes det var veldig greit å vite at hun fikk i seg bla jern til hvert grøtmåltid, selv om det er jern naturlig i havregrøten....det var iallefall in magefølelse og erfaring. Brukte heller energi på å lage hjemmelaget middag her i huset.....
Imax Skrevet 5. september 2006 #13 Skrevet 5. september 2006 Ta en titt på Grønn Hverdag BarnematBarnemat Hefte om hjemmelaget barnemat Her er en egen nettside om Barnemat
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #14 Skrevet 6. september 2006 babygrøten er tilsatt sukker - punktum. ← Ikke Helios sine grøter som er å få kjøpt på helsekost. Disse brukte jeg kosekvent, varierete ved å tilsette frukt eller bær innimellom.
Karen Skrevet 10. september 2006 #15 Skrevet 10. september 2006 Min datter er 26 mnd og spiser fortsatt grøt på kvelden. Hun er veldig glad i grøt. Prøver å variere smakene med ulike kjøpegrøter. har også prøvet den nye havregrøten til alle som har kommet på markedet nå. Den liker hun veldig godt. Ellers går det mest i Nesle. Har prøvd å lage selv, men synes de blir litt smakløse i forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå