Gjest Ninakanin Skrevet 5. september 2006 #81 Skrevet 5. september 2006 Jeg tar ikke de klart humoristiske innlegga seriøst, det som skremmer meg at det er så mange som svarer ærlig at de ikke hadde hatt noe problem med det. Men, meg om det, jeg skal ikke dømme dem, jeg ville egentlig bare bemerke det. Synd om det faktisk er sånn at de aller fleste ville gladelig solgt sin elskedes seksuelle tjeneste for penger, liksom.← her provoserer du, vel vitende om at det er det du gjør.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #82 Skrevet 5. september 2006 her provoserer du, vel vitende om at det er det du gjør. ← Var det noe å bli provosert av?
Gjest Ninakanin Skrevet 5. september 2006 #83 Skrevet 5. september 2006 Jeg tar ikke de klart humoristiske innlegga seriøst, det som skremmer meg at det er så mange som svarer ærlig at de ikke hadde hatt noe problem med det. Men, meg om det, jeg skal ikke dømme dem, jeg ville egentlig bare bemerke det. Synd om det faktisk er sånn at de aller fleste ville gladelig solgt sin elskedes seksuelle tjeneste for penger, liksom.← Her er det jeg reagerer på. Man skal få mene det man vil, men da skal man stå for det også! Først sier NB at hun ikke vil dømme noen. Greit, da står man for det. Da dømmer man ikke. For det sa man jo nettopp at man ikke skal. Da blir det tåpelig å snike inn en ganske klar dom i neste setning, dårlig skjult med sin avsluttende "liksom". Jeg kan godt analysere hele setningen, men den er ganske åpenbar: NB mener det er forkastelig at folk vil prostituere sin kjære for penger. Det er å dømme noen, i mine øyne. Og da står man ikke for det man sier, gitt! Og daaaa blir jeg kranglete
Gjest Norwegian Blue Skrevet 5. september 2006 #84 Skrevet 5. september 2006 Avsluttende dom? Det er jo akkurat det samme som jeg har sagt hele tiden. Men, ok, unnskyld, jeg var kjempeslem, det var ikke meningen å provosere. NB mener det er forkastelig at folk vil prostituere sin kjære for penger. Det er å dømme noen, i mine øyne. Ok, jeg er skyldig, jeg syntes det er forkastelig folk vil prostituere sin kjære for penger. Hvis det gjør med til en forferdelig, fordømmende person, so be it.
Gjest Gjesta Skrevet 5. september 2006 #85 Skrevet 5. september 2006 Som Nina Kanin sa på den første siden så har alle mennesker forkjellig forhold til sex, noe som ofte kommer an på alder, ærfaringer osv. Man har de som venter med sex til de er gift for å ikke bli "uren", man har de som føler sex hører hjemme i et kjærlighetsforhold og som aldri kunne tenke seg en ONS og man har de som i tillegg har evnen til å se på sex bare som ren sex og ikke noe mer. Poenget: folk er forskjellig. Men jeg tror neppe denne tråden var ment som en markedsundersøkelse, så hvorfor ta den som en?
Gjest Ninakanin Skrevet 5. september 2006 #86 Skrevet 5. september 2006 Avsluttende dom? Det er jo akkurat det samme som jeg har sagt hele tiden. Men, ok, unnskyld, jeg var kjempeslem, det var ikke meningen å provosere. Ok, jeg er skyldig, jeg syntes det er forkastelig folk vil prostituere sin kjære for penger. Hvis det gjør med til en forferdelig, fordømmende person, so be it. ← Yes! Synes du det, så synes du det. Toppers! Godt du sier det høyt det du mener Du trenger ikke å unnskylde deg, jeg syntes bare det var feigt og tåpelig, og det sa jeg ifra om også. Du trenger ikke å overdrive og bli spydig av den grunn, eller..?
Gjest Bellatrix Skrevet 5. september 2006 #87 Skrevet 5. september 2006 Nei. Prostitusjon er ikke noe jeg ville likt.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #88 Skrevet 5. september 2006 Trodde det var ens egne tjenester som skulle selges, jeg? Det er vel ikke sånn at en skal knulle og den andre skal få penger? Men for oss litt mer erfarne som har vært til køys med et mannfolk eller to som vi har plukket opp i de sene nattetimer - det er no big deal. Og kom det med en million på kjøpet så hvorfor ikke? ← Du er i feil tråd. Her er det om du/dere får tilbud om at typen/samboeren/kjæresten/ektemannen osv har sex med en annen. Det var en annen tråd om det er en selv som prostituerer seg for en million.
Frøken Freken Skrevet 5. september 2006 #89 Skrevet 5. september 2006 Nope... Jeg hadde aldri klart å tenke på at han hadde hatt sex med noen andre enn meg mens vi var sammen. Jeg blir dårlig bare ved tanken.
Gjest Naria Skrevet 5. september 2006 #90 Skrevet 5. september 2006 Skal det ikke mere til? ← Nei, det skal ikke mer til enn at han har sex med en annen dame. For meg er det noe av det mest respektløse jeg kan tenke meg, og jeg vil ikke ha en partner som ikke respekterer meg. Hvis du hadde spurt typen din om han ville ha sex med en annen for en million, så ville det ha ødelagt forholdet deres? ← Ikke at jeg hadde spurt. Men om han hadde hatt sex med noen andre enn meg, hadde det ødelagt forholdet vårt ja. Uansett om det var for penger eller ikke.
Gjest Chrizzy Skrevet 5. september 2006 #91 Skrevet 5. september 2006 Men dere som sier ja. Jeg lurer på hvilken holdning dere ellers har til utroskap? Vær ærlig nå!
Gjest Ninakanin Skrevet 5. september 2006 #92 Skrevet 5. september 2006 Men dere som sier ja. Jeg lurer på hvilken holdning dere ellers har til utroskap? Vær ærlig nå! ← for meg er utroskap når man går bak ryggen på sin partner. går begge vel vitende inn i å innlede seksuelle forhold med andre mennesker, med ærlighet og felles enighet, så er det ikke utroskap. Da bedriver man seksuelle aktiviteter med andre mennesker. Men utro er man ikke! Så utroskap: Jeg kan ikke fordra det, men har gjennom dyrkjøpt erfaring lært at livet har nyanser, og stiller meg helt åpen hvor hvordan jeg ville reagert om det ble en del av livet mitt igjen, enten som bedratt eller bedrager. Jeg ville blitt knust som bedratt tror jeg... og å bedra er ikke lengre aktuelt. De hadde rett de som gav meg råd. jeg ville aldri klart å gjøre det jeg gjorde om jeg elsket kjæresten min! Jeg elsker nå. Derfor=aldri utro!
Gjest regine Skrevet 5. september 2006 #93 Skrevet 5. september 2006 Ok, jeg er skyldig, jeg syntes det er forkastelig folk vil prostituere sin kjære for penger. Hvis det gjør med til en forferdelig, fordømmende person, so be it. ← Og jeg er faktisk helt enig med Norwegian Blue, både i dette sitate og annet som hun har skrevet. Og - jeg er omtrent dobbelt så gammel, og har hatt min "andel" ONS. Det er, iallfall i mitt hode, noe annet å ha en ONS (med et menneske som jeg har suveren kontakt med der og da) enn å selge sin kjære for penger.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #94 Skrevet 5. september 2006 Og jeg er faktisk helt enig med Norwegian Blue, både i dette sitate og annet som hun har skrevet. Og - jeg er omtrent dobbelt så gammel, og har hatt min "andel" ONS. Det er, iallfall i mitt hode, noe annet å ha en ONS (med et menneske som jeg har suveren kontakt med der og da) enn å selge sin kjære for penger. ← ja..og det var merkelig hvor fort ninakanin kom i angrepsposisjon her.
Tiit Skrevet 5. september 2006 #95 Skrevet 5. september 2006 Hvorfor i himmelens navn skal en ikke ta alvorlig et slikt spørsmål som TS stiller. Problemstillingens prinsipp er jo høyst aktuell og alvorlig. Syns det ble mye fjas i denne tråden, særlig fra enkelte... Den ligger jo ikke på skråblikk. Går dessuten ut fra at problemstillingen ble hentet fra en film som kom på midten av 90 tallet, der Demi Moore ble solgt/solgte seg for en mill. Det ble mye elendighet ut av det.... men heldigvis happy ending! Yea.
Gjest Ninakanin Skrevet 5. september 2006 #96 Skrevet 5. september 2006 Folk må lære seg forskjell på kverulering, argumentering, og forsvar
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #97 Skrevet 6. september 2006 Jeg tror nok det er mange som ikke kjenner segselv godt nok her.. dette er det samme som spørsmålet om : ville du prostituert deg for en sum av : xxxx Folk kjenner ikke segselv godt nok. Det er mangel på å klare å sette segselv inn i en slik 100% reel situasjon som gjør at mange svarer "feil" utifra hva de _selv_ hadde gjort i en gitt situasjon. -S-
Trampe Skrevet 6. september 2006 #98 Skrevet 6. september 2006 Jeg er veeeldig glad i penger, så jeg hadde gjort mye for en mill. Men jeg hadde ikke taklet å låne vekk mannen. Jeg hadde slitt med det i ettertid - ikke verdt pengene. Jeg blir kvalm bare av tanken på at han i det hele tatt har hatt sex med noen andre før meg, så hvordan ville jeg reagert om han hadde sex med noen andre nå? Aldri i verden om jeg hadde greid det... Da kunne han heller ha fått spise noe ekkelt eller gjort noe skummelt eller noe.
Solskinn Skrevet 6. september 2006 #99 Skrevet 6. september 2006 Folk er forskjellige, og man skal ikke skimse av sjalusi og usikkerhet ← Så om man ikke ønsker dette så er man sjalu og usikker? Forstår jeg deg rett da? Du sier man skal skille mellom argumentasjon, kverulering og forsvar. Kommentaren din er her forsvar da men... Som du sier vi er alle forskjellige, men resten av settningen din er ikke forenelig med det utsagnet slik jeg leser det i alle fall. Kanskje misstolker jeg? Jeg sier nei, av prinsipp ikke av usikkerhet. For meg betyr det å ha partner at man skal holde seg til en person. Folk har forskjellige definisjoner på sex og partnerskap, og man er ikke prippen eller gammel tante om man velger si nei til en slik problemstilling man har bare forskjellige meninger om hva som ligger i et partnerskap. Selv hadde jeg vært fristet til å si ja om dette gjaldt meg selv, og det ville sikkert han også dersom det gjaldt ham. Har ingen problemer med å vekjenne at tanken er fristende, men jeg hadde likevel ikke villet gjennomføre det da det ikke er forenelig med mine holdninger om partnerskap.
Gjest Ninakanin Skrevet 6. september 2006 #100 Skrevet 6. september 2006 Så om man ikke ønsker dette så er man sjalu og usikker? Forstår jeg deg rett da?← Nei Jeg svarte det på et sitat av Alwa, som lo etter å ha sitert en annen bruker. Kan hende jeg slo isammen flere brukeres svar, og at det ble litt feil, men jeg mente iallefall at man skal respektere hverandres forskjeller. Og om noen forventer å respekteres for å kunne gjennomføre det som TS spør om, så må også de andre i tråden respektere om noen ikke kunne gjennomført det på grunn av sjalusi/usikkerhet/osv!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå