Gjest Sofie Caroline Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Jeg vil gratulere KORK, som er 60 år i år Norge har vært, og er fortsatt, et svært kulturfattig land. Vi mangler strukturer, system og knagger i systemene. Vi har mange dyktige utøvere, men vi har ikke et nettverk som fanger dem opp og strukturerer dem videre. De profesjonelle musikerne i KORK fortjener honør i form av at NRK sender flere konserter med dem på TV, vi får jo nesten aldri se dem (hvis man ikke bor i Oslo). Bortsett fra at NRK nesten hele tiden filmet ensidig på en "kjedelig" trompetisk (briller, lite hår, tynn og grå...!), var det en flott konsert (med soul-artister) vi kunne se på TV sist lørdag, synes hvertfall jeg. Kamerapersonen kunne godt ha variert filmingen til å vinkle seg inn på mange flere musikere enn det som ble gjort. Sammenlik KORK med BBCs kringkastingsorkester, og vi ser at de norske er mer ustrukturerte, naive, og de mangler en klar og ryddig organisasjonsstruktur. Det er mange som forstår at R. Gupta byttet jobb.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Hm...så ingen på kulturforumet vil gratulere orkesteret? Det var besynderlig. Vel, jeg får si gratulerer, måtte orkesteret fortsette med konserter, CD-utgivelser, ulike prosjekter, være aktiv på byen i samarbeid med ulike artister (som f.eks. på Scene West). Og måtte folk i det langstrakte land få mer glede av konserter med dem på TV!
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Legg ned hele skitten, vi treng ikke musikere i Norge! Vi ser aldri noe til dem, de er for sæ sjølv. Vi har radiokanala!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Elendig orkester, forferdelig musik som ingen trenger.
Gjest gjest1 Skrevet 8. september 2006 #7 Skrevet 8. september 2006 Jeg ble dritskuffa da jeg fant ut at det ikke var han søte gutten, Corky, med Downs syndrom fra den serien som gikk for år og dag siden, det var snakk om. For da tenkte jeg at det måtte ha vært en sensasjon at han hadde blitt 40 år eldre siden åttitallet. Men for all del, gralurer til Korkefolka.
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2006 #8 Skrevet 8. september 2006 Hvem er KORK? ← Kringkastingsorkesteret
Gjest gjest1 Skrevet 9. september 2006 #9 Skrevet 9. september 2006 Jeg ble dritskuffa da jeg fant ut at det ikke var han søte gutten, Corky, med Downs syndrom fra den serien som gikk for år og dag siden, det var snakk om. For da tenkte jeg at det måtte ha vært en sensasjon at han hadde blitt 40 år eldre siden åttitallet. Men for all del, gralurer til Korkefolka. ← (Corky=Chris Burke, i følge wikipedia født i 1965)
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #10 Skrevet 9. september 2006 (Corky=Chris Burke, i følge wikipedia født i 1965) ← Takk for info! Da er han ikke en sensasjon i så måte i hvert fall.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2006 #12 Skrevet 9. september 2006 Jeg ble dritskuffa da jeg fant ut at det ikke var han søte gutten, Corky, med Downs syndrom fra den serien som gikk for år og dag siden, det var snakk om. For da tenkte jeg at det måtte ha vært en sensasjon at han hadde blitt 40 år eldre siden åttitallet. ← Ja, det var gøy Sier kanskje litt om nivået på kulturforumet her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå