Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Hudpleiere har sagt begge deler; at man ikke skal mikse produktserier, og at man kan trikse og mikse som man vil. Jeg sliter med å finne én serie hvor jeg liker alt. Akkurat nå bruker jeg følgende, men det er et rent sammensurium. Jeg har hud som om sommeren er normal/tørr, men som om vinteren blir tørrere, og tørrere, og tørrere. Rens: Dermalogica Ultracalming Cleanser Toner: Dr. Hauschka og Phytomer (sistnevnte er helt fantastisk, men vanskelig å få tak i) Dagkrem: Exuviance (men tror jeg skal skifte til Decleor Nutri-delice, for den gir litt lite fukt. Pluss for at den har en liten fruktsyreandel, og spf 15) Nattkrem: Exuviance Evening Restorative Complex (denne er også helt superduperfantastisk, i hvertfall foreløpig). Er det OK å mikse på denne måten? Alt er jo salongprodukter, og tilpasset hudtypen min. Hvordan bestemmer jeg hva som er bra og ikke?
Gjest Gjest_holly_* Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Et rungende JA fra meg. Jeg har prøvd å være trofast både mot Dermalogica og Dr Hausckha. Men huden min ble aldri fornøyd med det. Og jeg prøvde virkelig, med begge merkene (og har nå ørten produkter som jeg ikke bruker..) Nå blander jeg rens/toner/fuktighetskrem/masker fra disse to, pluss noen andre småtterier fra andre merker og huden min er så fin som den aldri har vært før. Jeg mener ganske enkelt: det som føles og ser best ut MÅ jo være det beste. Om det kommer av miksede produkter, so what
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Det som er dilemmaet, er at jeg aldri finner både renseprodukter og kremer fra samme serie som funker for meg. Jeg liker for eksempel renseproduktene til Dr. Hauschka, men kremene gjør meg katastrofalt tørr, hvis jeg bruker dem på lang sikt. Egentlig det samme for Dermalogica. Og så videre.
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Noen serier er bygd opp slik at produktene har en høy konsentrasjon av ingredienser som jobber i synergi med hverandre - ingrediensene jobber med samme problem fra hver sin innfallsvinkel. Derfor vil f eks rens og toner utfylle hverandre, serum og krem "jobber" sammen osv.
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Dvs. at hvis jeg bruker for eksempel rens og toner fra Dermalogica, og kremer/serum fra Decleor (for eksempel) vil det fungere sammen? Evening Restorative Complex brukes alene (sammen med øyenkrem fra Exuviance), så den vil jeg uansett beholde. Hmm, ikke lett.
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Jo, det vil nok fungere, men selv bruker jeg kun en serie (kombinert med facial creme som bruker under en dagkrem) fordi det for meg er mest riktig. For å få mest mulig ut av produktene og deres virkning.
Gjest Gjest_holly_* Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Noen serier er bygd opp slik at produktene har en høy konsentrasjon av ingredienser som jobber i synergi med hverandre - ingrediensene jobber med samme problem fra hver sin innfallsvinkel. Derfor vil f eks rens og toner utfylle hverandre, serum og krem "jobber" sammen osv. ← Det her har jeg SÅ store problemer med å svelge. Sett fra kjemiens verden så er dette nærmest umulig. Når to stoffer (som tåler vann, luft, fett etc) reagerer med hverandre er resultatet aldri bra Og disse stoffene finner man i hvert fall ikke i hudpleieprodukter... Men fiffig logikk..
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Men det virker å være helt umulig å finne en serie som har alt. Kanskje jeg skal teste Matis? Produkter derfra har jeg ikke brukt på mange år. Jeg så på en krem for en stund siden, men den kostet noe sånt som 795. Hvis resten har tilsvarende priser, vet jeg ikke helt. Lurer på hva slags krem fra Matis som eventuelt kunne passe meg? Jeg har, som nevnt, tørr, litt ømfindtlig hud. Hydra Floral fra Decleor, som er for normal/tørr hud, gav meg kviser, som eneste produkt.
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 Settfra kjemiens verden er det dette som er forklaringen. Dessuten, er det snakk om de AKTIVE ingrediensene. altså ikke vann/olje. Snakker her om bioteknologi jeg da.
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 Men det virker å være helt umulig å finne en serie som har alt. Kanskje jeg skal teste Matis? Produkter derfra har jeg ikke brukt på mange år. Jeg så på en krem for en stund siden, men den kostet noe sånt som 795. Hvis resten har tilsvarende priser, vet jeg ikke helt. Lurer på hva slags krem fra Matis som eventuelt kunne passe meg? Jeg har, som nevnt, tørr, litt ømfindtlig hud. Hydra Floral fra Decleor, som er for normal/tørr hud, gav meg kviser, som eneste produkt. ← Tørr og sensitiv hud, da kan du prøve Delicate-linja til Matis. Anbefaler SOS Nutrition til dagkrem hvis du er tørr og sensitiv. Roer ned huden forebygger rødhet og kløe, reparerer og beskytter hudens barrierefunksjon, og virker svært nærende og fuktighetsgivende.
Gjest Lanyah Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Det er sant det, noen hudpleiere sier det og en annen det. Jeg satt i samme situasjon som deg, for jeg ante ikke råd hvilken produkter jeg skulle velge, har favoritter innen det og det merket. Så etter en stund fann jeg ut, etter mangen samtaler med forskjellige hudpleiere. En kan blande, men begrens litt. 2 og kanskje 3 er ja. Men flere er nei. Viss man bruker mangem forskjellige produkter, da vil de ikke jobbe med hverandre og holde det produkter skulle love. Nettopp fordi den "trenger hjelp" fra andre stoffer som gjerne er i en hel serie... En sier at rens og toner BØR være av samme merke\serie. Jeg bruker nå MD Formulation sammen med Declèor, og er endelig fornøyd med det. Jeg vet at Declèor er noe av det reneste på markedet, så det jobber bra sammen med MD. Om jeg skulle få inn et til produkt fra et annet merke, så hadde jeg følt alt krasjet litt med hverandre. Jeg har vanskelig hud, så jeg kan tenke at det er viktigere for meg å holde på minst mulig merker.
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #12 Skrevet 3. september 2006 Tørr og sensitiv hud, da kan du prøve Delicate-linja til Matis. Anbefaler SOS Nutrition til dagkrem hvis du er tørr og sensitiv. Roer ned huden forebygger rødhet og kløe, reparerer og beskytter hudens barrierefunksjon, og virker svært nærende og fuktighetsgivende. ← Vet du sånn cirka pris? SOS Nutrition er ikke fra sensitive-serien, vel? Fra sensitive-serien hadde jeg tidligere rensekremen og dagkrem, men dagkremen gav for lite fukt. Jeg har også prøvd en kuldekrem derfra, men vet ikke om den finnes lenger.
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #13 Skrevet 3. september 2006 Det er sant det, noen hudpleiere sier det og en annen det. Jeg satt i samme situasjon som deg, for jeg ante ikke råd hvilken produkter jeg skulle velge, har favoritter innen det og det merket. Så etter en stund fann jeg ut, etter mangen samtaler med forskjellige hudpleiere. En kan blande, men begrens litt. 2 og kanskje 3 er ja. Men flere er nei. Viss man bruker mangem forskjellige produkter, da vil de ikke jobbe med hverandre og holde det produkter skulle love. Nettopp fordi den "trenger hjelp" fra andre stoffer som gjerne er i en hel serie... En sier at rens og toner BØR være av samme merke\serie. Jeg bruker nå MD Formulation sammen med Declèor, og er endelig fornøyd med det. Jeg vet at Declèor er noe av det reneste på markedet, så det jobber bra sammen med MD. Om jeg skulle få inn et til produkt fra et annet merke, så hadde jeg følt alt krasjet litt med hverandre. Jeg har vanskelig hud, så jeg kan tenke at det er viktigere for meg å holde på minst mulig merker. ←
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Vet du sånn cirka pris? SOS Nutrition er ikke fra sensitive-serien, vel? Fra sensitive-serien hadde jeg tidligere rensekremen og dagkrem, men dagkremen gav for lite fukt. Jeg har også prøvd en kuldekrem derfra, men vet ikke om den finnes lenger. ← Husker ikke ca-pris, men kan sjekke det. Ellers kan jeg anbefale Response Jeunesse - produktene. Kan også anbefale Fundamental Beautyfying Cream som er en dag/nattkrem som er stabiliserende på alle hudtyper. Den gir masse fukt, men samtidig fin å bruke under makeup. Den er regenererende, helende og beroligende og styrker den naturlige beskyttelsen og motvirker frie radikaler.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #15 Skrevet 3. september 2006 en gang brukte jeg en hel serie bereget på tørt hår. håret mitt ble da kjempefett og jeg måtte vaske det 3 (!) ganger før det ble seg selv igjen. dette gjelder hår da, men hvis man bruker en hel serie blir det kanskje for mye av det gode? md og dermalogica er forresten en bra kombinasjon!
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #16 Skrevet 3. september 2006 Hår og hud er to forskjellige ting da.
Gjest AGF Skrevet 4. september 2006 #17 Skrevet 4. september 2006 Hudpleiere har sagt begge deler; at man ikke skal mikse produktserier, og at man kan trikse og mikse som man vil. Jeg sliter med å finne én serie hvor jeg liker alt. Akkurat nå bruker jeg følgende, men det er et rent sammensurium. Jeg har hud som om sommeren er normal/tørr, men som om vinteren blir tørrere, og tørrere, og tørrere. Rens: Dermalogica Ultracalming Cleanser Toner: Dr. Hauschka og Phytomer (sistnevnte er helt fantastisk, men vanskelig å få tak i) Dagkrem: Exuviance (men tror jeg skal skifte til Decleor Nutri-delice, for den gir litt lite fukt. Pluss for at den har en liten fruktsyreandel, og spf 15) Nattkrem: Exuviance Evening Restorative Complex (denne er også helt superduperfantastisk, i hvertfall foreløpig). Er det OK å mikse på denne måten? Alt er jo salongprodukter, og tilpasset hudtypen min. Hvordan bestemmer jeg hva som er bra og ikke? ← Jeg har fått beskjed av min hudpleier at det går helt fint an å mikse, hun gjør det selv. Jeg bruker også mange Exuviance produkter og fikk som deg ikke nok fukt av dagkremen. Men da anbefalte hudpleieren at jeg bare bruker nattkremen om dagen også. Og det har fungert utmerket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå