Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia!

Bare lurte på når dere fortalte/har tenkt å fortelle til familie og venner at dere er gravid?

Vet at uke 12. er den magiske grensa, og vi hadde i utagngspunktet tenkt å vente så lenge vi og, men klart vi det? Nei! Har fortalt det til hans og mine foreldre + søsken.

Klarer alle å vente til uke 12, eller er det fler som oss?? :ler:

Koz. :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest gladidagog
Skrevet

kjæresten fikk jo vite det ti minutter etter testen var tatt!!! Da var eg en uke over forventet mens. Familien fikk vite de i uke 8 og venner uke 10-12...Sjefen min etpar uker senere og kollegaer rundt uke 20.. Det var en deilig hemmelighet, så eg kunne kanskje holdt ut lenger....Men ikke lett å skjule når en skal ut, og drikker Munkholm, er trøtt og vil bare sove, dårlig matlyst osv osv. Nå er det bare fem uker igjen, rart...fødselen virker som noe om ikke angår meg, lang borte.Kanskje eg skal begynne å tenke på den snart..

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å PRØVE å vente 12 uker engang!

Jeg er ikke gravid eller prøver enda da, men.. sambo får selvsagt vite det samtidig med meg, våre foreldre og søsken får nok vite det.. første gangen vi treffer dem etter dette tenker jeg (vi bor i en annen kan av landet enn dem) Kanskje forteller vi det til resten av slekta også da, avhenger litt av hvor tidelig dette er.

Venner og kolleger og sjefen og sånn, de får vel vite det etterhvert. Kansje venter jeg de 12 ukene der (men hva om jeg spyr hele dagen i 3 måender da?). Men nei, jeg ser ikke noe poeng i å vente i 12 uker med å fortelle våre nærmeste at vi skal bli foreldre. Skulle vi miste den.. ja da vil jeg heller ha mine foreldres medfølelse en de små "kanskje det kommer en baby?" hentydningene.

Det er nå mine meninger om dette. Det får være opp til hverenkelt når de mener det er rett for DEM å fortelle det :)

Skrevet

Vi fortalte det til den nærmeste familen og de nærmeste vennene i 12. uke. De på jobben min fikk vite det et par uker seinere, ellers har vi ikke fortalt det til noen, nyheten har bare spredd seg!

Gjest marilyn
Skrevet

hei luky. jeg har allerede fortalt det til mamma, søstra mi, og to venninner..men det er fordi de også er gravide... Har ikke sagt det til venninnene ellers tror jeg.. nå skal jeg prøve å holde snavla til uke 12... vi får se.. det blir vanskelig... jeg greier jo ikke tenke på annet... :lol:

marilyn, 4+3

Skrevet

Vi klarte ikke å vente til 12 uke. Forloveden, fikk det å vite samtidig som meg. Siden vi stod å så på at testen forandret farve, sammen.

Mine svigerforeldre, fikk det å vite 2 dager senere. Og 3 dager senere fikk mine foreldre det å vite.

Vennene våre fikk også det å vite iløpet av 1 uke. Min forlovede klarte ikke å holde seg. Han måtte bare fortelle det til alle han møtte :)

Hilsen Viblie

Gjest Anonymous
Skrevet

Med første og andre barnet klarte vi ikke å vente med å fortelle det, så alle viste det ca rundt uke 7 -8. hehe. :D

Nå er jeg i uke 9 og har ikke tengt å fortelle det til noen før over uke 12.

Før så har folk gjettet det fordi det var forventet. Men denne gangen tror alle vi er ferdige med barne og ikke skal ha flere... :ler:

Skal bli morsomt å se maska til mamma og pappa når jeg forteller det. :ler:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Har vært gravid fem ganger. Første gangen fortalte vi det tidlig, da mistet vi i 16 - 17 uke. Så den magiske grensen tror jeg ikke på. Andre og tredje gangen fortalte vi det også tidlig. Fjerde gangen følte jeg hele tiden at noe var fryktelig galt så vi fortalte det bare til de nærmeste. Det endte fryktelig dramatisk - var gravid utenfor livmoren. Ble sykemeldt og fortalte det da til de på jobben. Siste gangen fortalte vi det tidlig. Og til deg Merete - gled deg, ingenting er så morsomt som å fortelle at nr tre er på tur når det er forventet at de to dere har er nok ! Sjefen min mistet masken helt og holdent................

Synes det er ok å fortelle det tidlig rett og slett pga at folk da skjønner hvorfor du er trist om du mister.

Skrevet
Så den magiske grensen tror jeg ikke på.

Synes det er litt underlig at du skriver dette. Selv om du har opplevd et av unntakene, skjer jo de fleste spontanaborter før 12. uke. Leger og jordmødre bruker jo også 12. uke som en grense, selv om alle vet at ting kan intreffe på et senere tidspunkt.

Skrevet

Vi fortalte det rundt uke 6-7 til foreldrene våre. Dette fordi vi måtte framskynde bryllupet for å slippe et barn på ca 2 uker. Plutselig ble ting hektisk! (Dessuten trengte jeg å høre fra min mor at alt skulle gå bra :-? )

Mine beste venner fikk også vite det ca samtidig.

Våre søsken fikk vite det ca uke 10. Og etter det gikk det slag i slag, plutselig visste alle det.

Jeg tror ikke jeg hadde klart å skjule det lenger.... For jeg hadde store problemer med å ikke si det til alle den dagen vi fant det ut!

Skrevet

I og med at jeg har en liten p-pille trosser, så var jeg nesten 6 uker på vei før vi fant ut noe. Familie og søsken fikk vite det to dager etter og da vi var 8 uker visste alle sammen det. :D

Skulle i en bursdag og synes det var noe tull å skulle sitte der med munkholm eller noe alkofri vin å juge. Vi var klar over at de ville få vite det, og hadde ikke noe imot det!! :P

Skrevet

Jeg har fortalt om begge graviditetene mine "tidlig"....

Første gang var jeg student og måtte fortelle det til ledelsen på skolen for å få tilrettelagt studiet (og praksisen)....synes det var feil at de visste det og ikke mine nærmeste....var da litt over en måned på vei...

Andre gang påkrevde graviditeten at jobbsituasjonen min måtte endres drastisk....kunne ikke jobbe med de brukerne jeg jobbet med.....dette gjorde at jeg måtte informere sjefen og mine kollegaer....da var jeg 6 uker på vei.....

Synes man skal fortelle det når man selv føler for det.......er ikke en enig i den uskrevne "regelen" om at vi skal vente til 3 mnd....dette er opp til hver enkelt.....

Tanken bak "regelen" er vel at man skal vente for å se om alt går bra (mest risiko i første trimester).....men hvis det da går galt...skal det da holdes hemmelig....?? (selvsagt opp til hver enkelt, men...)

Jeg personlig vil at menneskene rundt meg skulle ha visst hvis jeg for eksempel hade "mistet"....dette ville selvfølgelig ha vært tøft å bære...og de rundt meg ville ha merket at noe var galt....

Gjest Anonymous
Skrevet

Fortalte sjefen min i uke 9 og resten fikk vite uke 12 etter ultralyden da.

Jobben fikk vite før da jeg har en krevende jobb til tider og jeg ikke ønsket stort press så tidlig i svangerskapet heller.

19+2

Skrevet

første gangen klarte vi å holde på vår lille nyhet helt til jeg var i uke 14.

da reiste vi hjem og fortalte det til alle i familien på en dag! denne gangen kommer jeg ikke til å fortelle noenting før folk ser det selv! jeg HATET når folk kom bort og tok på magen min hele tiden! spesiellt da jeg var bare 4-5 måneder på vei!

men jeg tror nok at grunnen til at jeg klarte holde meg så lenge var at min beste veninne visste det all the way! hun var med da jeg tok testen...

denne gangen måtte hun også få vite samtidig med oss fordi vi egentlig skulle flytte til oslo sammen der jeg skulle begynne på¨skole... kunne ikke avlyse noe sånt uten grunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...