Gå til innhold

Ordet "neger"

Fremhevede innlegg

Skrevet
Slangen, når det gjelder logikk og argumentasjon synes hvertfall jeg at du viser mangelfulle brist her.

Jeg vil skille det fra deg som person, for du er helt sikkert en veldig hyggelig person, som må få mene hva du vil, akkurat som alle andre! Jeg reagerer bare på måten du argumenterer på i denne tråden: den er ikke helt god.

Jeg er ikke uenig med deg. Men, slik personfokusering dreier diskusjonen i feil retning.

Den beste måten å svare på argumenter som mangler logikk å påpeke mangelen på en logisk sammenheng :) Noe som blir gjort grundig av flere her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva du "synes" er på en måte ikke førende for hva som eksisterer av debatt ellers i verden.

Jøss, sier du det...... :grine:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Hvor ille er negresse? :sjenert:

Vent til den kvinnelige, svarte befolkningen i Norge har talt.

Endret av Slangen
Skrevet
Hvor ille er negresse? :sjenert:

Tror jeg aldri har hørt noen bruke dette ordet i dagligtale. Den eneste gangen jeg hører ordet er faktisk i diskusjoner om hvilke ord som er aksepterte å bruke. Men kanskje du skal starte en egen diskusjon for det?

Men hendig å kunne slenge seg på en negresse-diskusjon etter å ha tapt neger-diskusjonen, eller hur.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Slangen, når det gjelder logikk og argumentasjon synes hvertfall jeg at du viser mangelfulle brist her.

Jeg vil skille det fra deg som person, for du er helt sikkert en veldig hyggelig person, som må få mene hva du vil, akkurat som alle andre! Jeg reagerer bare på måten du argumenterer på i denne tråden: den er ikke helt god.

Nå skal det sies at jeg ikke ble imponert av argumentasjonen i dette innlegget heller.

Endret av Slangen
Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Tror jeg aldri har hørt noen bruke dette ordet i dagligtale. Den eneste gangen jeg hører ordet er faktisk i diskusjoner om hvilke ord som er aksepterte å bruke. Men kanskje du skal starte en egen diskusjon for det?

Men hendig å kunne slenge seg på en negresse-diskusjon etter å ha tapt neger-diskusjonen, eller hur.

Verden byr på mange overraskelser:

- Hvis sønnen din vil gifte seg med en negresse så er det greit?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=101136

Hvorfor kan man ikke diskutere om det er greit å si negresse? Ei negresse blir den litt mer feminine utgaven av neger. Eller hur.

Skrevet

Hvorfor kan man ikke diskutere om det er greit å si negresse? Ei negresse blir den litt mer feminine utgaven av neger. Eller hur.

Begge de begrepene du viser til her ("negresse" og "neger") henviser til en og samme ting: begge er mennesker.

Det vil altså si, at hvis konklusjonen er at "neger" er et negativt ladet ord, må det nødvendigvis logisk følge av det at også "negresse" er et like negativt ladet ord. Dette fordi begge begrep henviser til mennesker, hvis forskjell er at de har ulikt kjønn.

Skrevet

Vel talt - gjest :klappe:

Skrevet

Et kjapt søk på google gir meg inntrykk av at negresse IKKE er et stuerent ord. 98% ser ut til å dreie seg om noe seksuelt.

I linken din så tror jeg ordet er brukt for å provosere frem et svar fra en tidligere nynazist...

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Et kjapt søk på google gir meg inntrykk av at negresse IKKE er et stuerent ord. 98% ser ut til å dreie seg om noe seksuelt.

Jeg har sett det i noen erotiske noveller, hørt folk si det om pene svarte damer. Det var absolutt ikke negativt, så sant du ikke mener all seksualitet er negativt.

I linken din så tror jeg ordet er brukt for å provosere frem et svar fra en tidligere nynazist...

Da finnes det i så fall "bedre" uttrykk.

Skrevet
Jeg har sett det i noen erotiske noveller, hørt folk si det om pene svarte damer. Det var absolutt ikke negativt, så sant du ikke mener all seksualitet er negativt.

Erotiske noveller gjenspeiler ikke virkeligheten akkurat.. Jeg kan ikke huske at noen har brukt det ordet i virkeligheten.

Angående artikkelen i VG. Kunsten med å provosere er å gjøre det litt, men ikke for mye. Å bruke feks ordet "svarting" ville vært for åpenlyst. Den artikkelen du henviser til er forresten den eneste artikkelen i VG som har brukt ordet "negresse". Og de må ha skrevet flere ganger om svarte kvinner ;)

Dette er litt morsomt.du ha et neger-aktig uttrykk som du kan bruke?

Blir det neste ordet vi kommer til å diskutere "negroid"? :ler:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet

Blir det neste ordet vi kommer til å diskutere "negroid"?  :ler:

For min del er det likegyldig. Likevel litt morsomt å se hvor utrolig følsomt dette er for noen. Tror de store personangrepene hadde vært utelatt om vi hadde diskutert ordet kjerring, men så snart det handler om hudfarge går folk helt bananas. Er det p.g.a. at noen har dårlig samvittighet over at den hvite rase har utnyttet diverse med en annen rase de sist hundre årene?

Skrevet
Erotiske noveller gjenspeiler ikke virkeligheten akkurat.. Jeg kan ikke huske at noen har brukt det ordet i virkeligheten.

Angående artikkelen i VG. Kunsten med å provosere er å gjøre det litt, men ikke for mye. Å bruke feks ordet "svarting" ville vært for åpenlyst. Den artikkelen du henviser til er forresten den eneste artikkelen i VG som har brukt ordet "negresse". Og de må ha skrevet flere ganger om svarte kvinner ;)

Blir det neste ordet vi kommer til å diskutere "negroid"?  :ler:

Ja, tenk å le til negeraktige ord!!!

Nei dette blir sterkt, kanskje på grensen til rasisme.............men nå ler jeg politisk ukorrekt med :ler:

Skrevet

Hm. Jøss :overrasket: Du gir deg ikke etter å ha tråkket skikkelig i salaten, men fortsetter med friskt mot på en ny diskusjon om begrepet "negresse" - når det faktisk gjelder det samme?

Jøss...

:sjokkbla::riste:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Hm. Jøss  :overrasket: Du gir deg ikke etter å ha tråkket skikkelig i salaten, men fortsetter med friskt mot på en ny diskusjon om begrepet "negresse" - når det faktisk gjelder det samme?

Jøss...

:sjokkbla:  :riste:

Fint om du kan bidra til diskusjon også, ikke bare personangrep. ;)

Endret av Slangen
Skrevet
For min del er det likegyldig. Likevel litt morsomt å se hvor utrolig følsomt dette er for noen. Tror de store personangrepene hadde vært utelatt om vi hadde diskutert ordet kjerring, men så snart det handler om hudfarge går folk helt bananas. Er det p.g.a. at noen har dårlig samvittighet over at den hvite rase har utnyttet diverse med en annen rase de sist hundre årene?

Jeg er ikke enig med deg. Hvis du starter en ny tråd som omhandler "kjerring"-begrepet, vil du finne at like mange der provoseres over at du mener det er et positivt ladet ord.

Hvor modent er det å synes at det er morsomt at folk reagerer på andre ting enn deg selv? :forvirret:

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet (endret)
Jeg er ikke enig med deg. Hvis du starter en ny tråd som omhandler "kjerring"-begrepet, vil du finne at like mange der provoseres over at du mener det er et positivt ladet ord.

Hvor modent er det å synes at det er morsomt at folk reagerer på andre ting enn deg selv?  :forvirret:

Den er grei.

Du kan jo starte en diskusjon om kjerring å se.

EDIT: Gjorde det like godt.

Endret av Slangen
Gjest jøssemann
Skrevet

Wow, tror vi trygt kan si at neger-forkjemperne må se seg grundig slått i denne debatten.

Gjest Sorte Får Bææ
Skrevet
Wow, tror vi trygt kan si at neger-forkjemperne må se seg grundig slått i denne debatten.

Wow. Hersketeknikker er kult, ass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...