Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Maa mannen ha giftering? Min tilkomne er ingen smykke mann og liker ikke aa ha paa seg ring....Tenkte vi heller kan kjope en dyrere ring til meg
monja Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Han må jo ikke ha ring. Mannen og jeg har begge ringer, men jeg bruker ikke min.
Gjest Kanelia Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Nei, mannen må ikke ha giftering. Det er vel opp til enhver hvordan man gjør det. Dersom han ikke kommer til å bruke den, er det vel bedre å ikke kjøpe en i utgangspunktet.
Gjest Neffi Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 INGEN må ha ring. Man er like godt gift uten.
Kykkelikokos Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Det er vel ganske uvanlig å ikke ha ring, men det er jo ingen regel som sier at dere må ha ring. Uansett så kan jo mannen din f.eks prøve en anonym ring på seg. Det er ganske annerledes med en giftering enn med en "pyntering". Det er vel ganske mange menn som ikke er typisk smykkemenn, men som likevel har giftering og kler dette!
Susan Sto Helit Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Min kjære er heller ikke noen "smykke mann", og har alltid syntes at det var plagsomt å gå med ring. Men forlovelses/gifteringen den har han gått med siden han fikk den. (Vi ble enige om at han skulle prøve, og se om det gikk.) Syntes i utgangspunktet det hørtes rart ut at en av dere skulle ha ring og den andre ikke. For meg er det enten eller, enten har begge ring, eller så har ingen ring. (Men det får være opp til dere om begge bruker ringen eller ikke.) Synes det er en hyggelig markering av at man er gift jeg, og ringen betyr noe for meg, derfor bruker jeg den. Men dette er jo opp til dere, og ikke oss.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Oi! Når det gjelder forlovelsesring, vet jeg det er mer vanlig at bare jenta har ring, men det har faktisk ikke slått meg at bare den ene parten bruker giftering! Men selvfølgelig, det finnes jo ingen regler, så det er jo opp til hver enkelt, men for meg lyder dette rart. Alle vet jo at en giftering har man ikke for å pynte seg, så det at man ikke er "smykkemann" har vel ingenting med dette å gjøre...
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Nei, han trenger ikke å ha ring, men det syns jeg du bør å han til å ville gå med. Du vil vel ikke at andre skal tro han er singel????
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 Nei, han trenger ikke å ha ring, men det syns jeg du bør å han til å ville gå med. Du vil vel ikke at andre skal tro han er singel???? ← Har du issues eller? Ikke derfor man går med ringen da!
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #10 Skrevet 5. november 2006 Har du issues eller? Ikke derfor man går med ringen da! ← Hva er grunnen da?
Gjest niomi Skrevet 5. november 2006 #11 Skrevet 5. november 2006 Pappaen min har aldri gått med ringen sin. Den ligger i en treeske i seksjonen hjemme. Han kan ikke bruke den i jobbsammenheng, og så tror jeg han føler seg uvel med smykker. Men man ser jo veldig godt at mamma og pappa er gift for det!
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #12 Skrevet 5. november 2006 Hva er grunnen da? ← Det har jeg også lurt på, derfor kommer ikke vi til å ha ringer.
Susan Sto Helit Skrevet 6. november 2006 #13 Skrevet 6. november 2006 Oi! Når det gjelder forlovelsesring, vet jeg det er mer vanlig at bare jenta har ring, men det har faktisk ikke slått meg at bare den ene parten bruker giftering! Men selvfølgelig, det finnes jo ingen regler, så det er jo opp til hver enkelt, men for meg lyder dette rart. Alle vet jo at en giftering har man ikke for å pynte seg, så det at man ikke er "smykkemann" har vel ingenting med dette å gjøre... ← Er det mer vanlig at bare jenta har forlovelsesring, enn at begge har ring? Hvordan vet du det? Finnes det statistikk over sånt? For oss var det hvertfall helt utenkelig.
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #14 Skrevet 6. november 2006 Det er mange land det er helt normalt at bare jenta har forlovelsesring. Vi hadde det sånn. Men gifteringer skal vi ha begge to. Når det gjelder det at mannen bruker ringen eller ikke, så er det mange jenter der ute som ser etter om mannen har ring, og har han ikke det, så er han fritt vilt. Selvfølgelig bestemmer man selv om begge skal ha ring, ingen, eller bare den ene. Men for meg blir det feil. Jeg vil at andre skal se at mannen min er opptatt!!! Så jeg er enig i at han kanskje burde prøve en enkel, anonym ring. Om ikke annet, så kanskje for din skyld???
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #15 Skrevet 6. november 2006 En giftering er noe man har fordi ringer et symbol for evighet, det som går og går og ikke har en ende, i gamledager så gav de hveradnre ringer for å binde hverandre, og vise evig troskap (så langt jeg har fått med meg) Det er derfor vi har gifteringer i dag. I tilegg har det kommet til andre elementer som ulike brudepar legger i ringene. Han er min! han er opptatt! Finga ta fatet! er en grunn for noen til å gå med ring. For de aller fleste så er det vel et symbol på kjærlighet, og troskap, et symbol på løftet vi gav under vielsen. Vi (min kjære og jeg) har i allefall vært klare på at det er fint at gifteringene våre symboliserer at vi er optatt, at vi har hverandre, og at vi har lovet å være sammen for evig. Nei, så klart han ikke trenger ring - det eneste han trenger er å si ja på bryllupsdagen, men jeg personlig ville ikke ha hoppet over å kjøpe ringen sånn uten videre, jeg ville nok ha prøv å få han til å vurdere det litt mere først.
Gjest ee Skrevet 9. november 2006 #17 Skrevet 9. november 2006 Jeg er ikke gift selv, men broren min er det. Han er absolutt ikke en mann som jeg ville trodd skulle bruke ring, men han gjør det Men de var veldig opptatte av komfort når de valgte ut ring.
Kiromantia Skrevet 14. november 2006 #18 Skrevet 14. november 2006 Det har jeg også lurt på, derfor kommer ikke vi til å ha ringer. ← Ringen blir brukt som et symbol på noe evig. Siden en ring ikke har noen ende. Så den har en mening. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå