Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Har en kjæreste som er skilt på 4. året. Vi har vært sammen omtrent like lenge. Vi er ikke samboere, men har et seriøst og åpent forhold. I dag er han i konfirmasjon til sin nevø. Sammen med sin x-kone som ble invitert sammen med ham. Jeg tar meg i å synes det er litt rart! Ikke nødvendigvis at jeg ikke ble bedt sammen med han, men at x-kona ble bedt! Jeg VET at min familie aldri hadde gjort det på den måten. De hadde tatt det som en selvfølge at min kjæreste hadde vært der sammen med meg. Og IKKE min x. Jeg har ikke nevnt noe om at jeg stusser over dette overfor min kjæreste. Hans familie er liten og de har ikke hatt noe særlig lyst å treffe meg. De har vel egentlig ikke vært særlig nysgjerring på meg i det hele tatt. Kan ikke ta meg nær av det - men jeg tar meg i å undres over hvordan enkelte støter ut i stedet for å inkludere! Jeg ER faktisk både en hyggelig person, SER helt grei ut, er blid og åpen og har rimelig godt utviklede sosiale antenner. Noen som har noen tanker om det? Er det underlig sett med deres øyne, eller er det kanskje normalt å bruke tid på å inkludere? Mvh undrende gjest
razmatazz Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Hmm, for en merkelig problemstilling. Det første jeg lurer på er om denne nevøen hadde et nært forhold til din kjærestes x-kone? Hvis ja synes jeg det er greit at hun ble bedt i konfirmasjonen. Hvis nei synes jeg det høres merkelig ut. Var det et stort eller lite selskap? Hvis det var stort syns jeg det er litt sært å ikke invitere deg sammen med din kjæreste. Hvis det var lite (og konfirmanten ikke hadde et spesielt forhold til x-kona) hadde det kanskje vært mest naturlig at kjæresten din ble invitert alene. Når det gjelder ditt forhold til din kjærestes familie er det jo synd at du ikke føler deg godt tatt imot. Kanskje du kan ta initiativet til litt mer sosial omgang med dem? Kan jo godt hende situasjonen endrer seg om du bare blir litt bedre kjent med dem.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Ut i fra det du skriver synes jeg det virker rart at eks-dama ble bedt og ikke du.. hadde vel vært mer logisk omvendt.. Men er mannen din og hans eks kansje faddere til konfirmanten? Eller har konfirmanten hatt et godt forhold til tanten? slike faktorer kan nok spille inn..
LilleBille Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Synes ikke det er rart at eks-kona er invitert. Hun har sannsynligvis vært en del av barnas oppvekst de første 10-12 årene - så selv om hun og mannen ble skilt for fire år siden - betyr det ikke at barna ikke har et nært forhold til henne (enten hun er fadder eller ikke) At du ikke ble bedt er kanskje rart - men det kommer jo an på hvilket forhold du har til konfirmanten. Jeg regnes som en selvfølgelig gjest i konfirmasjoner etc. hos eksens familie - jeg har et nærmere forhold til flere av barna enn han har - og hans nye dame har ikke noe forhold til dem. Jeg regnes fortsatt som tante - det sluttet jeg da ikke med å være fordi om jeg ble skilt fra onkelen deres.
Gjest Gjest - trådstarter Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Tja, det er sikkert en rar problemstilling! Men x-kona har ikke hatt et spesialt nært forhold til sitt "tantebarn" og er heller ikke fadder. Det er dog riktig - hun har på en måte vært et naturlig innslag i hans oppvekst! Så ut i fra det, kan jeg selvsagt forstå det. Jeg har ikke et forhold til konfirmanten - fordi anledningen ikke har bydd seg. Har bare sett han ved et par anledninger. Så summen er vel til slutt at det hele ikke er så underlig! Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå