ZIBRA Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Hvor kan man kjøpe dette? Går frem og tilbake til jobben hver dag, hade passet helt perfekt da! Postet et inlegg i sted om dette også men tro det forsvant et sted på veien......
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Jeg kjøpte sånne på en ordinær sportsbutikk.
ZIBRA Skrevet 3. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. september 2006 Hvordan er de? Funker de til å trene opp benen?
Tristessa Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Jeg har aldri lest noe fint om slike vekter, kroppen er visstnok innstilt på sin egen vekt, og bruk av ekstravekter gjør at man er ekstra eksponert for skader osv. Nå er ikke gåing det mest belastende man kan gjøre (jogge med ekstavekt må vel være å be om trøbbel?) men jeg personlig ville heller gått litt lenger enn med ekstra vekt.
Twigi Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Jeg har aldri lest noe fint om slike vekter, kroppen er visstnok innstilt på sin egen vekt, og bruk av ekstravekter gjør at man er ekstra eksponert for skader osv. Nå er ikke gåing det mest belastende man kan gjøre (jogge med ekstavekt må vel være å be om trøbbel?) men jeg personlig ville heller gått litt lenger enn med ekstra vekt. ← Det synes jeg høres merkelig ut. Folk som skal trene seg opp til ekstreme fysiske utfordringer løper jo rundt i skauen med bildekk på slep - det kan neppe kalles egenvekt. Det er jo også veldig sjelden man ser muskelbyggere som bare står og bøyer armene - de har gjerne nytte av noen vekter Jeg synes vektmansjetter er veldig fint for å øke intensiteten på styrkeøvelser, f.eks. pilates og andre rolige bevegelser. Egner seg mindre til eksplosive øvelser, da kan det bli skader. Men for å gå tur - og få ekstrabelastning "selv på kortere turer" mener jeg er helt fint.
Tristessa Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Det synes jeg høres merkelig ut. Folk som skal trene seg opp til ekstreme fysiske utfordringer løper jo rundt i skauen med bildekk på slep - det kan neppe kalles egenvekt. Det er jo også veldig sjelden man ser muskelbyggere som bare står og bøyer armene - de har gjerne nytte av noen vekter Jeg synes vektmansjetter er veldig fint for å øke intensiteten på styrkeøvelser, f.eks. pilates og andre rolige bevegelser. Egner seg mindre til eksplosive øvelser, da kan det bli skader. Men for å gå tur - og få ekstrabelastning "selv på kortere turer" mener jeg er helt fint. ← Det er jo en forskjell på trening også da, jeg sier ikke at vektløfting er farlig, snarere tvert i mot, men skal man få mer effekt av å jogge/gå tur får man emm. heller øke intensiteten eller legge til ekstra tid. Uten at jeg er noen form for treningsekspert.
Yme Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 å slenge på 1 kilo rundt hver ankel (ikke at bare 1 kilo gjør no stor forandring) blir kansje litt ekstra belastning i bynelsen, men etterhvert vil jo kroppen se på det som sin egenvekt da... Med mindre man gjør det 1 gang i uka, såklart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå