Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nødt til å skaffe oss ei vaskemaskin med tørketrommen, og lurer litt på denne frå Elkjøp. Nokon som har erfaringar med den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det helt uaktuelt å stable vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre? Det har vært haugevis av tråder om slike kombimaskiner, og konklusjonen er vel at det ser bedre ut enn det er i virkeligheten, spesielt fordi tørkekapasiteten er mye mindre enn vaskekapasiteten, slik at man gjerne må tørke i to omganger for hver vask.

Skrevet
Vi er nødt til å skaffe oss ei vaskemaskin med tørketrommen, og lurer litt på denne frå Elkjøp. Nokon som har erfaringar med den?

Jeg har dårlige erfaringer med den og andre i samme kategori.

De tørker på ingen måte den mengden som står - maskinen måtte i såfall gått i timesvis, og da mener jeg virkelig timesvis.

I tillegg lukter tøyet skikkelig brent støv når det er ferdigtørket, i tillegg til at man alltid måt kjøre en ekstra skylling før neste vask for å få bort støv/hår/lort som legger seg i trommelen etter tørking.

Skrevet

Finnes det noen andre slike kombimaskiner da?

hvi har såvidt plass til vaskemaskin så to stk er uaktuelt...

Skrevet
Er det helt uaktuelt å stable vaskemaskin og tørketrommel oppå hverandre? Det har vært haugevis av tråder om slike kombimaskiner, og konklusjonen er vel at det ser bedre ut enn det er i virkeligheten, spesielt fordi tørkekapasiteten er mye mindre enn vaskekapasiteten, slik at man gjerne må tørke i to omganger for hver vask.

Einaste staden vi har plass til vaskemaskin er under kjøkkenbenken. Vi har tidlegare brukt felles-maskina i kjellaren, men der har vi berre vaskedag ein dag i veka, så no når vi ventar ein liten har vi innsett at vi treng ei vaskemaskin i leiligheten. Vi har ikkje noko tørkeplass i leiligheten, derfor må vi ha tørketrommel i vaskemaskina.

Eg veit det er mange som ikkje likar desse kombimaskinene, særleg fordi tørkekapasiteten er dårlegare enn vaskekapasiteten, men sånn er det berre...

Vi kjem nok til å kjøpe oss nye maskiner når vi får oss hus, derfor vil vi ikkje legge alt for mykje pengar i ei kombimaskin no...

Men, treng altså ei kombimaskin.

Skrevet
Eg veit det er mange som ikkje likar desse kombimaskinene, særleg fordi tørkekapasiteten er dårlegare enn vaskekapasiteten, men sånn er det berre...

Dette er ikke det største problemet med dem synes jeg, det er mye verre at det lukter så utrolig vondt av tøyet. Skikkelig brent støv, I tillegg er trommelen såpass liten i forhold til vanlige tørketromler at støv og hår ikke forsvinner, men bare blir liggende på tøyet.

Men skjønner det jo hvis dere føler at dere MÅ ha det.

Men ikke så koselig å dulle babyen inn i håndklær som lukter brent :(

Skrevet

finnes det andre typer da som ikke koster skjorta?

Skrevet
Dette er ikke det største problemet med dem synes jeg, det er mye verre at det lukter så utrolig vondt av tøyet. Skikkelig brent støv, I tillegg er trommelen såpass liten i forhold til vanlige tørketromler at støv og hår ikke forsvinner, men bare blir liggende på tøyet.

Men skjønner det jo hvis dere føler at dere MÅ ha det.

Men ikke så koselig å dulle babyen inn i håndklær som lukter brent :(

Luktar det brent av tøy frå alle kombimaskiner?

Har aldri hørt om nokon med kombimaskin sei det før....

Men er ikkje akkurat noko kjekt det då.

Skrevet

Jeg ser det finnes mange typer, men de fleste koster dobbelt så mye som den du viste til Veslo :forvirret:

Lurer på hvordan de andre er i forhold.

Skrevet
Jeg ser det finnes mange typer, men de fleste koster dobbelt så mye som den du viste til Veslo :forvirret:

Lurer på hvordan de andre er i forhold.

Det lurar eg på også!

Skrevet

Jeg vurderte også veldig sterkt å kjøpe kombi-maskin. Tenkte da på den fra AEG til 9000,-. AEG er hvertfall kjent for å være av god kvalitet. Men da jeg fikk høre at jeg måtte ta ut halvparten av vasken for å kunne bruke tørktrommel funksjonen, synes jeg det ble litt for dumt. Endte opp med å kjøpe separat tørketrommel fra AEG. Den var dyr, 6000, men er helt genial. Bruker den masse og er kjempefornøyd. Klærne er tørre etter ca en time. Den etterlater ikke fuktig luft i rommet, bare varme. Vi er jo så heldige å ha eget vaskerom så dermed går det an. Hvis jeg ikke hadde hatt det ville jeg nok valgt den kombi'n fra AEG og holdt ut med å ta ut halve vasken.. Alt er bedre enn ingenting :) NB! De fleste av de billigere variantene av tørketrommeler har bare galvanisert trommel. Tørker du litt olabukser eller andre klær med metall-ting på, så slites dette belegget av, og trommelen vil ruste!!! Dette gjelder hvertfall tørketrommeler, om det også er sånn på kombimaskiner også vet jeg ikke, men det kan jo være verdt å sjekke opp.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også bare hørt negative ting om de kombimaskinene. De tørker dårlig og tøyet lukter brendt etterpå...

Det er jo en mulighet å henge klessnorer opp under taket,enten på badet eller en bod eller noe.. Det er ikke veldig pent å se på kanskje, men tar lite plass... BEdre enn brendt støv vil jeg tro ;)

Skrevet

Samboeren min hadde meg seg sin Ariston kombimaskin når vi flyttet sammen. Tørketrommelen nektet jeg å bruke, for som andre her nevner..det lukter skikkelig vondt/brent av klærne når de er ferdig tørket.

For et par uker siden røyk tannhjulet (tror vi), men endte heller opp med å kjøpe ny maskin. Denne gangen uten tørketrommel..

Jeg vil nok heller ikke anbefale deg å kjøpe en slik en..

Skrevet

Det er heilt greit at de ikkje vil anbefale meg ei kombimaskin, men vi MÅ ha ei kombimaskin. Einaste mulighet vi har til tørk er å ha tørkestativet midt i stua, og fuktig innemiljø er ikkje akkurat det beste for ein liten baby.

Men, fins det ingen kombimaskiner som IKKJE luktar brent støv då?

Kva er det som gjer at kombimaskinene luktar dårleg, medan dei ordentlege tørketromlane ikkje gjer det?

Skrevet

Min kombi-Zanussi holdt seg i live i 17 år før den tok kvelden, men da brukte jeg ikke tørketrommelen til alt. (Kun til håndklær pga. kun 1,5 kg kapasitet). Men brent luktet det av mine klær også, ja.

Skrevet
Men brent luktet det av mine klær også, ja.

Uff, det er ille...

Fins det INGEN kombimaskiner som ikkje lagar brent lukt!!??!?!

Gjest Gjest_Ninni_*
Skrevet

Kan dere ikke fortsette å bruke fellesmaskina i kjelleren og heller kjøpe en ordentlig tørketrommel til å ha under kjøkkenbenken??

Da tørker tøyet og dere slipper brentlukt av klærne...

Skrevet
Kan dere ikke fortsette å bruke fellesmaskina i kjelleren og heller kjøpe en ordentlig tørketrommel til å ha under kjøkkenbenken??

Da tørker tøyet og dere slipper brentlukt av klærne...

Er så tungvint å berre kunne vaske klær ein gong i veka, så det er eigentleg ikkje noko alternativ.. :( Og vi har jo tørkeplass i kjellaren, ein gong i veka, så då treng vi jo ikkje trommel...

Vanskeleg dette...

Får høre litt rundt, trur eg...

Gjest Gjest_Ninni_*
Skrevet
Er så tungvint å berre kunne vaske klær ein gong i veka, så det er eigentleg ikkje noko alternativ.. :( Og vi har jo tørkeplass i kjellaren, ein gong i veka, så då treng vi jo ikkje trommel...

Vanskeleg dette...

Får høre litt rundt, trur eg...

OKI, da skjønner jeg (hadde nok ikke lest innleggene dine godt nok). Det er sikkert behov for å sette igang minimum en gang per dag med en liten en i huset. Forstår "frustrasjonen" din og skjønner hvor heldig jeg er som har vaskerom med god plass...

Hør litt rundt du, så håper jeg det ordner seg for dere.

Skrevet
Forstår "frustrasjonen" din og skjønner hvor heldig jeg er som har vaskerom med god plass...

Det blir nok vaskerom og god plass på oss også, om eit års tid, men før det må vi nok nøye oss med den plassen vi har...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...