Gjest Summertime Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Vi har flyttet til ny leilighet og på tirsdag bestilte vi et kjøleskap hos Elkjøp. Det skulle leveres med bud klokken 15 på onsdag. Hele onsdagen gikk uten at vi hørte noe. Samboeren min forsøkte å ringe Elkjøp på kvelden og satt en halvtime i telefonkø før han kom frem. Kundebehandleren der sa han skulle sjekke det opp og ringe tilbake - noe som aldri skjedde. Torsdag forsøkte vi å ringe igjen. Nesten 40 minutter i telefonkø før vi kom frem. Kundebehandleren sa han skulle si til den ansatte som hadde solgt oss kjøleskapet. Den ansatte ringte til samboeren min mens han var på jobb og la igjen beskjed på telefonsvareren om at det skulle ordnes i løpet av dagen. Det skjedde IKKE! Vi prøvde å ringe på kvelden og fikk omsider nummeret direkte til den aktuelle Elkjøpbutikken. Kundebehandleren sa også at han hadde bedt butikken ringe oss. Ingen ringte fra butikken og vi forsøkte å ringe dit, men ingen tok den. Er det mulig å behandle noen så dårlig?? Vi trengte det kjøleskapet til onsdag, senest torsdag, da vi har masse frysevarer i den tidligere leiligheten. Disse er nå kastet. Selgeren sa at det ikke var noe problem å få levert kjøleskapet den onsdagen, så vi regnet overhodet ikke med at noe skulle gå galt. Og ingen gidder å opplyse oss om noenting! Hadde vi visst at vi ikke fikk kjøleskap før etter helgen, hadde vi sikkert klart å ordne transport på en annen måte, blant annet med flyttebil som vi hadde på torsdag. Problemet er at vi ikke får vite noenting av det som skjer, så vi får heller ikke mulighet til å løse problemet på en annen måte! Jeg er så UTROLIG SINT akkurat nå!! Ringte igjen til Elkjøps kundesenter, og de sa at vi nok ville ha kjøleskapet innen tirsdag. TIRSDAG!! Nesten en uke etter at selgeren garanterte at det ville leveres! Nå har vi brukt flere timer i telefonen for å få et svar, og det er ingen i Elkjøp som tar seg bryet med å svare på forespørslene våre eller noenting. Mandag morgen drar jeg personlig ned dit og forlanger å få snakke med den ansvarlige. Skal true med å heve kjøpet hvis ikke jeg får det i løpet av dagen. Og så kom jeg på at vi faktisk har betalt 700 kroner for å få det tilkjørt!!! Da er det vel helt greit å be om kompensasjon for det? Vi betalte jo det for å få det lenge FØR helgen, ikke etterpå! Da kunne vi til og med bestilt det på internett billigere! Uff, er det noen som har opplevd noe av det samme? Føler meg helt maktesløs og skikkelig dårlig behandlet
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Ja Elkjøp er ikke akkurat kjent for sin fabelaktige kundeservice. Jeg har opplevd det samme på Elkjøp butikker flere steder i landet.
brumma* Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Dersom tingen ikke blir levert eller blir levert for sent og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side (forsinkelse), kan forbrukeren holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heving eller erstatning. Se mer om dette her (forbrukerkjøpsloven). Så lenge dere har fått den lappen fra Elkjøp der det står når de skal komme, har dere en god sak. Hvor mye det hjelper å evt få hevet kjøpet er en annen sak. Dere trenger jo kjøleskapet, og det spørs om dere får det like kjapt (tirsdag) hvis dere handler et annet sted (men klart, de fortjener jo å miste et salg). Jeg vet bl.a om noen som har fått refundert fraktkostnader. Det kunne kanskje vært noe å prøve på?
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 ikke akkurat forbauset , opplev dårlig kundeservise fra elkjøp så utrolig mange ganger. det som er mest irriterende er at jeg fortsetter å handle der, rett og slett fordi de er rimeligere på enkelte varer. men uansett, stå på krava! skal bort å være litt kranglefant på imorra jeg, ikek så lett når jeg har vært i situasjonen som kundebehandler selv, og det er kjipt når kunder er sinte. Har foressten lest dagboken til en av elkjøps ansatte på nettet. der sto det at de blir lært opp til å lure kundene. ikke rent lure oss, men iallefal snakke rundt oss og heller ikke være veldig hjelpsomme, slik at kunden gir seg.
nea Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 ikke akkurat forbauset , opplev dårlig kundeservise fra elkjøp så utrolig mange ganger. det som er mest irriterende er at jeg fortsetter å handle der, rett og slett fordi de er rimeligere på enkelte varer. men uansett, stå på krava! skal bort å være litt kranglefant på imorra jeg, ikek så lett når jeg har vært i situasjonen som kundebehandler selv, og det er kjipt når kunder er sinte. Har foressten lest dagboken til en av elkjøps ansatte på nettet. der sto det at de blir lært opp til å lure kundene. ikke rent lure oss, men iallefal snakke rundt oss og heller ikke være veldig hjelpsomme, slik at kunden gir seg. ← Det siste du nevner med at Elkjøp ansatte er lært opp til å snakke rundt kundene, er ikke tilfellet her jeg bor i allefall.. De må lese seg opp på produktene selv og bare kunne selge dem, helt på eget iniativ og på sin egen måte. Ingen annen opplæring ble gitt.. Jeg ville gått ut i butikken å snakket med den selgeren dere handlet med, det er eneste måten de forstår tror jeg.. Det er sikkert bare en glipp fra deres side, men det er en forferdelig kjedelig en for dere... Erstatning, eller i allefall en kompansasjon er på sin plass syntes nå jeg...
Gjest Gjesta Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Vi handler ikke lenger på Elkjøp annet enn småting du plukker med deg. Er så utrolig lei av servicen der... Her i by'n prøver de så og si alltid å prakke på deg noe annet enn du egentlig kom for. Det toppet seg virkelig den dagen jeg skulle kikke på en integrert stekovn de hadde på tilbud... "Nei, den hadde de ikke utstilt..." "Hallo, folk vil jo gjerne se produktet før de kjøper det. Og sender kjeden ut en tilbudsavis bør de ha produktet utstilt..." Kjøpte ovnen min på Expert. Dro også dit nå når vi trang alle nye hvitevarer til kjøkkenet grunnet flytting. Fikk tingene levert som lovet, og fikk et greit tilbud. Så det ble ikke så dyrt. Ble litt of topic dette her. Men er så lei av kundebehandlingen. Jeg hadde også tatt meg en tur ned, sagt akkurat hva jeg mente. Gjerne litt høylytt foran andre kunder, så hadde jeg aldri handlet der igjen...
Gjest Summertime Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Takk for svar og støtte, dere Jeg dro dit i dag, ikke fullt så sinna som da jeg skrev innlegget heldigvis! Ble møtt av en annen ansatt og la frem saken for ham. Han kom med endel standardfraser om at han forsto meg godt og det var bare å beklage (virket ganske kald og uinteressert egentlig). Han fikk omsider funnet bestillingen på datasystemet og ringte for å avtale levering i dag mellom 13 og 17. Han spurte faktisk ikke engang om det passet for meg før han gjorde det (i et annet rom)! Han gjorde seg klar til å avslutte og ta en ny kunde, men da sa jeg at jeg ærlig talt synes det er temmelig urimelig at vi skal betale 700 kroner for transport av kjøleskapet når det kommer fire dager for sent. Noe motvillig ga han meg et gavekort på 500 kroner. Det måtte jeg altså krangle meg frem til. Sitter igjen med en uggen følelse når jeg tenker på Elkjøp og vil nok ikke dra tilbake for å kjøpe store ting med det første. Får bruke gavekortet på småtterier som vi trenger Endelig kan jeg legge det bak meg og FORHÅPENTLIGVIS sitter jeg med et flunkende nytt kjøleskap i kveld
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Elkjøp er dårlige på kundebehandling... Vi skulle kjøpe et produkt hos de til 15.000,- og lurte på om vi kunne få rabatt om vi kjøpte to samtidig (vi kjente noen som skulle ha samme)... Han forsvant og kom tilbake etter en stund med beskjed om at ja, vi skulle på 300kr rabatt.. Hallo... Kjøper jeg et produkt til 15.000,- er 300kr INGENTING. Kunne bare sagt at nei, desverre vi har ikke noe å gå på. Jeg ble provosert.. Det er 2% ... Oppgitt over Elkjøp..
TheHairyToothfairy Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 Elkjøp er dårlige på kundebehandling... Vi skulle kjøpe et produkt hos de til 15.000,- og lurte på om vi kunne få rabatt om vi kjøpte to samtidig (vi kjente noen som skulle ha samme)... Han forsvant og kom tilbake etter en stund med beskjed om at ja, vi skulle på 300kr rabatt.. Hallo... Kjøper jeg et produkt til 15.000,- er 300kr INGENTING. Kunne bare sagt at nei, desverre vi har ikke noe å gå på. Jeg ble provosert.. Det er 2% ... Oppgitt over Elkjøp.. ← Ærlig talt, sjekket du opp hva grunnpris og kostnad for Elkjøp for denne varen er? Det er ikke alt man kan gi mer rabatt på enn slik det står priset allerede. Selv om en vare koster 15.000,- så kan det meget gjerne være billig alikevel.
Gjest gjesta Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Ærlig talt, sjekket du opp hva grunnpris og kostnad for Elkjøp for denne varen er? Det er ikke alt man kan gi mer rabatt på enn slik det står priset allerede. Selv om en vare koster 15.000,- så kan det meget gjerne være billig alikevel. ← jeg tror problemet var at de gav inntrykk av kundeservice, når de endte opp med en rabatt på 2 %. da kunne de like gjerne sagt nei.
TheHairyToothfairy Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 jeg tror problemet var at de gav inntrykk av kundeservice, når de endte opp med en rabatt på 2 %. da kunne de like gjerne sagt nei. ← Det vet man jo ikke før man får sjekket. 300 kroner avslag er tross alt littegranne, det og. Jeg har to kompiser som jobber på Elkjip, og bruker spørre dem hva avslag de greier å gi meg på forskjellige varer. Av og til greier de store avslag, enkelte ganger finnes det ikke rom. Og det er som oftest ikke på de dyre varene jeg har fått de helt store avslagene, det er helst de som er tatt inn i store kvanta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå