Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Jepp, hvor mye koster jojobaolje? Jeg er ganske fristet til å prøve det nå, særlig siden renseprodukter jeg har prøvd ikke ser ut til å gjøre særlig mye mer for ansiktet mitt enn vanlig intimsåpe gjør. Jeg tror ansiktet mitt er en pleieminimalist.
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Husker ikke helt, men tror den på apoteket kostet 125 for 100 ml. Men den har en helt grusom flaske, med åpning det er umulig å helle ut av uten å få hele flaskeinnholdet ut på en gang. Men du får også oljer på helsekost, i bedre flasker. Personlig liker jeg mandelolje bedre; jojobaolje er bra for fetere hudtyper, mens mandelolje gir mer fuktighet. I tillegg lukter jojobaolje litt merkelig. Jeg synes det er en slags røyklukt.
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Søren, nå gjorde du meg usikker igjen! Jeg har vanskelig nok for å bestemme meg som det er, om det ikke skal oppsto uenighet om hvorvidt jojobaolje er noe å samle på eller ei. Men jeg får vel i det minste ikke kviseutbrudd av noen av disse, får jeg håpe...?
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Søren, nå gjorde du meg usikker igjen! Jeg har vanskelig nok for å bestemme meg som det er, om det ikke skal oppsto uenighet om hvorvidt jojobaolje er noe å samle på eller ei. Men jeg får vel i det minste ikke kviseutbrudd av noen av disse, får jeg håpe...? ← OK, for å oppklare litt: Tørr hud=>mandelolje normal, blandet eller fetere hud=>jojobaolje Ingen av dem gjelder som kviseframkallende, tror jeg.
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Blandahuden min vil nok prøve jojoba i første omgang da... Takk for svar, nå vet jeg sånn cirka prisen i alle fall!
Gjest Lanyah Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Jeg ògså vil prøve!, hvordan skal dette på? Under dagkremen eller etter rens før alt annet...?
Rosenrød Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Kan begge disse oljene brukes i ansiktet?
Gjest Lanyah Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Jah,det kan de. Vet iallfall om mangen som bruker jojobaolje i ansiktet.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 Jeg bruker jojobaolje etter rens hver kveld, og det fungerer helt supert. Får ikke kviser, heller tvert imot. Tendenser til kviser forsvinner, og det samme gjør de tørre flekkene. Bruker ikke krem om kvelden. Jeg har kjøpt min på helsekost, husker ikke helt prisen, kanskje rundt 150 kr. Grei flaske som gjør det mulig å bare helle ut et par dråper i slengen.
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 Jojobaolje er også kjempefint å blande inn i bodlotionen siden jojobaolje kapsler inn fuktighet i huden - du vil føles fin og myk i flere dager. Jeg anbefaler å handle på myrra.no syns de er rimelige på pris der.
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Jeg anbefaler å handle på myrra.no syns de er rimelige på pris der. ← Takk for tipset! Jeg er i full gang med å bestille både jojoba- og mandelolje akkuray nå. Dette blir jammen en dyr kveld...
Gjest Lanyah Skrevet 3. september 2006 #12 Skrevet 3. september 2006 (endret) Tusen takk for tips av en kjempe bra side, Tanita! Bestiller jeg ògså! Endret 3. september 2006 av Lanyah
Rosenrød Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Har du noen gode anbefalinger fra den siden, utenom disse oljene?
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #15 Skrevet 3. september 2006 Kommer an på hva du vil ha. De har gode, rene eteriske oljer. Favorittene mine for tida er grapefruktolje og fenikkel. Lavendel kan brukes til så å si alt og er fin å påføre ublandet på sår hud.
Gjest Tanita Skrevet 3. september 2006 #17 Skrevet 3. september 2006 Grapefrukt er bra for blodsirkulasjonen, så den er fin å blande i en baseolje og massere inn på ben/lår - fin ot bl a cellulitt. Dufter også godt så er fin i duftlampe (vann og noen dråper olje). Fin i bad. Fenikkel lukter lakris - brenner den ofte i duftlampe og bruker den i massasje. Fin for fordøyelsen, da kan den blandes i baseolje og smøres på magen.
Rosenrød Skrevet 3. september 2006 #18 Skrevet 3. september 2006 Takk! Hva er baseolje og hvilken olje bør brukes til dette?
Gjest Blanca Skrevet 3. september 2006 #19 Skrevet 3. september 2006 Takk for fin link, Tanita. Jeg bruker endel eteriske oljer som jeg blander ut med jojoba. Favoritten min er lavendel. Den virker lindrende ved stresshodepine og jeg merker at jeg får lettere sove og roet meg ned når jeg smører inn denne før jeg legger meg. Lurer på å kjøpe mandelolje siden det ser ut til at jeg har samme hud som Elphaba (ja, Elphaba, jeg stjeler ofte hudtips fra deg av denne grunn )
LadyInRed Skrevet 3. september 2006 #20 Skrevet 3. september 2006 Takk! Hva er baseolje og hvilken olje bør brukes til dette? ← jeg har ikke såå peiling på dette, men du kjøper vel ei baseolje og blander i annen olje når du skal drive massasje ol. baseolje kan brukes til alle oljer. grunnen til at du blander den oljen du skal bruke med baseolje er at oljen er så konsentrert at du kun skal bruke noen få dråper olje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå