Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min er rimelig ferske som prøvere. (endelig i gang :) )

Og i den sammenhengen lurer jeg på hvor lenge man må prøve for å få det til. Jeg vet et det er individuelt og at mye spiller inn, men hadde vært arti å høre andres erfaringer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange tråder her inne om hvor mange prøveperioder de forskjellige brukerne har hatt før de ble gravide, hvis du søker finner du sikkert flere.

Når det gjelder hva som er normalt: Alt fra null tid til over ett år regnes som normalt. I løpet av to års prøving har 95 prosent blitt gravide. Og noen trenger altså litt hjelp.

Skrevet

Det er veldig forskjellig ja.

Jeg og mannen min klarte først og lage et barn på p-pillen, trodde jo da vi var superfruktbare.

Nå har vi brukt 2 år og 3 mnd og jeg har hatt flere tidlige SA, men er nå gravid og har vært på UL og alt ser bra ut.

Vi klarte det selv, men var satt opp til ICSI i september, da mannen har dårlig sperm.

Gjest Anerikke
Skrevet

Mannen og jeg brukte ni (laaange!) måneder på å lage den lille i magen. Er nå 10 uker og 4 dager gravid, og har det supert!

Skrevet

80 % klarer det innen ett år, 90 % har blitt gravide etter to år.

Skrevet

Får håpe vi er blandt de heldige som ikke må vente så lenge før vi får sådd et frø. Er såååå verpesjuk ;) Men man vet jo aldri. Er iallefall en spennende tid foran meg og samboeren.

:)

Skrevet

Forrige gang ble jeg gravid etter 6 mnd, denne gangen har vi prøve i 2år uten å få det til...

Gjest Gjest_Sarah_*
Skrevet

7 mnd med "vanlig sex". Vi prøvde altså ikke intenstivt ved å måle eggløsning osv.

Skrevet

Har prøvd i 3 og et halvt år, og har ikke fått det til enda..

• 1 måned senere...
Gjest hopeful
Skrevet

Vi har prøvd i 7 mnd nå, uten at det har skjedd noe.. Men systemet mitt er fortsatt ikke på rett spor etter at jeg sluttet på pillen.. Krysser fingrene og prøver å ikke stresse med det :)

Skrevet

ei dame fortalte meg at de prøvde i 8år!! og da kom det tre stykker ganske raskt!

søstera mi brukte 1 år på begge

to av venninene mine ble gravid med en gang de slutta med p-pilla

veldig forskjellig altså

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...