Sukkersøta Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Jeg synes Haugesund's dialekten er nydelig, ellers liker jeg østlandsdialekten. Snakker selv Krisitiansand's dialekt, aldri likt den
Arkana Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Jeg liker Stavanger-dialekten godt. Synes den er veldig sjarmerende, og morsom også, man ler nesten bare man hører den.
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 jeg liker dialekten fra gudbrandsdalen jeg, synes den er sjamerende. ellers liker jeg egentlig min egen også, trønderdialekten. er ikke skikkelig bonde som har et begrenset ordforråd som inneholder bare karsk, traktos, øl, heimlaga, dongeri og volvo. men synes trønderen virker oppriktig, til sammen ligning med noen andre dialekter, som kan virke mer "ovenpå". men fintrøndere er det verste jeg vet, det er verre enn verste vest-kant dialekt!
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 trønder og sunnmørsdialekt liker jeg!
Gjest Malina Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Den aller fineste dialekten må være kristiansandsdialekten. Jeg bor ikke langt fra Kristiansand, og har mange naboer/kollegaer/venner som snakker slik dialekt. Den er så fin. Jeg snakker bare sånn kjedelig mellomting mellom oslo-"dialekt" og aust-agderdialekt. Skulle jeg snakket en annen dialekt måtte det blitt kristiansandsdialekten.
Gjest Frk Åberg Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Jeg liker nordlandsdialekten veldig godt. Alt høres så mye mer spennende ut på nordnorsk, ordene får liksom litt mer tyngde. Det er ikke sånn at jeg misliker min egen dialekt - østlandsdialekt fra Oslo-området - men jeg syns den er kjedelig. Liker også godt Bømlø-dialekten. Ellers så syns jeg de fleste dialekter kan være fine - det har veldig mye med stemmen til personen som snakker den å gjøre.
agbre Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Tvedestrandsdialekten er min favoritt. Sikkert fordi bestefaren min var derfra og han var verdens beste!
Gjest lilletroll Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Norddøl? (Gudbrandsdalen altså)
Nemmera Skrevet 8. september 2006 #11 Skrevet 8. september 2006 Norddøl? (Gudbrandsdalen altså) ← Midtdøl og btw... dere som sier f.eks østlandsdialekten... jaha... hvilken er så det, og gudbrandsdøl.. ganske store forskjeller der og...
Gjest Ingrid78 Skrevet 19. oktober 2006 #17 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg har virkelig sansen for stavangerdialekten.
Ugla Skrevet 19. oktober 2006 #20 Skrevet 19. oktober 2006 Norddøl? (Gudbrandsdalen altså) ← Kåring av norges fineste dialekt i Ni-Timen (Reiseradioen?) i fjord: Nord-gudbrandsdals-dialekten ble kåret som nr. 2, og Valdres-dialekten ble nr 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå