Gjest Dixie i.i Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Hei. For 5 dager siden ble min lille Jack Russel plutselig angrepet av en stor sjefer. Min gikk i bånd, denne var løs. Først så det ut som om det hadde gått greit, vi gikk hjem, vasket han og så på sårene (så ikke så ille ut) og han spiste mat og var som før. Så skulel vi gå kveldstur, da var det tydelig noe som plaget han og jeg måtte tilslutt bære han hjem. Da vi kom hjem så jeg at genseren min var full av blod, og at sårene var veldig dype, selv om "omkretsen" ikke var så stor. Fikk ikke undersøkt de ordentlig da han bet etter meg når jeg forsøkte å se ordentlig på de. Bestemte meg for å dra ned på en sånn døgnåpen dyreklinikk. De sydde 7 sting, og sa at det var bra vi kom. Han fikk smertestillende og antibiotika, og skulle gå på antibiotika i 5 dager. Sårene ser greie ut, vesker ikke fra de og ser ut til å trekke seg sammen. Men han er helt forandret! Fra å være vilter og leken ligger han nå stort sett bare i kurven sin og skjelver. Er akkurat som om han er redd for meg, vil ikke kose eller leke. Appetitten er så og si vekk (om det ikke er leverpostei da...) og det som nesten bekymrer meg mest er at han drikker så og si ingen ting. Aner ikke hva jeg skal gjøre, er så frustrerende å se han sånn. Om vi har eller er på besøk kvikner han til en liten stund, og noen ganger når vi går tur er han den samme gamle. Ellers så ligger han bare og sturer for seg selv. Er så vondt å se han slik, er det noen som har noen tips til å muntre han opp litt??
Gjest Landra Skrevet 4. september 2006 #2 Skrevet 4. september 2006 Hei! Uff, dette var kjempe kjempe trist. Vår hunde ble også bitt. Måtte til dyrlegen med han. Var utrolig redd for at han ikke skulle komme seg, men det gjorde han. For vår hund var det viktig å gå tur og hilse på andre "snille" hunder. Har dessverre ikke bedre tips å gi deg. Gi han tid på å komme seg og MASSE KJÆRLIGHET. Kjem han bort med ting han liker. MASSE tykke til og fortell hvordan det går!
Gjest Gjest1 Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Ta en tur til dyrlegen igjen. Det kan hende han har smerter enda.
Murron Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Stakkars, nei har ingen andre råd enn at han kanskje har fått litt sjokk og trenger tid på seg. og ja, kanskje har han vondt enda.
Gjest dixie i.i Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Ja, mulig han fortsatt har vondt. Men begynner å lure på om den kragen plager han en del, og gjør at han føler seg usikker. Har den av noen timer av gangen, når jeg har han under oppsikt, og han virker litt piggere da..
Leo Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Jeg tror også han har fått sjokk i medisinsk forstand og jeg synes det er litt merkelig at veterinæren ikke har vurderte den muligheten da dere var der. Jeg har vært hos veterinær noen ganger p.g.a. tilsvarende med egne og andres hunder og hunden har da fått beroligende/bedøvende medisiner i tillegg til sårbehandlingen for å redusere muligheten for en langvarig sjokkreaksjon. Nå er jeg ikke veterinær, så jeg kan ikke ta stillig til om dette har noe for seg, men det skader jo ikke å spørre.
Gjest Ninakanin Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 ring veterinær og be om smertestillende og beroligende, og avtal med noen som har snille hunder å trene sammen med dere, så hunden din ikke forblir redd for hunder dere møter langs veien osv..
Gjest dixie i.i Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 hunden min har generet ett adferdsproblem, dvs at han er veldig aggeresiv ovenfor andre hunder. Har prøvd å gjøre noe med det, men det går ikke. Fikk han som 3 åring (omplassering), men er ikke noe problem, da jeg alltid har han i bånd. Har hatt av kragen nesten i hele dag (så lenge jeg ser han og passer på at han ikke slikker på sårene, er heldigvis ikke så fæl på det) og da virker han ganske seg selv. Tror kraven gjør at han føler seg veldig sårbar. Men skal se an litt til. Men føler han heldigvis er bedre nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå