-Tone- Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Med å stå i stil tenker jeg på fargevalg i forhold til hverandre og annen pynt forøvrig. Jeg skriver her det vi har tenkt å ha på oss; Brud; Iovy ,enkel men veldig fin brudekjole uten slep, sko i samme farge. Smykke og øredobber i gull med hvit sten. Gulltiara med ivovy perler og hvite stener. (Dette er farger jeg kler best, altså varme farger, kunne aldri falt meg inn å bruke sølv/hvitt gull). Brudebuketten er en enkel håndbukett i hvite cala med bjørnegress (er det det det heter?) som bindes sammen med bånd av grønt/gull. Brudgom; Sort kjempefin dress. Hvit skjorte. Nydelig blått slips som virkelig kler ham- fargen går igjen i de blå øynene (Kalde farger er det han kler best, aller best blått). Knappehullsblomst i hvit rose med noe grønt "blad-greier". I lokalet skal vi også bruke fargene offwhite og grønt, med cala og liljer på bordene (ikke at vi syns det er så viktig at fargene vi skal ha på oss skal matche med det,da...). Det jeg har tenkt masse på i det siste, er om vi kan ha på oss dette i forhold til hverandre? Jeg skal ha mitt samme hva. Det vi lurer på, er om vi burde finne en fint slips i en grønnfarge til mannen? Han liker grønt, men det er jo blått han er aller fines med. Hva tror dere? Kan han ha blått slips?
razmatazz Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Ja kan han vel Så lenge dere har på dere noe dere liker selv er vel det det viktigste. Eneste kommentaren min er at det kanskje hadde vært mer stilig med en knapphullsblomst som matcher brudebuketten, altså calla. Hvertfall hvis det ikke skal være roser noen andre steder i pynten.
Gjest Gjesta Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 jeg synes ikke blått slips passer helt til en brudgom hvis ikke dere bruker blått ellers i selskapet. Synes også han burde hatt en calla i knappehullet slik at den står til din bukett.
*Emma* Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Jeg syns han godt kan ha det slipset han vil, men ville som de andre sier gitt ham samm blomst i knapphullet som du har i din bukett. Jeg skal ha rosa roser i min bukett, mannen skal ha rosa rose på jakken (det samme skal sønnen vår ha) også skal mannen og sånnen ha rosa slips, og dattern vår har hvit kjole m rosa blomster på......så vi matcher alle 4
-Tone- Skrevet 3. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 3. september 2006 Takk for synspunkter. Flere? Bare en kommentar angående knappehullsblomst... Jeg hadde også tenkt at han skulle ha cala der. Men de på blomsterforretningen anbefalte å heller ta en rose i samme farge, fordi en cala ville bli altfor stor som knappehullsblomst, og dermed ble det ikke fint mente de. Så da sa jeg bare at det var greit, jeg... Selv om jeg mener å ha sett en brudgom med cala som knappehullsblomst...
razmatazz Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Min mann hadde calla som knapphullsblomst han (bilde ligger i galleriet under brudepar).
Gjest HP-nerdinnen Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 vi fukgte de samme farge tonene på ALT vi... ivory og rødt... innbydelser/meny/takkekort - ivory pg rød skrift... jeg ivory kjole og røde roser han svart dress, svart skjorte, ivory slips,rød rose i knappehullet... kake pyntet med røde roser... røde roser til blomset på bordene... men over det deg... syntes han burde ha lik blomst som deg ja... slipset er jo helt greit, hvis det er fargen "hans", burde ikke prakke på han noe han ikke kler...
*Emma* Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 (endret) Det m å ikke ha cala tror jeg må være noe "smart" de har funnet ut selv. Der jeg skal gifte meg får jeg velge mellom 5 forskjellige buketter m tilhørende knappehullsblomster. Til calla buketten hører knapph.bl. som også er calla. Det finnes jo flere str på dem og de behøver jo ikke ta den største de har til hans knapph.bl. Endret 4. september 2006 av *Emma*
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 Dere er to individer som skal inngå ekteskap. Gå med de farger som kler hver især! Vær individualister! Ikke prøv dere på å "matche", blir jo helt grilldress-par, da...
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Dere er to individer som skal inngå ekteskap. Gå med de farger som kler hver især! Vær individualister! Ikke prøv dere på å "matche", blir jo helt grilldress-par, da... ← Grill dress par er jo flott da Nei, ha på dere det dere kler best! Da blir dere nok mest fornøyde senere!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 Da jeg kjøpte kjolen min - som var ivory - anbefalte de mannen at han hadde ivory skjorte slik at ikke min kjole ble seende "skitten" ut. (dvs - de ga han en slik skjorte av den grunn - og mannen tenkte aldri på at det var ivory og ikke hvitt). Ellers er det vel ganske vanlig at brudebukett og knappehullsblomst "henger sammen". Om ikke samme blomster, så i alle fall samme farger slik at man ser at det er en sammenheng. Ofte en liten og mandigere utgave av buketten. Ang. slips ville nok vi tatt et som matchet helheten - og valgt bort det blå.
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #12 Skrevet 4. september 2006 Enig med gjesten over her - ivory skjorte til han - ikke kritthvit. Calla som knapphullsblomst har jeg også vitterlig sett, skjønner ikke helt den blomsterforretningen- dere burde jo ha like blomster synes jeg. Jeg ville ha valgt grønt slips, ikke blått hvis ingenting annet er blått. Men: så liker jeg at ting matcher litt i en sånn anledning, men såklart vi er forskjellige.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #13 Skrevet 4. september 2006 Da jeg kjøpte kjolen min - som var ivory - anbefalte de mannen at han hadde ivory skjorte slik at ikke min kjole ble seende "skitten" ut. (dvs - de ga han en slik skjorte av den grunn - og mannen tenkte aldri på at det var ivory og ikke hvitt). Ellers er det vel ganske vanlig at brudebukett og knappehullsblomst "henger sammen". Om ikke samme blomster, så i alle fall samme farger slik at man ser at det er en sammenheng. Ofte en liten og mandigere utgave av buketten. Ang. slips ville nok vi tatt et som matchet helheten - og valgt bort det blå. ← Var mannen din enig i dette?
-Tone- Skrevet 5. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 5. september 2006 Takk for alle svar! ...Og nå er jeg bare enda mer i tvil...
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 5. september 2006 #15 Skrevet 5. september 2006 Synes nok at brudeparet bør matche hverandre og resten av bryllupet.... Vi har ett fargetema gjennom hele bryllupet... I klær, invitasjoner, kake, duker , lys u name it... er nok det stiligste i vært fall Men vi er vel heldigvis forskjellige....
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #16 Skrevet 6. september 2006 Da jeg kjøpte kjolen min - som var ivory - anbefalte de mannen at han hadde ivory skjorte slik at ikke min kjole ble seende "skitten" ut. (dvs - de ga han en slik skjorte av den grunn - og mannen tenkte aldri på at det var ivory og ikke hvitt). Ellers er det vel ganske vanlig at brudebukett og knappehullsblomst "henger sammen". Om ikke samme blomster, så i alle fall samme farger slik at man ser at det er en sammenheng. Ofte en liten og mandigere utgave av buketten. Ang. slips ville nok vi tatt et som matchet helheten - og valgt bort det blå. ← enig i dette dersom det handler om å se penest mulig ut, men dere skal jo også føle dere vel! det finnes calla i ulike størrelser, med mindre mannen din er veldig spinkel så ser jeg ingen grunn til at han ikke kan ha calla. Blått slips? vel, det finnes så mange blåfarger, noen av de passer vel muligens inn i sammenhengen,n jeg ville nok ha prøvd å se etter om det ikke er mulig å finne et slips som passer inn. Han kan godt være blå, men er det fint til den ivory kjolen? JEg nekter å tro at han kun kler blått! Uansett, dersom han har slips, pass på at det ikke ser ut som han skal på kontoret da, velg noe litt luksuriøst og spennende! (har sett noen triste slipsbrudgommer, som ikke passer helt inn i settingen)
-Tone- Skrevet 6. september 2006 Forfatter #17 Skrevet 6. september 2006 det finnes calla i ulike størrelser, med mindre mannen din er veldig spinkel så ser jeg ingen grunn til at han ikke kan ha calla. JEg nekter å tro at han kun kler blått! Uansett, dersom han har slips, pass på at det ikke ser ut som han skal på kontoret da, velg noe litt luksuriøst og spennende! (har sett noen triste slipsbrudgommer, som ikke passer helt inn i settingen) ← Mannen er ikke spinkel nei, så sånn sett kunne han gjerne hatt calla. Han kan selvfølgelig bruke andre farger enn blått, men det er det han kler aller best, og det han selv liker best. Han kan gjerne bruke grønt som farge også, spesielt hvis han er litt brun (noe vi jo skal være- begynner snart å ta solarium nå. ). Og selvfølgelig; slipset han skal bruke skal være skikkelig fint og "ordentlig". Det blå vi har kjøpt var et dyrt silkeslips og ikke noe "pinglete" greier, men fint og eksklusivt.
marsy Skrevet 6. september 2006 #18 Skrevet 6. september 2006 når det gjelder matching kommer jeg til å si i fra til brudgommen om hvilken farge kjolen min har, slik at han er klar over det. Så kan han nå velge å følge det eller ikke har valgt farger som champagne og gull på invitasjonene, og kommer nok til å bruke de fargene videre på blomster og lys f.eks. men det er ikke så innmari viktig for meg at alt matcher, men jeg håper jo det blir fint!
Gjest Fruktfat Skrevet 6. september 2006 #19 Skrevet 6. september 2006 jeg synes det er fint når brudeparet matcher . hva med et slips i ivoiry med noe gull på da?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #20 Skrevet 6. september 2006 Var mannen din enig i dette? ← Ja absoulutt. Han var minst like opptatt av at det skulle være en pen helhet, og fargene vi ønsket å ha valgte vi sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå