Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Jeg har tenkt å sette inn 15.000 kr på BSU kontoen i år, men jeg har dessverre ikke tjent noe så jeg vil jo ikke kunne nyttiggjøre meg skattefradraget. Er det noen som vet om min ektefelle kan få fradraget når vi lignes sammen? Når jeg taster inn beløpene inn i skattekalkulatoren på skatteetaten, kommer fradraget opp på han i og med jeg ikke har tjent noe i år. Noen som vet om dette stemmer?
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Jeg har tenkt å sette inn 15.000 kr på BSU kontoen i år, men jeg har dessverre ikke tjent noe så jeg vil jo ikke kunne nyttiggjøre meg skattefradraget. Er det noen som vet om min ektefelle kan få fradraget når vi lignes sammen? Når jeg taster inn beløpene inn i skattekalkulatoren på skatteetaten, kommer fradraget opp på han i og med jeg ikke har tjent noe i år. Noen som vet om dette stemmer? ← Det tror jeg ikke, men om dere lager BSU konto i hans navn, kan du jo bare sette pengene inn der, da får han fradraget.
abelille Skrevet 4. september 2006 #3 Skrevet 4. september 2006 Jeg er ikke 100% sikker på akkurat bsu, men alt annet av fradrag blir jo overført, så hvorfor skulle ikke bsu også bli det? Regelen er vel at man skal liknes slik at man kommer best mulig ut totalt sett. (Jeg har hatt et par tilfeller hvor jeg ikke har fått utnyttet alt av fradrag, men nøyaktig hvilke som har blitt overført til mannen husker jeg ikke). Sikkert greit å ta en kjapp telefon til likningskontoret. Det kan nok svare helt sikkert.
Gjest Gjest_tt_* Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Nei, det går ikke an, fradraget er personlig. Men som nevnt over her er det jo bare å opprette en konto i hans navn!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Nei, det går ikke an, fradraget er personlig. Men som nevnt over her er det jo bare å opprette en konto i hans navn! ← Det forutsetter jo at han er i riktig aldersgruppe og ikke allerede har fyllt opp eller brukt sin BSU.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Sett pengene på en annen konto så lewnge og så inn på bsu et år du tjener noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå