Gå til innhold

Bytte av jobb

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet 1 mnd i full stilling. Jeg orker det ikke, med 3 barn her hjemme som skal følges opp med skole og fritidsaktiviteter, samt jeg har et hus å ta meg av. Mannen stiller selvsagt opp, men jeg er like utslitt hver eneste dag. Føler meg helt pumpa. Jeg er ansatt i et vikariat, og var likevel så frekk at jeg spurte om muligheten til å få gå ned til 80 % i en periode. Det gikk ikke, og jeg aksepterer det. Men jeg sa da at jeg jeg vil se meg om etter en annen jobb, som er deltid.

Men det jeg lurer på er om det er vits i å få attest fra den jobben jeg er i nå. Har jo bare vært der i en mnd. Jeg skal i et intervju på onsdag, og håper at det ordner seg med ny jobb ganske raskt.

Jeg føler meg dum også, som takka ja til en jobb i 100%, og så orker jeg det liksom ikke... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilgi meg for litt avsporing her, men jeg er så nysgjerrig på:

Hvorfor er det "alltid" slik at mannen har tid til 100 prosent jobb, men ikke kona hans?

Blir det automatisk slik at vi jenter tar oss av det meste med barn og hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger
Tilgi meg for litt avsporing her, men jeg er så nysgjerrig på:

Hvorfor er det "alltid" slik at mannen har tid til 100 prosent jobb, men ikke kona hans?

Blir det automatisk slik at vi jenter tar oss av det meste med barn og hjem?

Du sporer ikke av sånn sett.

Du har et godt poeng. Men etter å ha prøvd meg i 100 % stilling i en måned har jeg funnet ut at jeg ikke vil det likevel. Jeg ønsker selv mer tid til å ta meg av hus og hjem. Men samtidig komme meg ut i jobb noen dager i uka.

Dersom jeg får det til sånn som jeg vil, får jeg meg en jobb på 60-70 % og en annen jobb på si på ca 14 %. Da har jeg noen dager i uka fri, men må ofre hver 3.helg. Men det er dette jeg har funnet ut at jeg vil. Iallefall så lenge barna mine er små. De er i alderen 3-9 år.

Så som sagt, selv om mannen min gjør sin del i huset, ønsker jeg selv mer tid til å være hjemme med barna mine. Jeg ønsker ikke å jobbe 100 %. Ikke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også på at det er veldig slitsom å begynne i ny jobb. Nye arbeidsoppgaver og nye folk å forholde seg til. Dette går seg til etterhvert, så kanskje du skulle prøve å holde ut litt til. (Da jeg skiftet jobb sist sovnet jeg i stolen foran 21-nyhetene hver kveld. Tok litt tid før det gikk seg til, men nå er det helt greit.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hovedinnlegger

Visst er det slitsomt å begynne i ny jobb. Men jeg ser jo hvordan dette blir, jeg ser jo ikke mine egne i det hele tatt nesten. Minstejenta ser jeg 2 timer hver ettermiddag før hun må legge seg. Sånn vil jeg ikke ha det likevel. Jeg "holder" ut fram til noe annet dukker opp. Så får jeg se etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...