Gå til innhold

Mannen min melder seg ut

Anbefalte innlegg

Gjest Tullemor (gjest)
Skrevet

Nå må jeg bare sjekke om det er jeg som er helt urimelig her.

Jeg irriterer meg grønn over at mannen min har en tendens til å bare "melde seg ut". Vi har to barn som er ganske så aktive, og når han blir sliten så bare trekker han seg unna enten fysisk eller mentalt. Han setter seg foran datamaskinen og er ikke "tilsnakkende", han går ut i garasjen og holder på der, eller han legger seg på sofaen og tar seg en lur.

Ingen av delene er veldig fæle ting å gjøre, naturligvis. Men jeg irriterer meg over at han bare tar for gitt at han kan overlate hele ungestyret til meg uten å høre om det er greit. Det skjer vanligvis når det er helt texas her, og ofte synes jeg ikke det er greit!!

For å være ærlig så tenker jeg at om jeg visste at det var slik at en av oss bare kunne ta oss et frikvarter, så hadde det vært fint om vi kunne fordele de litt mer rettferdig. Istedet for at han skal ha rolla som den som kan gå når det passer ham, mens jeg er den som ikke kan gjøre det.

Vanligvis er det jo de gangene jeg trenger han som mest at dette skjer.

Jeg har snakka med ham om det og han sier at han heller trekker seg unna enn å bli sinna på ungene for at de ståker og styrer. Greit nok det, for så vidt, men det medfører jo at han legger alt over på meg.

Er jeg urimelig her? Burde jeg heller unna ham noen frikvarter, selv om jeg ikke får det samme tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta deg til rette på samme måte, du, da. Blir det for mye styr for deg med unger og mas, så får du ta på deg jakka og gå deg en lang tur. Du kan vel det du også, hvis du vil? Hvilen katastrofe ser du for deg ville skje om du forsvant en time eller to? Tror du ikke du ville kommet avstresset og fornøyd tilbake?

Skrevet

Jeg synes dere burde prate sammen om det. Du burde si at dere har like stort ansvar for ungene, og derfor er det ikke rettferdig slik han driver på.

Så kan dere komme fram til en løsning som er bra for begge to =)

Skrevet

Enig med Pet - gå din vei du også. Dette høres for lettvint ut. Du trenger heller ikke løse alle problemer i familien heller. Slipp han til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...