Gå til innhold

låne 9000,- i banken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal betale et kurs og da må jeg ta lån i banken. Jeg er jobbsøker, så jeg rekner med jeg har jobb om 1-2 mnd., men tror dere banken vil låne meg den summen og at jeg begynner å betale tilbake om 2 mnd., betaler selvsagt renter for de mnd.! Foreldrene mine støtter selvsagt dette, så om jeg bruker de som sikkerhet, skal ikke det kunne gå bra da? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forbrukslån kan man jo få uten sikkerhet i en del tilfelle, så selv om renta er høy og lånet ugunstig vil jeg tro du kan få lån...

Skrevet

Yuki...! :) Blir litt flaut når jeg skal spørre banken. Men jeg bare må...! ;)

Skrevet
Skal betale et kurs og da må jeg ta lån i banken. Jeg er jobbsøker, så jeg rekner med jeg har jobb om 1-2 mnd., men tror dere banken vil låne meg den summen og at jeg begynner å betale tilbake om 2 mnd., betaler selvsagt renter for de mnd.! Foreldrene mine støtter selvsagt dette, så om jeg bruker de som sikkerhet, skal ikke det kunne gå bra da? Hva tror dere?

Spør heller om å få en lønnskontokreditt. går foreldrene dine gode for deg, så slipper du langt billigere rente

Skrevet
Spør heller om å få en lønnskontokreditt. går foreldrene dine gode for deg, så slipper du langt billigere rente

Hva er det? Hvordan fungerer det?...

Skrevet

Må man ikke ha jobb for å få lønnskontokreditt..?

Skrevet

Kan du ikke låne 9000 av foreldrene dine heller enn at de skal kausjonere for deg? eller at du skal ta opp forbrukslån??

Skrevet

Her må helt klart spørre dine foreldre da dette vil bli særs dyrt for deg pga gebyrer osv. Klart må du så må du, men prøv å unngå det. Klart at du kan få låne så lenge du ikke er registrert som negativ betaler.

Skrevet

Jeg også anbefaler deg å låne av foreldrene dine. Forbrukslån er dyrt, du kan ende opp med å måtte betale tilbake flere tusen mer enn du har lånt.

Dersom forledrene dine ikke har penger å lpne deg, så kanskje de har masterkort som du kan ta ut av.

Skrevet

De har nok ikke det. Og dessuten tjener ikke de så mye, at jeg kan låne så mye...! De trenger de pengene selv...

Så altså, jeg får låne garantert, men det er dyrt med renter\gebyrer?... Hvor mye er det snakk om d?...

Skrevet

Dette her er kriteriene for forbrukslån i Nordea

Du må være over 18 år

Et ryddig kundeforhold og en ordnet økonomi (vanlig kredittvurdering)

Ingen betalingsanmerkninger

Nettoinntekt på minimum kr 150 000,- Gebyret på forbrukslånet er 350 kr så da låner du altså 9350 kr, du får det utbetalt samme dag om du skriver under papirene og levere dei før kl 13 på dagen. Du kan ringe til kundeservise og der vil dei kunne fortelle deg om du får lånet på 2 min. Dei foretar en kreditt sjekk på deg og du får da vite hvor mye du må betale i mnd. Du får da en nedbetalingsplan. Trur de fleste blir litt sjokkert over hvor lite dei faktisk betaler i rente når du har lånet så kort. For å få lønnskontokreditt må du ha en aktiv lønnskonto.

Skrevet
De har nok ikke det. Og dessuten tjener ikke de så mye, at jeg kan låne så mye...! De trenger de pengene selv...

Så altså, jeg får låne garantert, men det er dyrt med renter\gebyrer?... Hvor mye er det snakk om d?...

Selv om de ikke tjener så mye, setter de vel av litt penger på sparekonto? De har jo levd i mange år, så jeg ville tro de har spart litt penger iallefall. Mine foreldre tjener heller ikke mye, men 9000 er ikke så mye å ha på en sparekonto.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg fikk lån på 20 000 i banken min som student.

Skrevet
Jeg fikk lån på 20 000 i banken min som student.

Du hadde heller ikke jobb da?...

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Du hadde heller ikke jobb da?...

Og når betalte du tilbake osv.?

Hadde ingen jobb, men har jo egen leilighet som sikkerhet. Avtalte med banken at de trekker 250 kr hver måned fra min konto, og at jeg betaler tilbake restlånet når jeg selger leiligheten. Vær oppmerksom på at det er fullt mulig å prute på renten. Jeg fikk halvert min :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...