Gå til innhold

Jente-navn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag fra meg:

Johanna/e

Tomine

Ingrid

Linnea

Tiril

Ingeborg

Olivia eller bare Livia

Signe

Mari

Alva

Ingvild

Marte

Maren

Wilma

Filippa

Anna

Elise

Mina

Vilde

Leona

Hedda

Oda

Tilde

Mathilde

Martine

Selma

Synne

Tonje

Dina

Josefine

Maline

Ingelin

Lone

Luna

Kamilla

Stine

Aurora

Ane

Solveig

Juliane

Ella

Edda

Mathea

Hermine

eller sjekk ut:

http://www.norskenavn.no/

http://www.svenskanamn.se/

http://www.barnimagen.com/felles/navneguiden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bestemt meg for Mille (pluss ett navn til) hvis jeg får jente neste gang..Kanskje Mille Sophie, eller noe.. noen som har noe tips om ett navn å ha bak Mille forresten? det er kanskje en ny tråd det... :sjenert:

Jeg syns Mille er veldig søtt og spesielt, og det passer veldig godt til sønnen min sitt navn! Ellers liker jeg Amelia veldig godt.. kanskje det blir det oxo! Eller Amalie!

Andre navn jeg liker er:

Thea

Alice

Anine

Leah

Malene

Ja, det var de jeg kom på...

Skrevet

Fine jentenavn:

Ingrid

Vilde

Andrea

Elise

Linnéa

Kristin

Sofie

:hjerte:

Skrevet

Erle

Amanda

Ea

Skal barnet hete Mille så kan det andre navnet være Måne, Mille Måne :)

Skrevet

Kandidater hos oss:

Ingrid

Elisabeth

Ingvild

Vilde

Guttenavn er mye vanskeligere, synes jeg.

Skrevet

- Linda

- Belinda

- Aud

- Jorunn

- Solfrid

- Malmfrida

- Steinfryd

- Stina

- Louisa

- Thea

- Emilia

- Fantina

- Katarina

- Sissel

- Monika

- Gry

- Kristin

- Kamilla

- Sigrid

- Maria

Skrevet

- Sabrina

- Nicola

- Cornelia

- Madeleina

- Mette-Marita

- Mona

- Eva

- Kari

- Lena

- Emma

Skrevet
Jeg har bestemt meg for Mille (pluss ett navn til) hvis jeg får jente neste gang..Kanskje Mille Sophie, eller noe.. noen som har noe tips om ett navn å ha bak Mille forresten? det er kanskje en ny tråd det... :sjenert: 

Datteren min heter Mille. Jeg synes det er litt artig, friskt og annerledes. Synes Mille Sophie er en fin kombinasjon (men likerat navn skrives som de uttales og ville gått for Sofie).

Skrevet

Godt at navnet vi har valgt hvis vi får jente "bare" er nevnt 6 ganger i denne tråden på 7 sider. Selv om det er et helt vanlig navn. Prøver å unngå navn som tre jenter i hver eneste 1.klasse i landet om 7 år heter... ;)

Skrevet

Forslag fra meg:

Guro

Ingvild

Oda

Tale

Ingrid

Anna

Frida

Johanne

Tuva

Skrevet

Jeg syns Mille er veldig søtt og spesielt, og det passer veldig godt til sønnen min

Jeg kjenner en baby som heter bare Mille (oxo har jeg kalt kusinen min det i 20 år...). Det er et nydelig navn alene, men kan også kombineres med det alle meste.

Mille Christine

Mille caroline

Mille Cecilie

Mille Helene

Mille Sofie

Mille Madeleine

Mille Natalie

Mille Celine

Mille Måne eller Mille metusa :ler:

Skrevet
Godt at navnet vi har valgt hvis vi får jente "bare" er nevnt 6 ganger i denne tråden på 7 sider. Selv om det er et helt vanlig navn. Prøver å unngå navn som tre jenter i hver eneste 1.klasse i landet om 7 år heter... ;)

Mitt navn er bare nevnt 2 :)

Skrevet

Vi har gode erfaringer med:

- Britta

- Ann-Christin

- Märtha

- Gudrun

- Jorunn

- Else

- Susanna-Louisa

- Mille-Mette-Marit

:klappe::klappe:

Skrevet

Mine favoritter:

Fride

Carla

Cornelia

Constanse

Anneli

Anne

Agate

Ingelin

Hennie

Ingrid

Skrevet

Har låst meg helt fast på Aili jeg. Etter å ha lest Hulebjørnens klan tenkte jeg mye på Ayla, men det minner meg for mye om en viss glamourmodell....

ellers..

Vilje

Gullvor

...nei der kom jeg visst ikke på fler..

Skrevet
Har låst meg helt fast på Aili jeg. Etter å ha lest Hulebjørnens klan tenkte jeg mye på Ayla, men det minner meg for mye om en viss glamourmodell....

ellers..

Vilje

Gullvor

Gullveig

...nei der kom jeg visst ikke på fler..

:ler::ler::ler:;)

Skrevet
Datteren min heter Mille. Jeg synes det er litt artig, friskt og annerledes. Synes Mille Sophie er en fin kombinasjon (men likerat navn skrives som de uttales og ville gått for Sofie).

Så koselig.. har ikke hørt om så mange som heter det.. heter hun kun mille eller har hun ett navn til?

Skrevet

Jeg synes guttenavn er mye vanskeligere enn jentenavn..

Masse fine navn, men det er det å bli enig da.

Mine forslag til jentenavn:

Marika

Marielle

Saga

Christine

Karina

Emilie

Frida

Ayla

Nathalie

Vi har jentenavnet klart om vi skulle få en jente en gang, ikke det at vi er gravide, men greit å være forberedt :ler: Hos oss vil det bli Saga Emilie. Begge navnene skal brukes, vi synes ikke det er noen vits i å ha flere navn om man kun bruker ett :)

Mitt navn blir aldri nevnt i slike "fineste navn" tråder, så jeg har funnet ut at jeg har ikke noe fint navn tydeligvis... Til tross for at jeg egentlig synes det selv :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...