Gå til innhold

Jente-navn

Anbefalte innlegg

Skrevet
Da må jeg hive på et navn til før Veslo legger ut lista si.

Jeg kjenner ei jente som heter Annelin. Det synes jeg er kjempefint. Er et gammelt norsk navn.

Veldig fint, men - som maaange andre - oppbrukt i slekta...

Skrevet
Skal vi sjå... Mine favorittar er som følger:

Sigrid

Frida

og Ida...

Mange andre fine navn de har foreslått, men dei må utgå fordi dei er oppbrukt av venner el...

Min favoritt er Sigrid, men det likar ikkje mannen. Ida er det einaste vi greier å bli einige om, og eg likar det i grunnen veldig godt eg og, men syns det er litt dumt at det er så mange som heiter det...

jaja, det er no ein halv evighet til vi må bestemme oss enno! :ler:

Har de tenkt på Sigrida?!! ;):ler:

Men det er bra at du har god tid. Ei venninne av meg hevdar at mannfolk er lettare å overtale enn kvinner. Ho meiner at kvinner er sikrare på kva dei meiner frå første stund, medan menn i større grad må venne seg til tanken.

Så ho seier at ein må så eit frø nokre gongar - og så la det modne. Og så etter ei stund er mannen samd med deg likevel.

Skrevet

Nei, akkurat når det gjeld Sigrid får eg nok aldri mannen med meg.

Men vi får sjå.

Trur eigentleg ikkje vi får diskutert noko meir jentenavn her i huset før vi har vore på UL - mannen er nemleg sikker på at vi har ein gut på gang. :ler:

Skrevet

Torstina :kvalm:

Hvordan uttales egentlig Madeleine? Som Madelen, eller uttaler man i-en og siste e-en tydelig?

Gjest LilSweetie
Skrevet
Hvordan uttales egentlig Madeleine? Som Madelen, eller uttaler man i-en og siste e-en tydelig?

Jeg har alltid hørt Madeleine uttales Madelen

Gjest LilSweetie
Skrevet

Sigrid

Frida

og Ida...

Av de navnene synes jeg Frida er finest :) Kjempefint og ikke så vanlig - ser for meg en sterk og kreativ jente som heter det!

Skrevet
ser for meg en sterk og kreativ jente som heter det!

Der har du oldemora - med samme navn! :)

Skrevet

Madeleine er fransk, og uttales deretter. Altså ikke noe -eine på slutten, men som Madelen. (Selv om jeg syns det er helt feil å skrive det sånn.

Men nå husket jeg et navn:

Durdeig :ler:

Skrevet

Kajsa, Mina,Sandra,Andrea,Linnea,Celine,Isabel er fine navn synes jeg ;)

Skrevet
Av de navnene synes jeg Frida er finest :) Kjempefint og ikke så vanlig - ser for meg en sterk og kreativ jente som heter det!

Fride er mye finere enn Frida!

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Denne tråden hjalp meg mye!!! Sliter veeeldig me då finne jentenavn. de fire jentenavnene jeg synes er fine og VILLE ha siden jeg var liten til mine barn er oppbrukt av søsken og stebarn heter det osv, så jeg kan ikke bruke de navnene. Guttenavnene er klare, men vet at jeg får jente. Foreløpig liker jeg best disse navnene i rett rekkefølge.

Ingrid

Karoline

Andrea

Kristine

Maria

Mathilde

Ingeborg

Men er usikkre på noen, om jeg egentlig liker de eller ikke :ler: Sambo liker Karoline. men vi har ikke diskutert navn sammen ennda egentlig. Tar gjenre også i mot flere tips som står til de navnene jeg selv har skrevet her. Liker ikke dobelt navn eller spesielle navn eller for korte navn med 3 bokstaver... (ja jeg er kresen....)

Skulle gjerne brukt elisabeth, charlotte, Astrid, men de er "opptatte"

Skrevet
Jeg har alltid hørt Madeleine uttales Madelen

jøss, det har jeg aldri hørt. jeg har hørt at madelen uttales madelen, men madeleine som hun svenske prinsessen er madelæjjn(e)...

Skrevet
Denne tråden hjalp meg mye!!! Sliter veeeldig me då finne jentenavn. de fire jentenavnene jeg synes er fine og VILLE ha siden jeg var liten til mine barn er oppbrukt av søsken og stebarn heter det osv, så jeg kan ikke bruke de navnene. Guttenavnene er klare, men vet at jeg får jente. Foreløpig liker jeg best disse navnene i rett rekkefølge.

Ingrid

Karoline

Andrea

Kristine

Maria

Mathilde

Ingeborg

Men er usikkre på noen, om jeg egentlig liker de eller ikke  :ler:  Sambo liker Karoline. men vi har ikke diskutert navn sammen ennda egentlig. Tar gjenre også i mot flere tips som står til de navnene jeg selv har skrevet her. Liker ikke dobelt navn eller spesielle navn eller for korte navn med 3 bokstaver... (ja jeg er kresen....)

Skulle gjerne brukt elisabeth, charlotte, Astrid, men de er "opptatte"

Av de navnene der vile jeg valgt Andrea. Husk at Karoline er utrolig oppbrukt........

Ellers liker jeg Marielle

Skrevet

Clara

Sanna

Helena

Helle

Nanna

Eva

Marie (min samboers favoritt)

Skrevet

Jeg synes Ane Victoria er en nydelig navnekombinasjon.

Men dere tenker kanskje bare å ha ett navn?

Hva med Ingvild?

Skrevet
jøss, det har jeg aldri hørt. jeg har hørt at madelen uttales madelen, men madeleine som hun svenske prinsessen er madelæjjn(e)...

Det har jeg aldri hørt. Mulig de uttaler navnet annerledes i Sverige, men i Norge har jeg bare hørt det uttalt "Madelén"

Skrevet

Min søsters yngste heter Madeleine og hun bruker -ein(e) uttalelse. Jeg er klar over at det ikke er vanlig i Norge da. ;)

Skrevet (endret)

Jeg har hørt begge variasjoner av Madeleine. I Norge er det ingen spesielle restriksjoner over uttale, det er gjerne den som bærer navnet (eller de som har bestemt navnet) som legger føringen. Lærere spør meg alltid hvordan jeg uttaler navnet mitt, og det er jeg veldig glad for. Har selv hørt veldig mye rart. Jeg f. eks uttaler navnet mitt 'Yvånn', men har hørt alt fra 'Ivooooone' til 'Yvonne', rett fram. Noe jeg synes er fryktelig irriterende. Helt greit folk tar feil en gang, men hvis det er en gjentatt feil synes jeg det nesten er respektløst, hvis jeg har sagt fra vel og merke.

Men tilbake til hva som opprinnelig ble diskutert; ja, jeg har hørt begge deler; Madeleine og Madélen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet

Ellinor

Leila/leyla

Tuva

Cornelia

Minda

Molly

Lilly

Merja

Skrevet

Øyvor heter min datter.

Ellers er Eirill, Ellisiv, Helle, Iben, Audhild og Frøydis fine navn synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...