Arkana Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Samboeren min og jeg satt og snakket om hvordan det var da vi gikk på skolen, og han kommer med følgende morsomme (og ørlite sjokkerende) opplevelse fra barneskolen. Lærerinnen skulle lære klassen at man var sterkere sammen og at man ikke klarer seg alene. En elev, min samboer, ble plukket ut og skulle bære noen store tunge bokser ut i gangen. Det viste seg imidlertid at den lille gutten var ganske sterk, og klarte utmerket å løfte boksene og bære dem selv, og det kunne jo ikke lærerinnen ha noe av. Så hun dyttet ham! Og der lå stakkaren langflat med alt innholdet i boksene hulter til bulter rundt seg. "Oi sann. Ja, der ser dere hva jeg mente."
Gjest Tanita Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Vi hadde ei lærerinne som var helt syk i hodet og hun fortalte oss mange rare historier (som kanskje ikke var helt sanne, men vi barna trodde jo på alt hun sa). En gang fortalte hun om ei venninne av henne som hadde spist frukt da de var i syden og hadde fått bendelorm. Hun advarte oss mot å spise frukt og grønnsaker i syden for da kunne man garantert få orm! Hun la ut i lange baner om hvordan det var, hvor lang tid det tok før hun oppdaget at hun hadde fått bendelorm og at den hadde vokst seg stor og at hun gikk til flere leger før de fant ut hva det var. Så hun måtte ta tabletter så kom den ut i biter. Hun beskrev hvordan det også så ut, vi ungene var helt sjokkerte! "Tenk på det neste gang dere spiser fiskeboller i hvit saus" sa hun. Jeg spiste ikke fiskeboller på flere år etter det hun fortalte!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Overhørt på gangen etter timen: Elev: Host host. Lærer: Er du syk? Elev: Ja, har blitt så tett i brystet. Lærer: Jasså, har tettheta sigi nedover?
miow Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Dette skjedde vel egentlig på ungdomsskolen men. Lærerinna mi kalte en gutt i klassen for "forbanna pubertets-rotte". Original dame igrunn
Gjest Tanita Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Vår lærte oss å si "Shut the fuck up and keep your mouth shut!" Dette sa hun til oss i engelsktimene om vi prata i timen.
Lilith Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Dette var ikke på barneskolen, men naturfagslæreren vår sa en gang til en klassekamerat som var bajas i timen: "Jørgen, jeg har så lyst til å dra til deg!" .... da ble det tyst et øyeblikk, gitt ...
Svart Katt Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 (På ung.skolen) Lærer: Hadde jeg hatt et gevær hadde jeg skutt et par av dere nå.
Tigerlily Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 En av guttene i klassen som ofte var litt stor i kjeften, var for en gangs skyld alvorlig da vi diskuterte kjærlighet og sex i forbindelse med en religionstime (på ungdomsskolen). "Når jeg har sex for første gang skal det være med en jeg er glad i, og som er glad i meg og". Lærerinnen (som var ganske kjapp i kjeften, og akkurat passe sarkastisk etter min smak) sa på fullt alvor: "Og du tror virkelig det blir en første gang på deg?" Gutten var så absolutt ikke stygg, helt normal mot pen. Hun tok seg i det med en gang, og ba ham om unnskyldning sikkert 10 ganger.
Spoven Skrevet 7. september 2006 #13 Skrevet 7. september 2006 En gang i 9.klasse var vi delt opp i grupper, og min gruppe, to jenter og tre gutter hadde dataopplæring med den unge kjekke læreren. En av guttene fikk et problem han ikke klarte å løse selv, og læreren måtte lene seg over ham for å nå tastaturet. Da sa gutten, som tydeligvis ble litt klemt, -Faen, *****, har du stål i magen? Hvorpå læreren svarte: Nei, jeg har stål i ballene!! Med påfølgende unnskyldninger og flauhet. Men da hadde jeg og venninna mi allerede knekt sammen av latter. Læreren torte ikke se på oss engang. Tilfeldighetene ville ha det til at samme læreren ble klasseforstander for både min og min venninnes førstefødte, og på foreldremøtene ble det noen knis fra oss.
Hu i Svingen Skrevet 7. september 2006 #14 Skrevet 7. september 2006 Engelsklæreren vår på vgs. abrøt brått forelesningen, glodde på en gutt på første rad og sa høyt: "Smakte den busa godt?" Stakkars gutt.
Trampe Skrevet 7. september 2006 #15 Skrevet 7. september 2006 Norsklæreren vår på vgs var herlig. Vi gikk til stadighet forbi kontorene deres for å mase, og de hadde smale vinduer i underlivshøyde. Hun lå stadig og glante i de vinduene for å sjekke hvem som gikk forbi - og på spørsmål om hvorfor svarte hun at hun kjente oss igjen på underlivene våre og ville bare sjekke om hun hadde rett... Det var kanskje ikke barneskolen, men dog...
Gjest lilletroll Skrevet 9. september 2006 #16 Skrevet 9. september 2006 Samboeren min og jeg satt og snakket om hvordan det var da vi gikk på skolen, og han kommer med følgende morsomme (og ørlite sjokkerende) opplevelse fra barneskolen. Lærerinnen skulle lære klassen at man var sterkere sammen og at man ikke klarer seg alene. En elev, min samboer, ble plukket ut og skulle bære noen store tunge bokser ut i gangen. Det viste seg imidlertid at den lille gutten var ganske sterk, og klarte utmerket å løfte boksene og bære dem selv, og det kunne jo ikke lærerinnen ha noe av. Så hun dyttet ham! Og der lå stakkaren langflat med alt innholdet i boksene hulter til bulter rundt seg. "Oi sann. Ja, der ser dere hva jeg mente." ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå