Gjest Ninakanin Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Er det noen som har noen gode ideer til hva man kan gjøre med et gammel tregulv som er flekkete og "sporadisk" malt? Jeg ser for men å enten male over på ny, eller slipe det ned... Og hvis man sliper det ned, hva slags type behandling anbefales etterpå? Går det an å beise det sånn at det tåler litt, men samtidig har en "tre-stil", sånn...lutet gulv eller noe sånn? Går det an å lysne det mot hvitt, f.eks? Linker? Bilder? Vil ha inspirasjon
Spirito Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Vi slipte, lutet og oljet med Faxe hvitolje. Det ble kjempefint. Jeg ville kanskje vokset til slutt for å få et mer vaskbart gulv, men det gjorde ikke vi. Var litt for slitne, rett og slett.
Gjest Ninakanin Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Vi slipte, lutet og oljet med Faxe hvitolje. Det ble kjempefint. Jeg ville kanskje vokset til slutt for å få et mer vaskbart gulv, men det gjorde ikke vi. Var litt for slitne, rett og slett. ← er det noen bilder på internet over hvordan et sånn gulv blir?!
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Vi slipte ned et gammelt tregulv, beiset det med hvit, litt gjennomskinnelig beis (ser ikke ut som malt hvitt gulv, men lyst tre), og lakkerte oppå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå