Gå til innhold

Jeg trives ikke

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat begynt på høgskole. Men trives slettes ikke. Får ikke til fagene, blir ikke ordenlig kjent med de andre og liker ikke læreren. Alt dette gjør at jeg ikke vil stå opp om morgenen. Jeg føler at om jeg slutter så er jeg en taper som ikke prøvde hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For mange er det veldig tøft å begynne på høgskole og for enkelte er det vanskelig tvers igjennom utdannelsen. Hva du skal velge å gjøre med den vanskelige situasjonen kommer ann på flere ting.

1. Går du på et studium du har veldig lyst til å gå på?

2. Ender studiet i et konkret yrke du drømmer om som lærer, sykepleier, jounalist el.?

3. Er det noe annet du kunne tenke deg å gjøre enn å fortsette på det studiet du har begynt på?

4. Finnes det en annen vei til drømmeyrket ditt?

Det kommer veldig ann på hva du vil svare på disse spørsmålene hva som kan være løsningen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gi deg selv litt mer tid.

Jeg syntes også det var skummelt og mistrivdes i begynnelsen da jeg begynte på høyskole, men det gikk seg til etterhvert.

Og gir du opp, er du ingen taper, da har du blitt en erfaring rikere og har lært noe av det.

Ønsker deg lykke til. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt på høgskole. Men trives slettes ikke. Får ikke til fagene, blir ikke ordenlig kjent med de andre og liker ikke læreren. Alt dette gjør at jeg ikke vil stå opp om morgenen. Jeg føler at om jeg slutter så er jeg en taper som ikke prøvde hardere.

Hva er kjernen til disse problemene, tror du?

Kan du huske eksempler på fag, situasjoner og opplevelser med andre mennesker som du faktisk likte, fikk til og trivdes i?

Hva er forskjellen fra da og nå? Liker du deg selv også? :)

Jeg foreslår at hvis du egentlig liker faget, at du må jobbe og slite mer for å lære deg til å være fornøyd med de små tingene, Og at du lærer deg å klare å trives dag for dag, og ikke tenke for mye på "i morgen".

Hvis du ikk eliker faget, foreslår jeg at du spør studieadministrasjonen om du kan få bytte fag. Hvis det ikke går, fullfør faget, og begynne så på noe nytt.

Still deg selv spørsmålet om du har en evne i deg til å trives. Hvis du har det, bytt omgivelser!

Hvis du som regel er misfornøyd...øv deg på å gjrøe det beste ut av det du har der du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem:

har vært der selv, og for min del ble det bedre utover i semesteret. og lengre ut i studieløpet ble alt kjempebra. hvis du klarer må du bare holde ut og se om det blir bedre. men hvis du ikke liker fagene en gang, kan det kanskje være en ide å bytte dem ut med noen andre?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...