Gå til innhold

Loppemarked

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde vært gøy å få høre om fine ting folk har funnet på loppemarked. Det er utrolig hva folk kvitter seg med og hvor mye et malingsstrøk eller litt pussing og vasking kan gjøre med ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag kjøpte jeg et stort, fint fat, merket "Carlo Bugatti" i bunnen. Navnet ringte ingen bjeller da jeg kjøpte fatet, men jeg googlet det da jeg kom hjem, og Carlo Bugatti er jo faren til Ettore Bugatti (han med bilen) og en viktig designer innen Art Nouveau. Hans møbler går på Sotheby's og Christie's til tusenvis av kroner. Er jo ikke sikkert det er autentisk, men det er veldig fint. :)

Skrevet

har kjøpt krystallglass, servise, mange fine glasskrukker til alt fra kaffe til ris, lysestaker, hele Isfolket serien til 200.-, kjøkkenbord, og foreldrene mine kjøpte seg stor hjørnesofa og to lenestoler til ca 150.- til sommerhuset.

var på loppemarked i helga, og angrer som ei bikkje på at jeg ikke kjøpte den styggstilige gyngestolen fra rundtom 60-tallet. *rive seg i håret*

Skrevet

var paa garasjesalg idag og kjoepte 140 liters komplett akvarium til 80 kr.

Skrevet

Jeg var på loppemarked i går og kjøpte tre lamper for til sammen 40 kroner. En av dem var en helt ny trearmet "lysekrone" fra IKEA og de to andre har jeg tenkt å bruke stativene fra skjermene til å lage nye skjermer.

Skrevet

Jer har funnet flere gode,gammelsdage lenestoler. Noe har jeg trekt om og andre så bra ut.

Så har jeg funnet to nydelige malerier og endel lamper og typiske hytteting. Gardiner og duker er også ting jeg har kjøpt. Bl.annet...

Jeg ELSKER loppemarked og bruktbutikker :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Var mye på loppemarked før i tiden. Fant alltid mye morsomme klær. Gjorde en gang et skikkelig kupp på noter. Fikk mye rart og spennende til en svært billig penge.

Har også flere ganger funnet gamle klassikere i bokavdelingen, gjerne til et par kroner bare.

Skrevet

Synes loppemarkeder er vanskelige å finne for tia.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg har en kjempefin gyngestol som er kjøpt på loppemarked. Ellers går det mest i bøker, men har også kjøpt litt krystallglass etc, og en gang gjorde jeg et kjempekupp på bokhyller i samme serie som jeg hadde hjemme.

Skrevet

Funnet mye fint på loppemarked ja :sjarmor: Siste jeg kjøpte var vel et par gulvlysestaker. De så helt nye ut og var kjempefine. Ga vel 40kr for begge, og når jeg kom hjem så jeg at prislappen sto på under dem 299kr per stk :overrasket: Kan kalle det et kupp :ler:

Kjøpte også et fint hjørneskap til 100kr, så mye man kan finne om man leter ja ;)

Skrevet

Har kjøpt mye rart på loppemarked :-) For det meste bøker. På loppemarked finner man jo de bøkene folk faktisk har gidet å kjøpe, og ofte til bare noen kroner. Har for eksempel kjøpt flere førsteutgaver, som antagelig er verdt en del.

Mitt beste kjøp er likevel en kjempediger snirklete gullramme. malte den på ny og monterte speil i. Ble kjempefin.

Har kjøpt en mosegrønn gammel stol, som egentlig skulle brukes som "kleshaugstativ" på soverommet. Men som ved nærmere ettersyn viste seg å være så fin at den står på stua. Har fått mange komplimenter for den, og betalte 50 kroner :-D

Også kjøpte jeg engang et par gamle skolekart. Et verdenskart og et over den nordlige stjernehimmelen. De er veldig kule. Har tenkt å få rammet inn det med stjernehimmelen og ha det på soveromsveggen. Det andre henger på rommet til stesønnen min.

Har også kjøpt ei hvit gammal lampe som er forma som en superellipse. Akkurat nå har jeg ikke noe sted å ha den, men jeg drømmer om å ha den hengende over et superellipsebord!

Mannen min hilser og sier han er ekstremt fornøyd med at han fant en gammel Tandberg-radio til en slikk og ingenting.

Skrevet

Blant mine favoritter er to ganske høye lysestaker i tre som er "gullmalte" samt en gammel Nora syltetøykasse jeg har vinflasker oppi

Skrevet

Vi har kjøpt noen gamle skap med glass (sånn som man skyver) til å henge på veggen. De har vi malt, og de ble kjempefine!

Skrevet

Vi har kjøpt mange designklassikere på loppis. Betalte feks 80 kr for en norsk designstol fra 60-tallet som de selger til £400 i UK. Jeg eeeeelsker loppemarkeder, og i morgen skal vi hvertfall på 3-4 stykker! :sjarmor:

Skrevet

jeg digger loppiser og har klart å smitte begge ungene på 4 og 5 også!! så vi damene i familien kjører rundt i helgene og lopper både her og der vi! forrige gang vi var en runde fant 5 åringen vår rulleskøyter (som passet) til 20kr. og fullt beskyttelsesutstyr til 20 kr. (ikke hjelm, men det hadde hun fra før ). det var et skikkelig kupp, hun har gått masse på dem.

ellers er det morro å kjøpe utkledningsklær der, og ikke minst må jeg fortelle at min bror kjøpte en helt grei sofa til loftsstua til kroner 10!!

Skrevet

Er jeg den eneste som aldri finner skikkelig fine ting på loppemarkeder? :ler:

Jeg elsker å gå og kikke og håper alltid men finner lissom aldri noen ting. :forvirret:

Skrevet

Kjøpte en gang et litografi av Henrik Finne til 20 kroner, og fikk det taksert til 3 - 4000 hos Blomquist etterpå. Gjør stadig kleskupp på Fretex, forøvrig.

Skrevet

tenkte meg kanskje på loppis i morgen på marikollen!

*gleder meg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...