Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 13. januar 2003 #21 Del Skrevet 13. januar 2003 Det er noe alvorlig galt oppi hodet på en hvis man er avhengig av å jevnlig utøve vold mot ett annet menneske eller hvis man er avhengig av å blir "undertrykt & straffet" for å kunne ha ett tilfredstillende sexliv. Men det er nå min mening. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. januar 2003 #22 Del Skrevet 13. januar 2003 Så da HAR Milla akkurat de fordommene jeg prøver å motarbeide at dannes. Jeg gir herved opp. Dere får ha alle de fordommene dere vil. Se på SM som sykt. Se på innvandrere som skumle. Se på blondiner som dumme, og kvinner som babymaskiner og matlagere. Jeg gir hverved opp å forsøke å motarbeide slike holdninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #23 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg gir herved opp. Dere får ha alle de fordommene dere vil. Se på SM som sykt. Se på innvandrere som skumle. Se på blondiner som dumme, og kvinner som babymaskiner og matlagere. Jeg gir hverved opp å forsøke å motarbeide slike holdninger. Det trenger vel for f*en ikke å være en fordom at man synes SM er sykt, ekkelt eller vemmelig??? Det er sikkert fint for dem som liker det, men JEG synes det er SYKT uansett. Det må være lov å ha en mening om noe uten at andre kaller det en fordom! Hvis man f eks ikke liker fiskegrateng, så har man ikke dermed en fordom mot fiskegratengen! Å ikke like noe er ikke det samme som å ha en fordom. Og ikke trenger jeg å prøve ut SM for å finne ut om det er noe for meg heller, jeg vet at det OVERHODE IKKE tenner meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. januar 2003 #24 Del Skrevet 13. januar 2003 Og atter en gjest svarer uten å se at det som sies ikke har sammenhegn med det det svares på. Hvis man f eks ikke liker fiskegrateng, så har man ikke dermed en fordom mot fiskegratengen! Å ikke like noe er ikke det samme som å ha en fordom. Det er helt sant det, men jeg har ikke sagt at å ikke LIKE S/M er det samme som å ha fordommer mot det, men å mene at det er SYKT er det. Jeg mener, å si "jeg liker ikke fiskegrateng" det er helt greit, men å si "alle som liker fiskegrateng, de er syke, det er noe alvorlig feil i hoda til alle som liker fiskegrateng!" det ernoe HELT ANNET enn å ikke selv like det. Jeg liker ikke SM og det har jeg sagt klart fra om. Men jeg klarer da helt klart å se at andre kan like det uten at det er noe galt i hoda deres! Klarer du å se at det ikke er noe alvorlig galt i hoda til dem som liker fiskegranteng, enda du ikke liker det? Eller at det ikke er noe alvorlig galt i hodet til Eli Hagen, bare fordi hun tydeligvis liker Karl I Hagen på en måte DU (antakeligvis) ikke gjør? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #25 Del Skrevet 13. januar 2003 Og jeg synes SM er SYKT, selv om jeg IKKE mener at de som liker det er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #26 Del Skrevet 13. januar 2003 Kan ikke de som sier de synes det er SYKT si hvorfor de synes det? Og ikke sånne teite ting som vold mot andre osv, det er ikke det det handler om i det hele tatt. Ved ekstremsport er det fare som gir tenning. S/M blir vel noe av det samme, bare at seksualitet er en sentral del, og det er vel det som gjør at hjerna vrenger seg hos en del mennesker. Seksualitet som går mot deres syn og det vanlige blir SYKT. Et gammelt ordtak går noe sånt som. Det du synes om andre er hvordan du er selv!! Mest sannsynlig er det dere som har disse holdningene som er syke! Jobb med dere selv før dere dømmer andre! Jeg liker ikke S/M. Men synes det er flott at noen gjør det så finnes det hvertfall noen som har egne meninger og ikke som som endel andre som er livredde for hva andre synes om dem, og fordømmer andre, som er modige nok til å stå for det de er, isteden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 14. januar 2003 #27 Del Skrevet 14. januar 2003 Det er som fredagsbarnet sier, stor forskjell på å ikke ønske å prøve noe, ikke tenne på noe, og å si at det en ikke tenner på er sykt! Jeg, f.eks., tenner ikke på jenter, jeg liker ikke jenter seksuelt, og det kan jeg godt si, men sier jeg derimot at homofili er sykt, så drar jeg med meg alle andre som liker det jeg selv ikke liker, og dømmer dem og deres legning/ tenning til syke. SER dere virkelig ikke det? Dersom man ønsker å si at "for MEG er det og det sykt, men jeg synes ikke det er sykt om andre gjør det." Så må man nesten si det, for sier man "Det er sykt!" så er den en mening, men en mening som "rammer" alle de som er annerledes en deg selv. Og som spurt før, er det også sykt med sex på kjøkkenbenken? eller i dusjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 14. januar 2003 #28 Del Skrevet 14. januar 2003 Og som spurt før, er det også sykt med sex på kjøkkenbenken? eller i dusjen? Jeg har diskutret dette med SM med venner før. Grunnen til at noen synes SM er sykt, er fordi det inneholder vold, frivillig eller ikke, og vold er starffbart. (Jeg sier ikke at dette er min mening.) Sex på kjøkkenbenken eller i dusjen mellom to voksne inneholder normalt ikke ulovligheter. Jeg synes det må være lov å si at man synes noe er sykt, hvis man stopper med det og ikke trakasserer andre med en annen mening. Jeg synes de som liker SM må tåle at andre mener at dette er sykt og heller bare tenke på at alle er forskjellige. Hvis noen synes noe jeg liker seksuelt er sykt, må de da få lov å mene det! Jeg bryr meg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2003 #29 Del Skrevet 14. januar 2003 Kan ikke de som sier de synes det er SYKT si hvorfor de synes det? Og ikke sånne teite ting som vold mot andre osv, det er ikke det det handler om i det hele tatt. . Jeg synes SM er sykt nettopp pga voldselementet, selv om du synes det er teit. Du kan ikke si at det ikke handler om vold, når det er tenning på smerte som er SM. For meg er SM sykt pga blandingen av sex om smerte. Jeg synes dette er ekkelt, vemmelig, forkastelig, motbydelig, ja rett og slett perverst. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må forklare hvorfor jeg synes Sm er sykt. Jeg spør da ikke de som liker SM hvorfor de gjør det, grunnene er helt åpenbare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2003 #30 Del Skrevet 14. januar 2003 Så da HAR Milla akkurat de fordommene jeg prøver å motarbeide at dannes. Jeg gir herved opp. Dere får ha alle de fordommene dere vil. Se på SM som sykt. Se på innvandrere som skumle. Se på blondiner som dumme, og kvinner som babymaskiner og matlagere. Jeg gir hverved opp å forsøke å motarbeide slike holdninger. Tror du bør lære deg hva en fordom er før du hevder at andre har fordommer mot ditt og datt. En fordom innebærer at man har i mot noe av uvitenhet, fordi man ikke vet bedre. Jeg vet utmerket godt hva SM er og jeg synes det er sykt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. januar 2003 #31 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg synes SM er sykt nettopp pga voldselementet, selv om du synes det er teit. Du kan ikke si at det ikke handler om vold, når det er tenning på smerte som er SM. Jeg må si meg enig med Anonym i dette. Det er kombinasjonen vold & sex som for meg gjør SM til noe sykelig. Det betyr ikke at jeg feks. synes sex i dusjen eller homofili også er sykt. Det er kun voldsaspektet i SM jeg reagerer på. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2003 #32 Del Skrevet 14. januar 2003 Smerte er ikke automatisk vold. Tannlegen bruker ikke vold selv om det ofte gjør vondt. Jeg mener at når man frivillig underkaster seg handlinger som medfører smerte for å oppnå seksuell nytelse så er man ganske fjernt fra voldsbegrepet. Ma må gjerne synes S/M er sykt, men vold er definitivt ikke involvert i et normalt S/M-forhold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. januar 2003 #33 Del Skrevet 14. januar 2003 synes ikke sm er sykere enn annen sex. *ravna* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 14. januar 2003 #34 Del Skrevet 14. januar 2003 Vel, ja, jeg innser at dette kankje delvis er i grenseland for å kunne kalles en fordom (som er meninger som bygger mer på følelser og vaner enn kunnsp (sitert direkte fra ordboka)) selv om jeg mener at det er litt fordomsfult likevel. Men om du bare skal henge deg opp i ord, la meg da heller bytt ut "fordom" med "negativ holdning". Det er egentlig mer en "negativ holdning" jeg ønsker å kommentere og har snakket om hele veien likevl. Når jeg kalte det en fordom til slutt i går, så var nok det preget av at jeg for det føste hadde snakket om "holdninger" så lenge, for det andre at jeg følte det VAR mange fordommer ute og gikk, og dessuten at jeg rett og slett var drittlei av dette. Ha de fordommene dere vil Ha de negative holdningene dere bare vil. Og kos dere med disse fordømmende meningene deres. Vit bare at.. på noen felt er det kanskje engang DU som er annerledes enn de andre.... tenk på det når du anser alt annerledes for sykt.... (Dette er siste ord fra meg i denne debatten. Jeg antar at det er fare for at jeg siteres, angripes og at man prøver å provosere meg til å fortsette, men jeg har virkeig utrykt min mening klart her nå, og føler ikke at det er noe peong i å fortsette. Så når jeg ikke svarer på flere ting her nå, så er det altså i håp om å legge denne debatten død fra min side i alle fall, så kan dere heller diskutere temaet, enn om jeg tålererer andres meninger, og om fordom er rett ord å bruke. Takk for meg i denne debatten.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. januar 2003 #35 Del Skrevet 14. januar 2003 Jeg er også ferdig med denne debatten, jeg har sagt det jeg vil si nå. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå