Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2003 #1 Del Skrevet 11. januar 2003 Jeg syns ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 11. januar 2003 #2 Del Skrevet 11. januar 2003 Å spørre om noe slikt er svært usaklig, viser mangel på det meste, og generelt sett, dette er idioti! Klart det ikke er sykt, hvorofr skulle det være det? Voksne folk som vil det må da får gjøre det de vil uten at vi andre skal sette oss til doms over dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 11. januar 2003 #3 Del Skrevet 11. januar 2003 Det er umulig å svare på et sånt spørsmål. For et menneske kan dette være tilnærmet det man vil definere som sykt, fordi dette er noe som overhodet ikke tenner vedkommende, men den samme personen kan samtidig respektere at andre mennesker liker SM, uten å definere dem som syke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 12. januar 2003 #4 Del Skrevet 12. januar 2003 Idioti og usaklig å spørre om S/M er sykt ? Det må da være lov til å spørre om ting man lurer på her uten å bli beskyldt for å være både idiot og usaklig ? Dette er jo et diskusjonsforum. Merkelig holdning du har her Fredagsbarn. Noen vil nok definere S/M som sykt, andre synes det er helt normalt, det kommer nok veldig an på hvem du spør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 12. januar 2003 #5 Del Skrevet 12. januar 2003 Jeg ser ikke noe galt med dette spørsmålet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. januar 2003 #6 Del Skrevet 12. januar 2003 Hvis noen hadde praktisert SM med meg, hadde det vært mishandling selvsagt sykt hvis den som hadde gjort det hadde fortsatt - og tent på det. Men da hadde det ikke vært ekte da, for gjensidighet er ganske sentralt... For et par som praktiserer det, eller andre som i et bestemt miljø finner sine likesinnede når detjelder SM, og praktiserer dette med hverandre - selvsagt ikke. SM i seg selv er ikke sykt, dette er en legning, og det praktiseres mellom likesinnede mennesker som tenner på felles greier, og har en felles kode for hva man gjør og ikke gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 12. januar 2003 #7 Del Skrevet 12. januar 2003 SM som i Sadomasocisme (skrives det slik?) er egentlig et ganske hyppig fenomen i varierende grad. Noen liker å bli dominert, andre liker å dominere. Ingen ting er vel bedre enn å være åpen om sin seksualitet, leve den ut med en partner (eller fler), være kåt og leke litt. Det finnes så mange som skammer seg over sin egen seksualitet. Det er ingen ting å skamme seg over, men samfunnet vi lever i styrer veldig mye av våre holdninger. Det er et kort liv vi lever, så kos dere mens dere kan! Sex er digg i alle varianter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. januar 2003 #8 Del Skrevet 12. januar 2003 La meg si det sånn da, for å forklare min holdning. Jeg tenner slett ikke på Karl I Hagen, men jeg anser ikke Eli (er det ikke det hun heter, kona hans?) for å være syk i det hele tatt. Så da mener jeg, skulle jeg spørre: "Eri Eli Hagen SYK?", som å være et like dumt spørsmål som å spørre om "Er SM sykt?" For, det er rett og slett spørsmål om hva folk tenner på. Jeg mener derfor at det er idiotisk å spørre om noe slikt, fordi det bare oppfordrer til holdninger om at det andre folk liker er SYKT! Skal jeg spørre om samleie er sykt? Om analsex er sykt? Om det er sykt å like pupper? Jeg synes dette er idiotisk, fordi man stiller spørsmål om noe helt normalt (for dem som liker det, frivillig med hverandre) er sykt, og det bare er med på å danne holdninger om at alt som er "annerledes enn slik jeg gjør det" det er nødvendigvis sykt, og slike holdninger liker jeg ikke. Ja, dette er et diskusjonsforum, men spesielt her på seksualitet er det jo oppfordret til at vi skal akseptere at ikke alle liker de samme tingene, og at folk må få snakke om de tingene de liker, spørre spørmål de kanskje ellers ikke tør spørre. Slike tråder som dette kan få dem som egentlig ville spørre om noe med SM til å tenke "nei, jeg vil ikke spørre, noen anse meg kanskje som syk!!", og derfor mener jeg at slike spørsmål altså HEMMER diskusjonen, ikke FREMMER den. Derfor har jeg min mening om at dette er et idiotisk å spørre om noe slikt, fordi det etter min mening altså rett og slett er med på å bygge opp under holdningen om at annerledes er sykt. (Jada, vedkommende som startet tråden sa at h*n ikke anså det som sykt, men spørsmålet stilles, og det er etter mine mening med på å fremme slike holdninger, fordi man tanker at det KAN være det!) Derfor har jeg denne meningen, og den vil jeg fortsette å ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #9 Del Skrevet 12. januar 2003 fredagsdama jeg startet denne diskusjonen og jeg skrev innlegg om at jeg ikke syns det er sykt tilogmed, men bare lurer på om det er folk som syns det, det er en normalitet, min gode mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 12. januar 2003 #10 Del Skrevet 12. januar 2003 fredagsdama jeg startet denne diskusjonen og jeg skrev innlegg om at jeg ikke syns det er sykt tilogmed' date=' men bare lurer på om det er folk som syns det, det er en normalitet, min gode mann.[/quote'] Først kaller du meg "dama" (enda det helt klart ikke er mitt nick) og deretter "min gode mann"? tenk deg nå litt om da! Dessuten, ja, jeg påpekte at du skrev at du ikke synes det var sykt, men jeg mener likevel at din tråd er med på å skape slike holdninger som jeg omtalte, og nettopp derfor mener jeg at det er dumt å komme med slike sprøsmål. Du sier du ikke anser det som sykt. Men du må helt klart ha tenkt tanken at det kanske er sykt, siden du stiller spørsmålet? Og nettopp slik fremmes slike holdninger... "kanskje det ER sykt, siden noen helt klart kanskje mener det?" Derfor mener jeg at denne tråden er lite konstruktiv. Og jeg vil ha meg frabedt både at du omtaler meg med vridninger på mitt nick, og som noen "gode mann". Oppfør deg i det minste LITT modent da, om du vil fremstå som seriøs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 12. januar 2003 #11 Del Skrevet 12. januar 2003 Å svare ja eller nei på et slik spørsmål ville blitt helt umulig. Først må man definere hva man mener med begrepet "sykt". Dette for at det ikke skal bli misforståelser omkring tema. Og det skjer så alt for mange misforståelser her på kg. Noe av grunnen er at vi ikke legger samme mening i samme begrep - da blir det ofte en håpløs debatt. Hvorvidt S/M ere sykt eller ikke, kan ikke JEG ta stilling til - kan DU? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #12 Del Skrevet 13. januar 2003 Det er mange som synes dette er sykt. På samme måte som de synes mange andre legninger er sykt. Og JA, det er mange som sier at de synes det er SYKT, og slike mennesker med slike holdninger er ikke lett å snu om. For disse synes alt som viker fra det normale er sykt! Det er langt igjen før dette spørsmålet ikke får noen mening, hvis noengang Og selv om de sier at de ikke synes det er sykt så gjør de det ofte allikevel. Så hvorfor kan man ikke spørre om det, når det er så mange som synes det er sykt, selv om de sikkert ikke bruker ordet SYKT selv? Kanskje de det gjelder da skjønner hva de egentlig gjør.... Jeg har ingen mening om S/M, men opplever at folk synes jeg er syk for at jeg bruker både litt dameklær og herreklær, om hverandre, men prøver ikke å være dame. Eneste forskjellen er at jeg tenker og føler ting litt annerledes enn andre. Men sånne holdninger gjør at jeg hvertfall før følte meg syk. Nå opplever jeg at jenter jeg er sammen med synes det er litt rart men egentlig bare en bagatell som de enten liker eller driter i for det betyr egentlig ingen tingen... Så å late som at sånne holdninger ikke eksisterer gjør alt mye verre. Det er de som lukker deg ute og ignorere deg som er de verste! Jeg føler ganske ofte at jeg har detti tilfeldig ned på denne planeten ved at det har skjedd en kjempefeil et sted. Men motgang gjør deg bare sterkere, så jeg klarer meg fint. Men det er ikke alle andre som gjør det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #13 Del Skrevet 13. januar 2003 Jeg synes ikke det er sykt, jeg. Er ikke noe fan av det selv, men godtar da virkelig at andre kanskje liker det. Smaken er jo som baken! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Khalid HAgen Skrevet 13. januar 2003 #14 Del Skrevet 13. januar 2003 Gjensidig SM i et parforhold er ikke sykt! SM er ikke noe for meg, men de fleste andre enn Valgerd aksepterer vel at folk er ulike. Kanskje jeg er sadist, forresten - jeg drømmer stadig vekk om at kjæresten skal si "pisk meg, slå meg!!" slik at jeg kan legge armene grasiøst i kors og si "nei..." :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 13. januar 2003 #15 Del Skrevet 13. januar 2003 SM er vel ca like sykt som sex på kjøkkenbenken, eller i dusjen! Hallo, dette er snakk om menneskers lyst! Hva ANDRE har lyst på, kan vel på ingen måte kalles sykt, så lenge det ikke skader noen eller går ut over en ufrivillig part? Skjønner ikke hvorfor noen har vanskelig for å svare ja eller nei på dette spørsmålet, hadde dere hatt like vanskelig for å svar ja eller nei på hvorvidt en kjapp en på kjøkkenet er sykt? Dersom man vet hva SM er, så burde det ikke være vanskelig å svare på spør du meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2003 #16 Del Skrevet 13. januar 2003 For meg er SM like sykt som f eks nekrofili og pedofili. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. januar 2003 #17 Del Skrevet 13. januar 2003 For meg er SM like sykt som f eks nekrofili og pedofili. Du har ikke skjønt dette med GJENSIDIG VILJE og FRIVILLIG har du? At to mennesker som begge vil det utøver SM når de har sex kan på INGEN MÅTE sammenlignes med pedofili, eller for den del nekrofili. FRIVILIGHETEN, og VILJEN mangler fra den ene parten i slike ting som du omtaler. Dette burde du klare å se forskjellen på. Ja, det er mye mer rett å sammenligne det med sex i dusjen. Med wetsex. Med sex i naturen. FRIVILLIG FRA BEGGE PARTER! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. januar 2003 #18 Del Skrevet 13. januar 2003 Ps, med slike innlegg som fra siste gjest her, er det noen som ikke skjønner hvorfor jeg mener at dette spørsmålet altså er med på å skape negative holdninger til andre folks seksualitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 13. januar 2003 #19 Del Skrevet 13. januar 2003 Siste gjest skrev også at SM var sykt for henne/ham, det sto ikke noe om hva vedkommende synes om at andre har det. For folk som ikke liker SM kan det sikkert virke sykt, selv med gjensidig tillit og frivillighet. Jeg synes det er du som ikke akseptrer andres synspunkter her jeg, Fredagsbarn. Du tåler jo ikke at noen ikke liker SM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. januar 2003 #20 Del Skrevet 13. januar 2003 Jo, babyface, jeg tåler at andre ikke liker det, jeg bare liker ikke at de skaper slike negative holdninger til alt som er annerledes. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å engang vurdert SM, for meg er det noe jeg ikke liekr tenken på, jeg tenner ikke på det. Men jeg anser det altså ikke som sykt, enten man her med ordet "sykt" mener sånn som fjortissene sier "hun er jo helt syk jo", i form av "rar" eller "dum" eller "teit", elelr i form av ordet SYKT slik det egentlig betyr, at det er noe galt med det. Jeg anser det som negativt at noen skaper slike negative holdninger til andres seksualitet. Jeg AKSEPTERER at noen har slike holdninger, men prøver altså å fremheve at de ikke trenger SPRE slike holdninger av dem grunn. Jeg lurer bare på en ting. Hvor mange hadde ment det var like "rett" å spørre om deter "sykt" å tenne på tanken om sex i naturen. Eller, enda mer interesasnt, hvor mange mener det er rett å stille spørsmål her (Ja, HER, for dette er en plass hvor vi diskuterer seksualitet, og derfor bør være åpne for andres preferanser) om homofili er sykt? Akkurat homofili har jo vært forbudt ved lov, det anses av kirken som en sykdom, det er kanskje sykt? Men ville dere ment at det var rett å ta diskeusjonen "er homofili sykt?" her, eller mener dere da som meg at det er med på å skape negative holdninger? Om ingen andre enn meg skjønner hva jeg mener å si, dette med holsningsskapende arbeide, dette med å hindre fremveksten av negative holdninger ovenfor alt som er annerledes, enten det nå gjelder seksualitet, eller nasjonalitet, eller hva det nå enn måtte være, ja da trekker jeg meg tilbake fra diskusjonen, og innser at her inne er man positivt til fordommer, og slikt kan jeg vel ikke alene endre på. dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå