Lykkelig eks-frue Skrevet 2. september 2006 #1 Del Skrevet 2. september 2006 Har en del fag nå, mange innen samme felt. Noen er småfag på 6-15 studiepoeng, og andre på 30-60 studiepoeng. I løpet av høsten er jeg oppe i nærmere 200 studiepoeng. Planen er at jeg skal få ferdig en bachelorgrad slik at jeg kan gå videre på master. Men jeg skjønner ikke helt hvordan dette fungerer. Regner også med at jeg kanskje må ta enkelte andre fag for å få dette godkjent. Men hvor tar jeg kontakt for å sjekke hva jeg mangler? Er det skolen jeg har flest studiepoeng ved, eller et annet sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #2 Del Skrevet 2. september 2006 200 stp på ett semester hørtes temmelig voldsomt ut Du kan vel spørre på den skolen du går på nå? Hvis du tar fag på forskjellige skoler kan du vel bare velge en av dem og spørre, de har vel studieveiledere på de fleste skoler. Det er jo regler for hvilke kombinasjoner av fag man må ha for å få en bachelor. En annen ting er at hvis man tar to fag hvor pensum overlapper er sjansene stor for at man ikke får fulle studiepoeng for begge fagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 2. september 2006 #3 Del Skrevet 2. september 2006 200 stp på ett semester hørtes temmelig voldsomt ut ← Nå mente hun vel bare at det blir 200 stp tilsammen eter høsten. Du må ta kontakt med en studieveileder på den skolen du vil ta bachelorgraden (og kanskje helst der du også skal ta masteren). Forskjellige skoler har forskjellige krav, så du kan være ferdig med bachelor på en skole uten å være det på en annen. Det er også forskjellige krav for å få lov til å ta master, derfor er det enklest hvis du får bachelor der du skal ta master. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #4 Del Skrevet 2. september 2006 Det viktigste for å få godkjent en bachelor med diverse fag er at du har fordypning innen for et emne. Dvs tilsvarende det som tidligere het mellomfag (1,5 år innenfor samme emne). Hvis du har byttet utdanning flere ganger og begynt på laveste nivå (tilsvarende nivå som tidligere grunnfag) vil du ikke kunne få en bachelor. Det var det jeg fikk beskjed om da jeg henvendte meg til universetet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykkelig eks-frue ii Skrevet 3. september 2006 #5 Del Skrevet 3. september 2006 Takker for svar Ja stemmer, det blir 200 studiepoeng etter dette semesteret her ja. Får ta kontakt med studieveilederen til uka for å høre, vet at jeg mangler litt på en fordypning, men bortsett fra det aner jeg ikke noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå