Gå til innhold

hvordan bergne str på hundebur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som om vi kjøper Border Collie valp neste mnd og sitter å ser på bur på zoosupply.no men er veldig usikker på hvem str jeg trenger. Skal i ha et stålbur inne som kan være hundes "trygge hule" han skal ikke sperres inne der, men ha muighet til å ligge i buret når han vil ha fred også håper jeg at han bli fortrolig med buret sånn at det kanskje kan være et sted han vil sove på natten..

På sikt skal vi også kjøpe et "plastikkbur" ala flybur til å ha i bilen. Men først og frems er det str på stålburet jeg trnger litt hjelp med. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har stålbur til vår gordonsetter, i en størrelse som tilsvarer str 3 på de rette stålburene hos zoosupply. Dette buret er romslig for ham, så da tenker jeg en bordercollie, som er noe mindre, vil ha det flott i bur av str 2 på den siden. I begynnelsen delte vi av buret med en plate, så han skulle føle seg tryggere, og etterhvert tok vi bort den platen.

Skrevet

Okei. takk for svaret. Trodde ikke gordonsetteren var noe større enn BC jeg.. men jeg har aldri møtt en Gordon så ;) Border Colliene står oppført meden manke høyde på 54 cm på hannene....

Skrevet
Okei. takk for svaret. Trodde ikke gordonsetteren var noe større enn BC jeg..  men jeg har aldri møtt en Gordon så ;)  Border Colliene står oppført meden manke høyde på 54 cm på hannene....

Vår 10 mnd gamle gordon-hann er 65 cm og 27 kg, og da er han helt i toppen av kurven; hanner skal være 60-65 cm. Men de er relativt tynne og langbeinte.

Kanskje du burde rett og slett gå for samme burstørrelse, da?

Skrevet

Oj, han hørtes stor ut :)

Det er de 2 str vi har snakket om her oss i mellom.. Burte skal ikke være i bilen, skal ha plast bur i bilen pgs metallburene skrangler og bråker så himmla mye..

takk for hjelpa i alle fall :)

Skrevet

vet ikke noe om str, men ville bare si at det viktig at hunden kan sitte rett opp og ned i buret og plass til å legge seg ned. Ser så mange hunder som sitter med bøyd hode og ikke har plass til å ligge. ser vondt ut og det bør hundene få slippe når de skal ut på tur. ellers så er jo bur veldig trygt og godt for hunden :)

Skrevet

Til hjemmebur ville jeg definitivt tatt det største av de to, i hvertfall. :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen! Vi har bestem oss for det største. Bedre med litt for stort enn litt for lite ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...