Gå til innhold

Usikker på mannen min nå

Anbefalte innlegg

Gjest litt usikker
Skrevet

For noen uker siden lå mannen min og jeg og pratet sammen og han kom med tanker og følelser som han ikke har fortalt meg om tidligere... Jeg vet at vi ikke har hatt det perfekt den siste tiden, noe som for det meste har vært min "skyld" - har jeg trodd da... Vel, denne kvelden sa han til meg at han ikke er forelsket i meg (forventer ikke en nyforelsket mann etter så mange år, men likevel..), ikke er tiltrukket av meg og ikke er han stolt av meg, dvs han vil ikke "vise meg fram" til venner av han jeg ikke kjenner fra tidligere - alt dette går på utseende, dvs jeg er for tykk... Jeg lurer egentlig ikke på om dette er ok å si til sin kjære, for det vet jeg det ikke er (og jeg har fortalt han det!!), det jeg lurer på om jeg kan få noen tanker om, er hvordan han har reagert i ettertid. Nå viser han nemlig hver dag hvor glad han er i meg med kyss, klemmer, sex og ord... osv. Hvordan kan han forandre mening på denne måten? Jeg heller jo til å tro at han ikke har forandret mening, men bare har forstått hva han har sagt, men ikke orker å ta konsekvensene... Jeg vet ikke. For hvordan kan en si noe slikt og bare ta det tilbake noen dager etter?

Anyone??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han angret fælt på det han sa?

Var jo fryktelig stygt sagt av han....

Har du prøvd å snakke med han om det nå i ettertid?

Skrevet

Synes det vel er greit at han sa det til deg, selv om det må ha vært forferdelig vondt. Tross alt fikk du klarhet i hvorfor ting ikke har vært så bra.

Det som har skjedd etterpå kan jo ha mange forklaringer. Du kommer med en selv. En annen kan være at han klarte å sette ord på følelsene sine, og har sett i ettertid at de er helt feil. Og derfor prøver han nå å rette på dette.

Men dere kan ikke forsette å gå rundt sånn uten å snakke om det. Du vil mistenke ham og han vil føle hva han enn føler. Kan dere ikke få bestilt time til rådgivning? Der er det lettere å sette ord på ting, man har en tredjeperson til stede som kanskje kan hjelpe :) Og man må ikke være i brudd for å ha hjelp av dem :)

Skrevet

Vi har snakket om det han sa i ettertid - flere ganger, for jeg klarer ikke bli helt ferdig med det han sa. Skal jeg være ærlig tenker jeg jo på det hver dag :( Han har jo sagt at han forstår at han ikke skulle sagt de tingene, men han mener nok fortsatt det han sa. Vi kjenner hverandre ganske så godt, og jeg vet at han ville ikke sagt det hvis det ikke var noe han hadde tenkt på en stund... Når vi snakket om det kom det jo også fram at han fortsatt vil at jeg skal forandre meg.

Vi skal snakke med en tredjeperson, har tenkt familierådgiverkontoret eller noe sånt...

Men kan man virkelig tillate seg å si slike ting til den man liksom skal elske??

Skrevet
Men kan man virkelig tillate seg å si slike ting til den man liksom skal elske??

Jeg vet bare hvordan jeg selv er. Og jeg vil heller foretrekke at den jeg er sammen med forteller meg sånt, enn at han går rundt og tenker det. For om det aldri kommer til uttrykk i verbal kommunikasjon vil det uansett komme til uttrykk gjennom andre ting.

Skrevet

Hmm... forstår vldig godt hva du føler nå. Jeg har vært i lignende situasjon selv. Selv om det han sa til deg var stygt sagt, så kan det jo godt hende at han er glad i deg/elsker deg uansett. Han mener kanskje at ting kan bli bedre enn de er.

Det er jo også ofte slik at en ikke vet hva en har før en mister det... det kan jo være det som har begynt å spøke for han... mange muligheter, men det beste er å snakke ut om det... en tredje part som familierådgivning er nok en god idè å prøve. Lykke til! :klem:

Skrevet (endret)

Det er greit å fortelle deg at du har lagt på deg, at han ikke er forelsket, osv...men det er ikke (IKKE) greit å si at han ikke er stolt av deg. Ærlig talt... siden du tydeligvis er for tykk i hans øyne, er du da ikke noe å være stolt over? Hva slags snobb er han? Ser han jævlig bra ut selv eller noe? :sarkasme:

Enig i at han burde uttrykke sin ærlige mening om deg, men det finnes mange forskjellige måter å uttrykke seg på.

Endret av Bianca
Skrevet
men det finnes mange forskjellige måter å uttrykke seg på.

Enig i dette. Men jeg er så vant til at de mennene jeg har vært sammen med aldri har kommunisert på en måte som er "normal", derfor har jeg nok kanskje tykkere hud enn jeg burde ;)

Gjest litt usikker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at han er glad i meg fortsatt - men hver gang han skal se meg naken nå tenker jeg jo på hva han sa, og da føler jeg meg ikke særlig elsket :( Det tøffeste var også for meg at han ikke er stolt av meg, det var virkelig vondt :tristbla:

Men det som har skjedd med meg etter dette er at jeg har begynt å tvile på han, usikker på om han kan gi meg den tryggheten jeg trenger - uavhengig av utseende og vekt.

Men det enste steget for oss er å ta kontakt med noen som kan stille noen nye spørsmål og få oss til å se tingene fra en litt annen vinkel.

Skrevet

Ja, det er nok fryktelig vont... uff. Forstår godt at du tviler på han. :klem:

Skrevet
Synes det vel er greit at han sa det til deg, selv om det må ha vært forferdelig vondt. Tross alt fikk du klarhet i hvorfor ting ikke har vært så bra.

Det som har skjedd etterpå kan jo ha mange forklaringer. Du kommer med en selv. En annen kan være at han klarte å sette ord på følelsene sine, og har sett i ettertid at de er helt feil. Og derfor prøver han nå å rette på dette.

Men dere kan ikke forsette å gå rundt sånn uten å snakke om det. Du vil mistenke ham og han vil føle hva han enn føler. Kan dere ikke få bestilt time til rådgivning? Der er det lettere å sette ord på ting, man har en tredjeperson til stede som kanskje kan hjelpe :) Og man må ikke være i brudd for å ha hjelp av dem :)

Enig med deg. Det var sikkert fælt å høre dette - det er jo omtrent uakseptabelt å si sånne ting, og jeg reagerer på at det går an å "mene" at man ikke vil vise fram partneren sin for andre. Men jeg tror også det utløste noe at han fikk satt ord på ting han sikkert har gått og "samlet opp" - og som sikkert har blitt såpass stort nettopp fordi han bare har gått og ruget på det. At han har "overdramatisert" det, og at når han først har sagt det, er denne "boblen" borte...

Jeg synes også det er viktig at dere snakker om dette i ettertid - det kan godt hende mannen din føler at han har funnet tilbake de "gamle" følelsene etter denne diskusjonen, men du sliter jo naturlig nok med det han har sagt. Jeg mener at du har krav på å få vite og forstå hva han mener NÅ.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Kanskje han angret fælt på det han sa?

Det var det jeg tenkte også. At han angrer og vil ha deg "tilbake".

Gjest litt usikker
Skrevet

At han angrer tviler jeg ikke på - men det er grunnen til at han angrer jeg ikke blir klok på... For hvis han egentlig ikke mente det, hvordan fikk han seg da til å si det? Og hvis han mente det, ja da mener han det vel fortsatt? og bare later som nå...Har spurt han om dette, men jeg fikk ikke noe klart og tydelig svar.

Noe av det som gjør meg usikker ar at mannen min er en veldig fin mann, et godt menneske som er snill med alle, og meg - han har aldri på alle de årene vi har vært sammen sagt eller gjort noe vondt mot meg...

Jeg forstår bare ikke - og han har enda ikke kart å forklare meg det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...