Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2003 #1 Skrevet 11. januar 2003 Det er en del mennesker som ser ut til å ha et stort behov for å "sitere" andre her inne - - - til stadighet. Opptar det ikke unødvendig stor plass? Det er vel temmelig enkelt for de fleste av oss å ta en titt på innlegget ovenfor- - -verre ER det faktisk ikke!!!!!!!!!!! Og dessuten: Har det gått sport i å "gjøre narr" av andres innlegg og mening? Det er da vel ingen bombe at vi mennesker har forskjellige meninger, og i tillegg har vår egen måte og ytre den på;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;? Lenge leve individualismen! Jeg morer meg ordentlig her inne til tider. Men noen ganger er det litt tragisk også. Jammen ikke merkelig at det er krig i verden. Men, men, dere får bare fortsette å sitere hverandre om det er så veldig presserende for dere. Det virker bare så unødvendig! Hva håper dere egentlig å oppnå med dette? Ha et fint liv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Anne Mona Skrevet 11. januar 2003 #2 Skrevet 11. januar 2003 Det er en del mennesker som ser ut til å ha et stort behov for å "sitere" andre her inne - - - til stadighet. Ja. Og? Opptar det ikke unødvendig stor plass? Jo. Er det et problem syns du? Det er vel temmelig enkelt for de fleste av oss å ta en titt på innlegget ovenfor- - -verre ER det faktisk ikke!!!!!!!!!!! Bra! Og dessuten: Har det gått sport i å "gjøre narr" av andres innlegg og mening? Har det noe med siteringen å gjøre? Det er da vel ingen bombe at vi mennesker har forskjellige meninger, og i tillegg har vår egen måte og ytre den på;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;? Se spørsmålet over. Lenge leve individualismen! Tenker du her på at individualismen står i motsetning til mye sitering? Kan du i så fall forklare det nærmere? Nesten så jeg skulle sagt det sjøl. Takk. Det var snilt. Endelig - der kom det et spørsmål det går an å svare på. I hvert fall for egen del. Jeg syns det er en fin måte å kommunisere med folk på. Det oppstår lett misforståelser når jeg ikke vet hva folk egentlig henviser til i det jeg har sagt. Og så er det høflig overfor de jeg snakker med: Du sier det - det svarer jeg på. Det samme til deg.
Gjest Zalomine Skrevet 11. januar 2003 #3 Skrevet 11. januar 2003 Har dette noe som helst med samliv å gjøre da? Med mindre første innlegget da egentlig handler om å irritere seg over at partneren i samlivet siterer? Eller har mana ndre sjulte måter å få dette til å omhandle samliv? Huff, nei dette gidder jeg ikke engang tenke mer på. Kveld for meg. Kos dere med små og store problemer.....
Gjest Diva Skrevet 12. januar 2003 #4 Skrevet 12. januar 2003 Hallo ??? Dette er faktisk et diskusjonsforum, og som Anne-Mona sier, så er det utrolig kjekt å kunne sitere. Dette for at diskusjoner mer kan foregå i ordnede former og for å prøve å unngå misforståelser. Greit å kunne peke på hva man svarer på..... Skjønner ikke at du bekymrer deg over dette, men kos at du bryr deg om oss
Gjest Starya Skrevet 12. januar 2003 #5 Skrevet 12. januar 2003 Jeg kunne ikke sagt meg mer enig. Enig i hva? Det oppstår lett misforståelser når jeg ikke vet hva folk egentlig henviser til i det jeg har sagt. Og så er det høflig overfor de jeg snakker med: Du sier det - det svarer jeg på. Det var det, ja...
Mette Skrevet 12. januar 2003 #6 Skrevet 12. januar 2003 Det å sitere andre er en fin ting, for man kan da på en ryddig måte henvise til hva man svarer på inne i en diskusjon.
Labella Skrevet 12. januar 2003 #7 Skrevet 12. januar 2003 Opptar det ikke unødvendig stor plass? Hvis man siterer deler av et innlegg for å vise hva man svarer på er det til stor hjelp for leseren. Noen ganger siteres hele innlegg, og da tar det ofte for stor plass, i tillegg til at det kan bli veldig uoversiktlig.
Gjest Anonymous Skrevet 12. januar 2003 #8 Skrevet 12. januar 2003 NEMLIG!!!!!!!! :fy: Jeg hadde vel egentlig ikke håpet på noe annet svar heller. Det ville kanskje være for mye forlangt? Fortsett med deres stil dere! Alle har jo sin egen stil , eller hva? Hm::::: :blunke: Temaet er utdebattert for min del, jeg som startet tråden her. Men de som har lyst til å fortsette å "være enige med hverandre" - slik tendensen er her inne - får bare gjøre det! :enig_animasjon: Hørt om "gruppementalitet"? Ikke det? Ok_________________ NEMLIG!!!!!!!!!!!!
jordbær Skrevet 12. januar 2003 #9 Skrevet 12. januar 2003 Sitering på forum og epost er ren og skjer netikette! Jeg er alt for lite flink til å sitere, både i mail og på forum. Skal forsøke å skjerpe meg!
Anne Mona Skrevet 12. januar 2003 #10 Skrevet 12. januar 2003 Temaet er utdebattert for min del' date=' jeg som startet tråden her. [/quote'] Utdebattert? Å debattere er å diskutere og belyse flere sider ved en sak med det som mål å forstå mer. Så vidt jeg kan se har du kastet ut en mengde utropstegn sammen med noen usammenhengende meningsytringer. Hvorfor ikke gå i dialog med meg og svare på det jeg spurte om i stedet? Jeg kan for klarheten repetere dem: Har det noe med siteringen å gjøre? Se spørsmålet over. Og kan du ikke svare så er mitt råd til deg å ikke bruke fremmedord du ikke skjønner. Debatt for eksempel.
Silfen Skrevet 12. januar 2003 #11 Skrevet 12. januar 2003 At noen gjør narr av andre ved hjelp av sitering, har jeg også lagt merke til iblant. Bl.a. oppfatter jeg det som at AnneMona gjør narr av gjesten i måten hun skriver tilbake på.
Gjest Diva Skrevet 12. januar 2003 #12 Skrevet 12. januar 2003 Så er det en festlig gjest igjen som liker å kaste ut edder og galle, for så å ikke gidde å belyse problemstillingen noe mer enn å komme ut med enda flere rare ting og tusen smileys Temaet er utdebattert for din del ? Så du vil bare si det du har på hjertet og så sette strek før vi får sagt vårt ? Synes det er på tide at visse gjester selv setter strek med sine merkelige markeringer a là "dere får bare fortsette å være enige med hverandre", "slik tendensen er her inne..." "Gruppementalitet". Herregud. HVOR vil du hen egentlig ? Skal alle være uenige da ? Fordi du mener det er best i dette formet ? Kanskje de fleste faktisk ER enige om dette ? Kunne det falt deg inn å trekke den konklusjonen ? Her er vi alle så anonyme vi vil være, dog tror de fleste ville holdt på sine egne meninger face to face. Det gjelder i allefall meg. Så tror ikke vi akkurat søker godkjenning hos hverandre ved å være enige ? Det gjør i hvertfall ikke jeg. Jeg mener det jeg mener,- jeg! Uansett hva ANDRE måtte mene. Og uansett hva DU måtte mene :-) Tror jeg har fått servert et par andre innlegg av deg tidligere gjest, - og de var like intetsigende og tåkete som ditt siste i denne tråden :blunke:
Anne Mona Skrevet 12. januar 2003 #13 Skrevet 12. januar 2003 Bl.a. oppfatter jeg det som at AnneMona gjør narr av gjesten i måten hun skriver tilbake på. Jeg lurte faktisk på om gjest ville komme inn fra sidelinja og si: - You prove my point. Jeg mener det er ironi, men jeg vet ironi har en glidende overgang til å oppfattes som å bli gjort narr av. Jeg hadde håpet at mine svar ville vise at det er mulig på en saklig måte å vise at jeg er uenig i det h*n sa. Men jeg får si det i klartekst i stedet. Jeg syns det er bra at det siteres, og skulle ønske flere ville gjort det, på en skikkelig måte. Det hender det kommer innlegg imellom og da er det ikke alltid lett å vise hva man henviser til. Derfor er sitat bra. Dessuten kan man plukke ut noe man ønsker å diskutere nærmere. Resten av innlegget ditt, gjest, skjønte jeg ikke og det hadde vært fint om du kunne forklart nærmere hva du mener. Blant annet det med individualisme, og hva sitering har med forskjellige måter å uttrykke seg på å gjøre. Og det var aldri meningen å gjøre narr av noen. :oops:
Anne Mona Skrevet 17. januar 2003 #15 Skrevet 17. januar 2003 Enda mere svada Anne Mona? Mener du ikke: Enda mer svada, Anne Mona?
monja Skrevet 17. januar 2003 #16 Skrevet 17. januar 2003 Utrolig mange gjester som er her inne bare for å gjøre det utrivelig.... Om det plager dere så mye fatter jeg ikke at dere gidder å være her en gang. Det er ingen som tvinger dere til å være på KG om dere irriterer dere uansett. Har fått inntrykk av at de faste liker seg her - sitering eller ikke. Og så må jeg bare si: Dere er utrolig feige som ikke kan spre dritten under et nick. Redd for at det skal komme kritikk på PM kanskje? *irritert og utrolig lei av usaklige og usmaklige gjester* :fy:
OppNed Skrevet 17. januar 2003 #17 Skrevet 17. januar 2003 Enkelte har en evne til å overdrive siteringen. Første svar på en streng trenger da ikke sitere hele det opprinnelige innlegget? Synes debattformen blir litt for lite levende når man siterer hele innlegg. I hytt og pine. Synes nå jeg da. Maiken
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2003 #18 Skrevet 18. januar 2003 Jeg er innom KG rett som det er, men jeg vet ikke hvor lenge dette vil vare. Derfor har jeg ikke registrert meg. På meg virker det nemlig som om det er en del tåpelige fjortiser her, og det er denne tråden et eksempel på. Det er jo helt åpenbart at det siteres altfor mye. Sitering er bare nødvendig når det er tungvindt for en leser å finne ut hva skriveren svarer på. Når man f.eks. svarer på et relativt kort innlegg like over, er det helt på trynet å sitere. Dette er helt åpenbart for meg. Greit nok at noen kan være uenige i det, men av denne tråden virker det som om at noen er HELT UENIGE, og - alvorlig talt - da er det noe i veien med gangsynet. Fortsatt gjest
Gjest care Skrevet 18. januar 2003 #19 Skrevet 18. januar 2003 Utrolig mye bra som blir debattert her inne
Gjest Mzfire Skrevet 18. januar 2003 #20 Skrevet 18. januar 2003 Jeg syns det er veldig kjekt å kunne sitere ting. Da kan jeg belyse og fremheve det jeg snakker om. Greit å trekke ut ting og sitere kun det en vil ha med i innlegget istedet for å sitere hele innlegget. Og en annen ting er at er det blir også litt tungvint å huske et langt innlegg med viktige detaljer, og om det også er over flere sider. Er det greit å kopiere det viktigste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå