Gå til innhold

kontakt med de døde

tattoopia

Anbefalte innlegg

jeg hadde en temmelig syk opplevelse for et par uker siden.

en kompis av min søster kom på besøk.( jeg kjenner han ikke fra før av å han vet ingenting om meg) etter mye om og men så fant vi ut at vi skulle prøve spiritisme. han her typen har drevet med dette i over 25 år. å vi er voksne mennesker alle sammen.

i hvertfalll. den første som kom til oss. var min avdøde far. jeg skjønte dette lenge før de andre. men sa ingenting. han sa mye som ingen av de andre kunne vite. å slett ikke kompisen som holdt penna å skrev.

det ble temmelig intenst. men jeg ble ikke hverken redd eller spesielt overrasket over det som skjedde.

min søster spurte meg dagen etter om jeg følte jeg hadde fått "svar" men det åpner jo bare for nye spørsmål.

er det noen andre her som har opplevd noe av det samme.

dette er ikke tull å kunne ikke ha vært juks. vi var 5 godt voksne mennesker som holdt på med dette å det fleste som var til stede viste ikke om noe av det som kom frem på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke opplevd noe lignende og ikke skal jeg det heller. Hvorfor? Fordi jeg vet at dette er jævelens verk. Ja spiretisme finner, og det står sterke krefter bak. Nemlig den onde selv.

Ikke tro jeg sier at din far eller noen andre dere får kontakt med er ond. Neida, men den onde selv han kan få ting til å se anderledes ut enn det er.

Jeg føler sterk for dette, fordi jeg kjenner en person som har opplevd det.

En av deltagerne spurte: Hvor gammel blir jeg? Glasset svarte:24år.Og så hørte de en fæl latter. Personen var 24 år,og ble kjørt i hjel en uke etter dette.

Tror du noen god makt hadde svart sånn? Det tror ikke jeg.

Derfor holder jeg meg langt unna dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen andre her som har opplevd noe av det samme.

dette er ikke tull å kunne ikke ha vært juks. vi var 5 godt voksne mennesker som holdt på med dette å det fleste som var til stede viste ikke om noe av det som kom frem på forhånd

Fem godt voksne mennesker burde vite bedre enn det du her gir uttrykk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sansen for spiritisme, og synes ikke det er noe man bør gi seg inn på. Vet at noen som har gjort det, har det gått ille med. Tror at hvis det var meningen at vi skulle vite alt, så hadde vi nok også visst alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei. bare så det er helt klart så tror jeg ikke på gud på noen måte. dermed ikke på djevelen heller. de du oppnår kontakt med er mennesker som er døde , ja. det er det ikke noen tvil om. men dette er bare en energi. en energi kan ikke skade deg på noen måte. det er det du selv som sørger for. jeg tror det finnes onde mennesker også etter at de er døde. å ja du kan være uheldig å treffe på disse. men i det øyeblikket du kutter kontakten så kan ikke vedkommende gjøre noe hverken fra eller til.

de er avhengig av energien din til å uttrykke seg i denne verden. hvis du skjønner.

MEN når det er sagt så er det en regel som gjelder. å det er å ha respekt. ikke press frem noe som i utgangspunktet ikke vil ha kontakt med deg.

vi hadde kontakt med tre personer/energier å ingen av dem hadde noe vondt med seg.

jeg tror det er viktig å være såpass jordnær at du ikke blir så påvirket av massesuggesjonen i ett sånt tilfelle at du går rundt å skremmer vettet av deg selv. for i de aller fleste tilfeller er det nettopp det som skjer.

jeg føler ikke at jeg har gjort hverken noe galt eller dumt i å prøve dette.

men det åpner helt klart for nye spørsmål.

får jeg muligheten til å gjøre dette på nytt så gjør jeg gjerne det. men ikke på egen hånd.

dette er ikke noe jeg har tenkt å "leke" meg med.

RESPEKT FOLKENS, RESPEKT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig så handler det om respekt. Men du spurte og fikk svar.

Jeg tror på Gud og jeg tror på det onde.

Jeg tror ikke at mennesker man får kontakt med nødvendigvis er onde. Tvert i mot så tror jeg den onde bruker mennesker vi har vært glad i for å få oss til og bli hekta på dette.

Jeg tror ikke at de menneskene egentlig er der, det er et bilde den onde selv vil vi skal se og oppleve.

Men som sagt, dette er min mening. Og igjen, du spurte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RESPEKT FOLKENS, RESPEKT

Du har fått den respekt som du kan forlange ut fra det du skriver. Hvis du krever noen annen respekt, da får du gjøre deg fortjent til den. Jeg kan i alle fall ikke tillegge deg mer respekt enn å si at fem voksne mennesker bør vite bedre enn å ha kontakt med døde mennesker. Det er noe fordømt vrøvl å kunne gjøre slikt. Vrøvl fortjener ikke min respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Hvorfor må det nødvendigvis være noe ONDT eller GODT? Kanskje det er hverken er ondt eller godt? Hvorfor må vi tenke så svarthvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt den historien om gutten som døde etter spillet. Det er 10 år siden...han spurte om når han skulle dø. I dag, sa spillet. Ble livredd og løp ut i veien og ble drept momentant av en bil.

Vet ikke hvor sant det er da....

Har prøvd det, men funket ikke med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt rimelig mange urban legends om spiritisme opp gjennom årene, og alle er av typen: h*n spurte når h*n skulle dø, svarer var idag/om en uke/før du blir 20 år osv, og så skjedde det selvfølgelig på akkurat det tidspunktet. Stort sett blir de påkjørt av biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må da få kunne uttrykke meningen sine og spørre spørsmål på dette forumet ute å bli "skutt ihjel" fordi andre ikke liker det eller er enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt oppgitt her jeg da men.... Spiritisme som noen kaller det - men som egentlig kalles OUIJA-brett - er for det første ikke noe lek. Det er et redskap, og skal brukes med respekt og forståelse ikke minst.

Alt kan jo misbrukes, alkohol, kjøre for fort, spille for mye på nett etc etc....og å "gå amok" med et ouija brett og tro at man får noe "vettugt" ut av et spørsmål som "når skal jeg dø" sier faktisk mer om den som spør og ikke redskapet!!

Jeg har erfaring fra ouija-brett i mange år nå og har enda til dags dato til gode å både se fanden sjøl i speilet, bli overkjørt, bli rape gal.... eller andre "bivirkninger" som man hører fra vandrehistorier. Man ligger som man reder sier nå jeg da...

Hvis man tror at man kan spørre etter lotto-tallene i ouijabrettet må jeg nok skuffe de "håpefulle" og si at nei, det gjør man IKKE. Men, man kan få hjelp og råd fra "kontakten". Hvilke spørsmål sier du...? Vel, èn gang fikk jeg hjelp til å lete etter en brosje jeg hadde fått av min bestemor. Den var som sunket i jorden. Jeg hadde leita høyt og lavt men ikke sør'n om jeg fant den. Så, moder'n og jeg tok fram brettet og spurte "hvor ligger brosjen etter bestemor?" Nå får man sjelden krystall-klare svar. Som regel får man kryptiske svar, ergo bør man skrive ned de svar man får og så får man analysere det som kommer fram. Jeg spurte som sagt hvor den var og fikk til svar "K-R-O-Q-M-E-M-T-O-Z-O-E" - utfra det kom vi fram til "kommode" og riktig nok - brosjen lå bakerst i midterste skuffe. Den hadde mest sannsynlig ramla på baksiden av kommoden og ned i skuffen. Så, der ser dere ett eksempel hvordan ouija-brett _KAN_ brukes som et redskap og hjelpemiddel.

Er man så dum at man spør om å se fanden sjøl eller whatever...får man pinadø bare ha det så godt!!!

Hilsen ei MED erfaring fra ouija-brett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke opplevd noe lignende og ikke skal jeg det heller. Hvorfor? Fordi jeg vet at dette er jævelens verk. Ja spiretisme finner, og det står sterke krefter bak. Nemlig den onde selv.

Ikke tro jeg sier at din far eller noen andre dere får kontakt med er ond. Neida, men den onde selv han kan få ting til å se anderledes ut enn det er.

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...