Gå til innhold

TV i (hoved)stua eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi vurderer nå hvorvidt vi skal ha TV i stua i det nye huset, eller om vi bare skal ha TV på loftstua. Da vi flytta inn her vi bor nå hadde vi ikke TV i stua. Det var egentlig ganske deilig. Så ble det ikke til at den sto på heeeele tida. Og så hørte vi mye mer på radioen, og det er koselig, det :) For å se på TV måtte vi opp i loftstua. Funka egentlig greit.

De siste par årene har vi likevel hatt TV i stua. Nå flytter vi inn i ny bolig, og skal vurdere hvordan vi skal ha det der. På en måte ønsker vi å ha TV også i hovedstua. Vi har en kjempeflott flatskjerm fra Panasonic, og den er i grunnen er flott møbel i seg selv. Så sånn sett er det synd å gjemme den bort på loftet. Men på den andre sida er det ikke så mange logiske plasser å sette en TV i stua. Litt toskete stue sånn sett. Er derfor vi nå vurderer å gå tilbake til bare å ha TV i loftstua. Så blir stua TV-fri sone. Det er fordeler og ulemper uansett hva man gjør.

Hvordan har dere det? Har dere TV i stua? Hvorfor/hvorfor ikke?

Endret av Nala
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bygger også hus med loftsstue og har tenkt å ha tv både der og i hovedstua. Kjekt hvis jeg har besøk, så kan sambo sitte oppe å se på tv, eller omvendt. Eller rett og slett hvis vi ønsker å se hvert vårt program :ler: Nå har vi bare en tv, og ofte ulike ønsker om hva vi vil se på :sur:

Skrevet

Jeg har for liten hybel til å ha et sånt problem... :)

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt plass til det så hadde jeg flyttet tv-en ut av stua. Syns det blir mye hyggeligere stemning uten tv (for den står jo som regel på uansett på kveldene), dessuten har jeg ennå til gode å se en tv som kan klassifiseres som et flott møbel.

Skrevet
Vi bygger også hus med loftsstue og har tenkt å ha tv både der og i hovedstua. Kjekt hvis jeg har besøk, så kan sambo sitte oppe å se på tv, eller omvendt. Eller rett og slett hvis vi ønsker å se hvert vårt program :ler:  Nå har vi bare en tv, og ofte ulike ønsker om hva vi vil se på :sur:

Vi hadde to tv'er før, men bare en nå. Jeg syntes rett og slett det ble veldig usosialt å sitte på hvert vårt rom. Mye bedre å avtale hva vi skal se, litt mitt og litt hans, og mye koseligere! Det krever noen kompromiss da, men er absolutt verdt det.

Vi har forresten tv'en i den eneste stua vi har...

Skrevet

Hvis jeg får en så stor bolig en gang vil jeg ha tv-en i en egen tv-stue, ikke i hovedstuen

Skrevet

Vi hadde to tv'er før, men bare en nå. Jeg syntes rett og slett det ble veldig usosialt å sitte på hvert vårt rom. Mye bedre å avtale hva vi skal se, litt mitt og litt hans, og mye koseligere! Det krever noen kompromiss da, men er absolutt verdt det.

Vi har forresten tv'en i den eneste stua vi har...

[/quote

Enig med to tv'er blir det fort veldig usosialt, hos oss er det slik at vi her to: et på soverommet og et i en tv krok i vår store entrè.

Det betyr at stua er tv fri og veldig lite i bruk.

Mens vi sitter på hver vårt sted og ser på tv uten engang å tenke at den andre kanskje ser det samme som en selv.

Vi har nå bestemt at tv kroken skal nedlegges og tv'n skal opp i stua, så kan vi nemlig også nyte den deilige varmen fra vedovnen -og hverandre ;) isteden for å sitte med tepper og dyner. :klappe:

Skrevet

Vi har valgt å ikke ha tv i det hele tatt, synes det er mye hyggeligere å ha på litt musikk når man sitter i sofaen og slapper av / snakker.

Så, om jeg var dere ville jeg plassert den på loftstua, og latt den vanlige stua heller være til for ro, avslapping og den gode samtalen.

Skrevet

Vi har bare en stue, så hos oss henger TVen på veggen i stua. Ikke noe problem, for vi har funnet av-knappen :ler:

Uansett om vi hadde hatt flere stuer, hadde vi nok valgt å ha den i hovedstua. For vi ser begge mye fotball og BBC World, og det ville blitt veldig asosialt dersom vi skulle fordelt oss på to rom. Dessuten er det fint å kunne sitte i "kosesofaen" med lyden koblet på anlegget når vi ser DVD.

Vi hører nok mer på radio og musikk enn vi ser på TV.

Skrevet

Vi har bodd her i ca. 14 år, og har hele tiden hatt en B&O i peisstuen (stor stue som er lett tilgjengelig - den stuen vi bruker mest).

Nå ønsker vi i tillegg flatskjerm i hovedstuen, men det bør fortrinnsvis være en med lekkert design - eksempelvis B&O, Loewe eller Samsung.

Skrevet

Vi skal ha tven i kjellerstua, og heller bruke hovedstua til musikk/radio og bøker. :)

Skrevet

Vi har vinkelstue og har TV-en i den innerste lille delen (vinkelen). Da slipper vi å ha TV-en i glaninga hele tiden, samtidig som den står greit plassert når vi bruker den. Jeg tror ikke at vi hadde klart å ha TV kun i loftstua. *TV-slave* Men vi har en ekstra TV på soverommet da. Greit å ha når man ikke blir enige om hva vi skal se.

Skrevet (endret)

Har tv både "her og der" og det fungerer greit. Her er tv slått av hvis ingen ser på noe spesielt. Å ikke ha tv i dagligstuen hadde blitt usosialt for oss. Her er det ofte sånn at vi gjør hver våre ting, men vi er allikevel i det samme rommet og småsnakker med hverandre mens en ser tv og en annen sitter med pc. Tv på loftstua brukes når programmene krasjer og ingen vil kompromisse.

Endret av Kosemose
Skrevet

Vi har TV i begge stuene. Det er veldig praktisk. Da slipper vi å ha tv'n på i stuen hvis bare en el to el barna vil se tv og vi ikke vil ha den på nede. Også kan vi se på hver vår tv om noen kolliderer. Videre så er tv'n i hovedstuen plassert vekk fra salongen, slik at man ikke blir sittende å se på den ubevisst om man prater el.

Skrevet

Vi har bare en stue (var to, men veggen er fjernet) så nå har vi tv'n i den innerste delen av stua og i den delen vi kommer inn i stua på (fra kjøkkenet) har vi data, male-pulten min og en godstol.

Hadde vi hatt loftstue så hadde vi nok valgt å hatt tv'n i hoved stua

Skrevet

Vi har én stue hvor TVen nesten må stå, men dersom jeg får stor nok plass senere vil jeg ikke ha TV i hovedstuen.

Skrevet

Vi har ikke loftstue da, så sånnsett ikke det problemet.

Men vi har uansett tv i hovedstua, og det vil vi gjerne ha.

Vi har en liten tv til, som står... vel, egentlig på "mitt hobbyrom", men flyttes gjerne ut på gangen som fungerer som kontor når min kjære vil se noe annet enn det jeg ser, eller ned i stua når det virkelig kollidere (dvs at han vil se begge deler..... Den står der nå fordi han hadde på fotball uten lyd samtidig som vi så Med hjartet på rette staden (med lyd) på lørdag.

Somregel ser vi ikke på mer enn en tv uansett, og den er av når vi ikke ser noe spesielt, men for oss er det relativt utenkelig å ikke ha tv'n i stua.

Men kanskje fordi vi ikke har kjellerstue eller loftstue... Bare "ekstra soverom" i kjeller og på loft, som ikke egner seg som "stue", men der det fint kan stå en tv da.

Skrevet
Vi vurderer nå hvorvidt vi skal ha TV i stua i det nye huset, eller om vi bare skal ha TV på loftstua. Da vi flytta inn her vi bor nå hadde vi ikke TV i stua. Det var egentlig ganske deilig. Så ble det ikke til at den sto på heeeele tida. Og så hørte vi mye mer på radioen, og det er koselig, det :) For å se på TV måtte vi opp i loftstua. Funka egentlig greit.

De siste par årene har vi likevel hatt TV i stua. Nå flytter vi inn i ny bolig, og skal vurdere hvordan vi skal ha det der. På en måte ønsker vi å ha TV også i hovedstua. Vi har en kjempeflott flatskjerm fra Panasonic, og den er i grunnen er flott møbel i seg selv. Så sånn sett er det synd å gjemme den bort på loftet. Men på den andre sida er det ikke så mange logiske plasser å sette en TV i stua. Litt toskete stue sånn sett. Er derfor vi nå vurderer å gå tilbake til bare å ha TV i loftstua. Så blir stua TV-fri sone. Det er fordeler og ulemper uansett hva man gjør.

Ha den i egen tv-stue. En befrielse. Det sier mine gjedter også. Godt å komme til noen som ikke har tv på.

har man barn selv/eller de har med seg barn på besøk, så kan de få se tv på loftsstuen. irriterenede med tv-lyd når man er mange samlet.

vi har selv ny flatskjerm, men ikke et møbel å vise frem.

Skrevet

Flytta tv ut fra stua for et par år siden, og det var veldig deilig. Nå har vi tv på kjøkkenet og en i kjellerstua. Synes det er så greit å slippe den tv duringa hele kvelden. Får gjort mer når den ikke er i umiddelbar nærhet hele tiden, og det blir mer fokus på å se et spesielt program og så slå av.

Skrevet

Her i huset er det mye tv. Vi har et i hver stue, pluss at det er en på kjøkken og noen soverom. Det er strengt tatt kanskje ikke behov for så mye, men jeg tror ikke jeg ville latt være å ha i begge stuene selv, det har sine absolutt praktiske sider når det er mange mennesker i et hus. Og man trenger strengt tatt ikke flytte seg en etasje når man faktisk sitter ok og alt er greit, bare fordi man gjerne ville hatt et blikk på nyhetene eller en liten film. Størrelsen på apparatet, derimot, det betyr noe. Det holder med en diger kladask i en slags tvstue-ting, og en litt mindre en i hverdagsrom. Nå begynner jo dessuten endelig kvaliteten og funksjonene på LCD-skjermene å bli ok, så da er det ikke så vanskelig å gjemme unna en skjerm i et hjørne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...