Gå til innhold

Hvilket språk ønsker du at du kunne beherske (bortsett fra norsk og engelsk)?  

1. 1. Hvilket språk ønsker du at du kunne beherske (bortsett fra norsk og engelsk)?

• Arabisk
      1
    • Japansk
      1
    • Spansk
      17
    • Tysk
      0
    • Portugisisk
      0
    • Annet europeisk
      1
    • Annet asiatisk
      0
    • Et afrikansk stammespråk
      0
    • Italiensk
      4
    • Russisk
      3
    • Kinesisk
      2
    • Fransk
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du kunne beherske ETT språk til (bortsett fra norsk og engelsk), hvilket skulle du ønske det var?

Hvorfor det?

Sjøl prøver jeg å lære meg spansk ... for å kunne reise i Latin-Amerika. Jeg har reist der før UTEN spansk og det er slitsomt for å si det mildt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Italiensk! ...og så skulle jeg kjøpt meg noen overdådige designer solbriller og reist på shopping i Milano :briller:

Skrevet

Jeg ønsker mest å lære spansk jeg også.

Kan en del spansk, litt fransk og noe tysk.

Behersker vil ingen av disse språkene mer enn til en viss grad. :ler:

Kan spørre hvor toalettene er, hva ting koster osv, men forstår ikke noe når de "innfødte" svarer.

Skrevet

Jeg krysset av for spansk, selv om jeg egentlig foretrekker italiensk, for spansk snakkes i mange land.

For meg måtte forutsetningen vært at jeg hadde lært dette som liten, for språkfag er noen av det kjedeligste jeg vet om! Dere kommer aldri til å finne meg på noe språkkurs! :roll:

Skrevet

Lea, hva gjør du med det, for å lære mer eller holde det ved like? Kurs? Leser aviser? TV-program? Reiser?

Har du ët mål med spansken din?

Jeg også føler jeg har kommet opp på det (Basil- :ler: )nivået, men hva nå? Finne en spanjol :-?

Skrevet

Jeg har gått et kurs og reiser helst til Spania i feriene.

Prøver å bruke det jeg kan og lære meg nye ord mens jeg er der.

Går rundt med en ordbok og prøver meg på småting som skilter, plakater, menyer osv. Lærer noen nye ord hver dag mens jeg er der.

Har en drøm å flytte til Spania når jeg blir eldre og har jobbet ferdig :D .

Greit å kunne språket da.

Skrevet

Valgte spansk. Det virker som om det er mye mer utbredt enn andre verdensspråk, og det er dessuten penere enn fransk (som jeg kan un peu av......)

Skulle gjerne reist rundt i Latin-Amerika og gjerne Spania og.

Men vil gjerne lære flere språk fordi jeg er kjempeglad i å møte nye mennesker og å lære å kjenne flere kulturer. Å kunne forstå og gjøre seg forstått er en stor nødvendighet når man er rundt og reiser.

Flere jeg vet om, snakker dårlig engelsk til og med. Og i hvertfall ikke fransk, tysk eller spansk. Synes det høres fælt ut å ikke kunne forstå når man er ute og reiser.

+ at flere språk gjør seg bra på CV`n også. Greit å ha i endel jobber, tenker jeg :D

Vi får nå se om jeg begynner på et spanskkurs snart :-)

Skrevet

Spansk! Jeg har det som C-språk, og kan vel egentlig ganske mye i forhold til hva som forventes etter to og et halvt år, men jeg snakker langt i fra flytende... Er litt redd for at jeg skal glemme det jeg har lært når jeg blir ferdig med skolen, så jeg har planer om å dra til et eller annet spansktalende land etter videregående. Får se hva det blir til...

Skrevet

Spansk! Og jeg begynner på kurs snart.

Ellers lærte jeg og sambo litt "turist-swahili" da vi var på ferie. Hadde vært kult å kunne snakke det.

Flere språk jeg kunne tenkt meg til å lære. Russisk, for eksempel. Det får bli i neste omgang :wink:

Skrevet

Jeg valgte italiensk. Elsker Italia, folket, klima, historien, byggverkene- alt!

Skrevet

valgte kinesisk for jeg synes det er mye mer spennende. synes kina virker spennende og hvis jeg skulle reist dit en gang så hadde det vært morro og kunne forstå og blitt forstått. men jeg har ikke tenk og bruke tid på og lære så det for bli med tanken.

Skrevet

Spansk!

Hadde det som C-språk 1. gym, og då eg var utv. stud. i Texas året etter.

Då eg kom tilbake, byrja eg på ein ny skule som ikkje hadde spansk, så eg fekk ikkje kome vidare. No drøymer eg om å ta det opp att.

Har aldri vore i Spania, men det er på mi "to-do"-liste.

Har lyst å reise dit som turist for å oppleve landet, men må sikkert overtale min kjære litt først, han er ikkje så glad i sightseeing som eg er :blunke:

Cuba hadde også vore fint å sett. Mexico har eg vore i eit par gongar, på dagsturar, då eg var i Texas. Der kunne eg også tenkt å reist litt meir.

Synest spansk er såå vakkert og sensuelt...

...og Ricky Martin syng berre spansk på mitt anlegg :sjarmor:

Me gusta!

Skrevet

Skrev fransk, for det har jeg hatt lyst til å lære helt fra jeg var liten. Men skulle gjerne lært italiensk, russisk, spansk osv også. Er veldig interessert i språk, men det er det der med å ha nok tid. Ellers er det meget mulig jeg skal studere litt latin snart- er jo så nyttig for kommunikasjon... :lol:

Skrevet

Stemte arabisk jeg :lol:

Snakker flytende norsk og engelsk, en del fransk og tysk, og litt italiensk, spansk og serbo-kroatisk. Språk er gøøøy, kunne tenkt meg å kunne de fleste!

Skrevet
Greit å kunne "våre" to språk.

Tenker du på nynorsk og bokmål? "Norsk" dekker vel begge?

Når det er sagt ... jeg kan ikke nynorsk. Jeg har gode karakterer fra skolen, men det hjelper ikke noe når man ikke bruker det. Derfor må jeg reise en masse til spansktalende land når jeg får lært litt mer :ler:

Skrevet

Hæ? Jeg skrev samisk i emne. Hvor ble det av? Prøver igjen (denne gang uten emne :ler: )

Altså med: "våre" to språk mente jeg norsk og samisk. :lol:

Skrevet

Jeg ser det nå :o

Kunne gå under rubrikken "Et annet europeisk spåk" :wink:

Ro-ro

Skrevet

Jeg krysset av for spansk, selv om jeg nesten like mye kunne tenkt meg å lære italiensk, men jeg har gjort opp med meg selv at spansk er mer "nyttig" da det er flere som snakker dette språket. Har ikke vært i Spania selv, men vil gjerne. Vil også gjerne tilbake til Italia for den sakens skyld. Hadde fransk på videregående, men det begynner likssom å bli litt for lenge siden nå når man ikke bruker det særlig mye. Var i Frankrike i fjor sommer og kunne da i allefall forstå en del av det som sto på skiltene, menyene og litt av det som ble sagt, men ikke nok til å kunne snakke noe særlig. Så jeg kunne tenkt meg et kurs her også... Puh, dette hadde blitt slitsomt. Tror jeg starter med spansken jeg, også får jeg se...

Jennifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...