Pinki Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Har lest et sted hvor mange gjester man regner per servitør, men kan ikke huske hvor jeg leste det og hvor mange det var. Noen som kan hjelpe?
Gjest gjest1 Skrevet 2. september 2006 #2 Skrevet 2. september 2006 Mellom åtte og 12 gjester per servitør pleide vi å regne, men det kommer selvsagt ann på hvor drevne servitørene er og hvor mange gjester og retter det er.
kvick Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Vi skal ha 55 gjester og regner med å ha 5 servitører, så ca. 10 gjester pr. servitør er nok ok.
flickan Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Kommer vel an på om de er proffe eller amatører. Jeg vil anta at en proff takler flere enn en som aldri har servert før. Vi skal ha omlag 70 gjester og catering-selskapet foreslo ca 5 stk fra dem..
tommeline Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 Det bør ikke være mer enn 12-13 gjester pr servitør, og da bør de ha litt erfaring fra før. Er de uerfarne vil jeg si at 10-11 gjester holder.
Susan Sto Helit Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 Det kommer an på om det serveres på tallerken eller fra fat også, tror jeg. Vi hadde 4 servitører på ca 40 pers. Servitørene mente de ikke trengte å være like mange som det cateringen mente. (Cateringen mente at når maten ble lagt opp på kjøkkenet og servert på enkelttallerkner, så var det viktig at den kom fort på bordet.)
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2006 #7 Skrevet 5. september 2006 vi bli ca 55 stk i bryllupet og skal ha 6 servitører.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå