Gå til innhold

Farge som passer til lys toscana

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi overtok ny bolig i går, og skal nå i gang med å male mer eller mindre alle rom. I stua skal vi ha lys toscana. Har den på kjøkkenet her vi bor i dag, og er kjempeglad i den. I de fleste andre rom skal vi ha krem. Nøytral og fin farge. Men i stua vil jeg altså denne gangen ha en farge som er litt varmere, ergo lys toscana. Men gangen skal også ha en varmere farge. Man går fra gangen (som er ganske stor egentlig) direkte inn i stua, bare atskilt av en dør med glass i. Jeg vil derfor at fargen i gangen skal passe sammen med lys toscana, men at den likevel skal ha enda mer farge enn lys toscana har. Har sett på fargekartet, og fargene bast, dun og nevada ser ut som farger jeg kan komme til å lande på. Noen som har erfaring med disse fargene? Noen som vet hvordan disse kommer til å passe sammen med lys toscana?

Her er fargenumrene:

Lys toscana 1107-Y27R

Bast 1806-Y49R

Dun 1508-Y26R

Nevada 1910-Y26R

Jeg tror egentlig ikke at det blir bast. Den er for kald, syns jeg, i forhold til lys toscana. Men både dun og nevada ser ut som litt varmere farger. Dun er kanskje for lik lys toscana? Kanskje det blir nevada? Den er litt mørkere enn lys toscana, men jeg tror de passer godt sammen.

Innspill?

Skrevet

Dun er veldig lik lys toscana, den har stort sett bare mer svart i seg.

Bast kan få rosa skjær i seg i visse belysninger, for det er mye rødt i den. Nevada husker jeg ikke helt, men det er i allefall mye mer sort i den enn lys toscana. Men etter ncs-numrene kan de absolutt gå fint sammen.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Foreldrene mine har malt stua si i Dun. Veldig fin farge, men i enkelte lys kan den få et svakt grønnskjær. Bare sånn at dere vet :) Jeg liker Nevada godt, men har dere sjekket ut fargen Nord?

Skrevet

Nå har jeg testa litt i Jotuns fargevelger. Nord var faktisk veldig fin. Kanskje jeg må vurdere den? Den var varmere enn de andre fargene, og det likte jeg. Takk for tips, KATTAstrofe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...