Gå til innhold

hva er din rareste allergi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg er allergisk mot kondomer. Klør og svir iallfall om vi bruker det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Også er jeg allergisk mot et søtstoff som heter maltitol. Skikkelig magevondt og sengeliggende.

Skyldes dette allergi, altså? Trodde "alle" ble dårlige av maltitol og en del andre typer søtstoff. Jeg blir i hvert fall så oppblåst at jeg glatt kan bli tatt for å være gravid. Får i tillegg diaré og noen voldsomme smerter, fungerer ikke normalt det neste halve døgnet. Blir du dårlig i flere dager?

Beklager at jeg sporer litt av her, ble bare så nysgjerrig på dette.

Skrevet

jeg er periodeallergiker...

Innimellom tåler jeg ikke råe grønnsaker, men kokte går fint hele året.

Og så tåler jeg ikke melen frukt, (bananer, pærer og epler)

Skrevet

Vet ikke om det er så unormalt men..

FÅr elvebles på øyet om jeg drikker drinker, dette er spes. Wodka og Battery sammen. Ser ikke bra ut....hoven blå og vaglete.

Men det er da ikke så stort savn...finnes verre ting å være allergisk mot...

Tenk å være allergisk mot det motsatte kjønn. :sjenert:

Skrevet

jeg reagerer på "axe"... den mannelukttingen.

nyser som en tulling i flere timer etterpå hvis jeg kommer i nærheten av en som bruker det, mindre gøy på f.eks buss og offentlige steder :sjenert:

Skrevet

Lurer på om jeg er allergisk mot kondomer. Klør og svir iallfall om vi bruker det.

Det kan nok tenkes at du bør teste latexfrie kondomer... ;)

Skrevet
jeg eks er blandt annet allergisk for trykk mot huden, da får jeg elvesbelst, og det blir verre når jeg stresser eller det er varmt!  :overrasket:

Hihi, en jeg gikk på vgs med var også sånn. Det var partytrikset hennes; skrive noe på armen med fingeren, og så ble det stående der. :ler:

Skrevet

Jeg tåler ikke plaster, allså den delen som klistrer..... får hissig rødt kløende utslett :forvirret:

(Virkka ankelen i sist uke og måtte bare prøven en sånn selvklebende støttebandasje.............. så nå klør jeg meg gjennom livet. :sur:

Skrevet

Det kan nok tenkes at du bør teste latexfrie kondomer... ;)

Tja, liker best å ikke bruke kondom i det hele tatt, sånn egentlig :)

Skrevet
En gang fikk jeg *kremt* noe mannlig sekret i øyet, og det blei en KJEMPEreaksjon  :overrasket:

Alt det hvite hovnet opp til det trippelte så man kunne ikke se iris.

Jeg får samme reaksjon av hester - uten sammenligning forøvrig :ler:

:legrine:

Jeg tåler ikke sånn plasterteip. Husker ikke hva det heter, men det fins på rull akkurat som teip. Lukosilk heter en tror jeg. Vanlig plaster går greit.

Gjest Kardemomme
Skrevet

Jeg får allergi/utslett av stress. Og jeg stresser desverre litt for mye.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Bjørnemannen hadde forresten en fotvorte her for en stund siden, så vi satte på et sånt vorteplaster. Det er en bitteliten sirkel som skal såvidt dekke vorta, og så skal det sitte et plaster oppå for å holde den lille biten på plass. Det stod i pakningsvedlegget at det kunne oppstå irritasjon av den lille biten, som jo inneholder virkestoffene.

Da vi tok av plasteret etter to dager, var vorta like fin og lyserosa og frisk, men huden rundt, der det vanlige plasteret hadde sittet, var helt rød og sprukket og flassete :overrasket:

Skrevet

Jeg fikk vite idag at jeg er allergisk mot katt, hest, bjørk og timotei...Vet ikke hva timotei er engang.. :ler:

Skrevet
Jeg fikk vite idag at jeg er allergisk mot katt, hest, bjørk og timotei...Vet ikke hva timotei er engang..  :ler:

Timotei er en gress type.

Allergisk mot reker.....(men det er vel igrunnen ikke en "rar" allergi??)

Skrevet
Skyldes dette allergi, altså? Trodde "alle" ble dårlige av maltitol og en del andre typer søtstoff. Jeg blir i hvert fall så oppblåst at jeg glatt kan bli tatt for å være gravid. Får i tillegg diaré og noen voldsomme smerter, fungerer ikke normalt det neste halve døgnet. Blir du dårlig i flere dager?

Jeg tror nok ikke dette stoffet er bra for noen egentlig. Det er f.eks. andre søtstoffer, som aspartam i lacryl og andre pastiller, og det virker avførende ved stor inntak. Men jeg får ikke diaré av maltitol, kun veldig oppblåst og smerter.

Vet om flere som reagerer på samme måte. Det skal veldig lite til før jeg merker det. Forsøkte meg på en Atkins sjokolade, og da var jeg syk et halvt døgn. Spiste ikke hele engang.

Vet ikke om det kalles en allergi, men andre folk kan jo spise ting som inneholder maltitol i større mengder uten at det plager dem. Jeg er kanskje veldig ømfintlig.

Har derimot ikke noe problem med andre søtningsstoffer. Ikke mer enn andre folk. To esker Lacryl på en dag er jo hardt for de fleste. ;)

Jeg holder meg unna matvarer som inneholder stoffet, og da går det strålende.

Skrevet
Hihi, en jeg gikk på vgs med var også sånn. Det var partytrikset hennes; skrive noe på armen med fingeren, og så ble det stående der. :ler:

¨

den har jeg og tatt et par ganger :sjenert:

Skrevet

er allergisk mot svinekjøtt. kaster opp som en gal. men røkt kjøtt. sånn som sommerkotteletter er desidert verst. blir dårlig av bare lukta.

• 11 måneder senere...
Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Man er ikke allergisk overfor maltitol, det har en avførende virkning om inntaket er for stort. Varierer dog fra person til person ettersom noen er mer sensitive enn andre. Jeg spiste to sjokolader på 75g på en kveld og jeg fikk skikkelig store problemer og var oppe hele natten med luftsmerter og diarèplager. Så er nok ikke allergi;D

Skrevet

Hm, skavvise... Koffein og dyrespytt fra noen dyr (om jeg får det på huden får jeg brannsår) Og stress.

Skrevet

Osteallergi, kaller han det. Han tåler ikke ost, kesam, kefir, men vanlig melk går helt bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...