Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2003 #1 Del Skrevet 11. januar 2003 Først: Hvorfor i all verden blir man barbert til fødselen??? Deretter: Hvem barberer, jordmor/sykepleier eller den fødende selv. Så: Lønner det seg å barbere seg før man drar til sykehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2003 #2 Del Skrevet 11. januar 2003 Trur det er slutt på barberinga, i allefall har eg lese det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maggie74 Skrevet 11. januar 2003 #3 Del Skrevet 11. januar 2003 Det er noe barbering inne i bildet når man tar keisersnitt i alle fall. Med engangshøvel!! Uten vann eller noe! :o Det er sykepleiere som tar seg av den biten i alle fall. De samme som forbereder resten av kroppen til operasjon, liksom. Vet ikke hva som skjer når man er 'normal'fødende. Maggie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 11. januar 2003 #4 Del Skrevet 11. januar 2003 Aldri hørt om barbering til vanlig fødsel. Da jeg tok keisersnitt dro sykepleieren en engangshøvel over magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. januar 2003 #5 Del Skrevet 11. januar 2003 ALDRI om nån får komme i nærheita av mitt nedre jeg me en høvel...! D e jo ubehageli tell di grader!! Huff å huff... Litle og Nurket 37+7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 12. januar 2003 #6 Del Skrevet 12. januar 2003 Trur ikke det er vanlig å barbere nå lenger. Babyen skal komme ut i mest mulig naturlige omgivelser . Kommer i alle fall ikke på tale her i gården!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 12. januar 2003 #7 Del Skrevet 12. januar 2003 Som de andre her sier, de barberes ikke under normal fødsel lenger. Men hvis de hadde gjort det tror jeg faktisk de fleste kvinner som ligger i fødsel ville gitt fullstendig f.... i det akkurat der og da :blunke: Under fødselen skjedde det så mye annet viktig at jeg omtrent ikke registrerte "uviktig småplukk" som klipping etc. Så en liten barberings hadde nok fått passere det også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå