Gjest Fruktfat Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 har en kjole jeg skal bruke på søndag, den var litt krøllete så jeg tenkte jeg skulle skylle den og stryke den. så oppdager jeg at det står dry clean only... vil det si at jeg ikke kan skylle den engang? hva kan skje? den er i lin, innerstoffet i blankt stoff (husker ikke). hjelp?
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Krølle, krympe, miste fasong, skifte farge... ikke noe spesielt lurt å prøve, altså.
Gjest gjesta Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Kan du ikke legge den under noe tung så den blir "flat" igjen?
Gjest gjesta Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Eller du kunne prøve å dampe den forsiktig over badekaret? Hvis du har badekar.
Spirito Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 (endret) Står det ikke noe på lappen om hva foret er laget av? Lin er jo veldig vaskbart, men kan krympe endel. Det meste tåler jo kaldt vann og milo, jeg hadde sikkert prøvd det. Men jeg tar intet ansvar, bare så det er sagt. Endret 2. september 2006 av Spirito
Gjest Fruktfat Skrevet 4. september 2006 #6 Skrevet 4. september 2006 innerstoffet er i acetat (?). jeg sprayet vann på kjolen, la et laken over, sprayet vann på det og strøk med strykejernet på 2. gikk greit, den ble ikke _helt_ rett men rett nok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå