Gå til innhold

Til dere som har kjøpt ikea kjøkken!

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fikk dere problemer med tilpassning av hvitevarer (innbygningsovn etc) som ikke er kjøpt på IKEA?

En kamerat nevnte at det ofte var avvik på 1-3 cm pluss og det ble derfor mindre pene glipper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at lillebroren min hadde litt problemer med å få sin Siemens innbygningsovn til å passe i skapet fra IKEA. Selv har jeg imidlertid opplevd det samme problemet med kjøkkeninnredning fra Marbodal og Sigdal, så jeg tror ikke det er spesielt for IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg stille et annet spørsmål her også?

Er dere fornøyd med kjøkenet? er det like solid som andre? tenker på om hengslene holder og benkeplata holder seg bl.a. Vi skal ha nytt kjøkken og vurderer ikea.

Lurer også på det samme som TS, da vi helst ikke vil ha ovn, oppvaskmaskin fra ikea. dårlig erfaring med disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg stille et annet spørsmål her også?

Er dere fornøyd med kjøkenet? er det like solid som andre? tenker på om hengslene holder og benkeplata holder seg bl.a. Vi skal ha nytt kjøkken og vurderer ikea.

Lurer også på det samme som TS, da vi helst ikke vil ha ovn, oppvaskmaskin fra ikea. dårlig erfaring med disse.

Vi er veldig fornøyd med våres kjøkken!

Det eneste som er minus ved det er oppvaskkummen , den holder seg ikke like pen som (gamle)oppvaskkummer jeg har sett hos andre. Den er helt grei, men kan tenkes vi bytter den ut om noen år.

Vi har ikke noe innbygget, så det spørsmålet kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt to ulike IKEA kjøkken og har vært veldig godt fornøyd.

Vi har heller ikke hatt problemer med innbygningsovn. I den forrige leiligheten hadde vi en AEG ovn, og nå har vi en SMEG ovn i IKEA innredning. Passet fint begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturligvis noe forskjellige størrelser på de ulike typene innbyggingsvarer. Men alle målene er oppgitt, både fra disse produsentene og fra kjøkkenleverandørene, så det er jo ikke noe problem å forsikre seg om at passer.

Vår innbyggingsovn og oppvaskmaskin har regulerbare bein, som en kan justere for å utnytte plassen best, og de passer utmerket i Ikea-skapene.

For øvrig er vi godt fornøyd med kjøkkenet. Vi valgte imidlertid oppvaskkum og armatur fra annen produsent.

Er kanskje ikke veldig imponert over laminatbenkeplata, men kan tenke meg at tre-benkeplatene deres er like greie som enhver annen produsent sine.

Det er jo 10 års garanti på hengsler og alt, så det tror jeg ikke en behøver bekymre seg for. Uansett koster det jo tilnærmet ingenting å fornye hengsler fra Ikea.

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt vårt Ikea-kjøkken i litt over et år og er veldig fornøyde. Ingenting er ødelagt eller slitt, vasken er også like pen som ny. Alt er solid og i orden. Jeg er veldig veldig glad vi valgte heltre benkeplate istedet for laminat. Mye lettere å holde pen, evt skader og flekker kan enkelt pusses bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke valgt Ikea kjøkken. Jeg har nytt Ikeakjøkkenskap og benk og vask på vaskerommet mitt, og det er ikke fint. Fargeforskjell, forskjell i størrelse på dører, masse feil-leveringer, merker i benkeplaten.....

Kort sagt, nei, jeg vil ikke ha Ikea på mitt kjøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea kjøkken blir det uansett.

Min kamerat som er møbelsnekker satt opp 100 ikeakjøkken i en blokk uten en eneste feil! (han har satt opp en del andre ikea kjøkken, og har det selv også)

Så du har nok bare vært uheldig Evelina...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat satt opp vårt Ikea-kjøkken og er superfornøyde. Har riktignok kjøpt oppvaskkum og benkeplate et annet sted.

Når det gjelder innbygnings-hvitevarer; har vi ikke hatt problemer med innbygningsovnen vår. Mikrobølgeovnen vi hadde bestilt var derimot for stor og passet ikke inn i skapet. Vær obs på det!!!

Kjøleskap og oppvaskmaskin har vi ikke innebygd, så det kan jeg ikke si noe om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Ikea kjøkken, men ang hvitevarene. Det skal ikke være noe forskjell. Ikea sine hvitevarer er Whirlpool. Kommer fra Sverige og de fås ikke kjøpt ellers i Norge. Whirlpool har tilsvarende produkter i Norge, men med annen varekode.

Mikroer finnes det mange forskjellige variasjoner på så det kan være litt vanskelig, men ellers skal alle andre ting være så godt som likt. Har solgt mye innbygging av forskjellige merker og har aldri hørt noen klage på glipper av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har satt opp både IKEA- og Sigdalkjøkken, og IKEA sitt er definitivt det beste. Sigdal har jeg igrunnen ikke mye bra å si om bortsett fra at de har bedre tegnere enn IKEA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle de innebyggingsmikroene vi sjekket, som ikke var fra Ikea - var 2-3 cm for store for Ikeas innbygningsskap... Vær obs på dette!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ikea kjøkken. Og må si jeg syns det er morsomt når den mer "sofistikerte" delen av min omgangskrets må kikke på det flere ganger fordi de syns det er så flott.

Da er det alltid litt deilig å si. "hvor jeg har kjøpt det?" "Jo, jeg kjøpte det for 20 000,- på ikea jeg" "betalte du 50 000,- for ditt (ikke ikea) sier du?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nettopp skiftet kjøkken og det ble Ikea. Innbyggingshvitevarer har vi unngått, nettopp fordi det jo ikke er sikkert at hvitevarene må fornyes samtidig som kjøkkenet, og da kan det selvsagt bli problemer siden. Så her er hvitevarene i rustfritt stål, og det synes jeg er stilig. Kjøkkenet er vi ellers veldig fornøyd med. Synes vi fikk god hjelp på Ikea også, men det manglet noen småting da leveransen kom. Ingen feil-leveranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke problemer med å få innbyggingsovnen til å passe i vårt Ikeakjøkken. Vi har Gorenje-ovn.

Vi er kjempefornøyde med kjøkkenent vårt og har hatt det i 4 år nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Månestråle_*

Vi pusset opp kjøkkenet for et år siden og da ble det ikea. Vi valgte benkeplate i eik som vi er meget godt fornøyd med, vasken er like fin som ny, innredningen er solid og holder seg meget bra. I stedet for underskap valgte vi skuffer - en meget bra løsning som vi er veldig fornøyde med. Innbygde hvitevarer har vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! Det er godt å se at det er flere som har vært heldige enn uheldige :)

Jeg tror det blir den del dype skuffer istedet for skap hos oss også. Skapene er uoversiktlige og blir alltid fulle av rot innerst :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...