*Emma* Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Jeg skal ikke bruke en "vanlig brudemarsj" ved inngang i kirken. Jeg skal kjpe noter til sangen jeg skal bruke og gi den til han/hun som spiller....men sangen er 4min 30 sek og det blir vel neppe slik at hele blir spilt så jeg må plukke ut et stykke inni som er fint....men hvor mye sånn ca skal jeg ta med? Hvor lang tid bruker man ca...
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Dah, det kommer jo an på hvor langt du skal gå det.. skal du gå like langt som Nidarosdomen, eller skal du gå 10 meter? Og ja, jeg vet du skal gifte deg i Disney
loffen Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Og hvor fort skal du gå? Ta en prøvetur med stoppeklokke først.
MarianneHR Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Vi hadde inngangsmusikk som var veldig lang. Vi fikk beskjed om at hvis musikken var veldig lang, setter alle seg når bruden har kommet opp og satt seg, og hører på til musikken er ferdig.
Pasha Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 sangen vi skal ha er nok rundt 3-4 min og jeg trur ikke at jeg bruker så lang tid opp... så da hører vi ferdig sangen når jeg har kommet opp..
*Emma* Skrevet 2. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2006 Skjønner at det er forskjellig da, men tenkte kanskje folk vanligvis brukte ca 1 eller 2 min eller noe sånt. Eller at noen visste lengden på den brudemasjen som det virker som de fleste bruker....
Susan Sto Helit Skrevet 4. september 2006 #7 Skrevet 4. september 2006 Jeg aner ikke hvor lang tid jeg brukte, men det var mye kortere enn brudemarsjen hvertfall. Men det var ikke noe problem, vi bare satte oss og hørte resten av marsjen ferdig. Har du fått beskjed om at du må kutte ned fordi sangen er for lang, eller er det bare fordi du tror du må? (Presten sa forresten at hvis man brukte "for lang tid" i forhold til marsjen, så ble den bare spillt om igjen til bruden var framme og hadde satt seg, og så spillt ut og avsluttet.)
*Emma* Skrevet 4. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 4. september 2006 Har ikke snakket m dem som skal spille enda s det er bare jeg som tror det. Litt av grunnen er at det er en "vanlig sang" som skal spilles som instrumental bare og det blir liksom litt kjipt å sitte å høre gjennom samme delen om igjen og om igjen om den er mye lengere enn den trenger å være...for vers og refreng har jo liksom samme melodi gang på gang på gang...men det går kanskje å kutte et vers og et refren feks. Skal få noen som er flinke til å kutte litt for meg. Den er 4.5 min nå så jeg tipper at det holder om det er 3 max.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 4. september 2006 #9 Skrevet 4. september 2006 Jeg ville nok ikke turt å lage noe som var under 3 minutter. Vi hadde prøvegått og trodde vi hadde tenkt på alt, og hadde en sang som var 2-2,5 minutt. Men så skjedde det noe som gjorde at vi trengte litt lengre tid. Heldigvis var musikerne så proffe at de klarte å improvisere slik at det ikke ble stille mens pappa og jeg var halvveis.. Bedre å da ha den for lang, slik at du får gitt pappan din en klem og sett litt på din fremtidige mann og satt deg ned. Det tar også litt tid å sette seg ned med de store kjolene.
*Emma* Skrevet 4. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 4. september 2006 Skal ikke du ha Tir na noir? ← Jo og......
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #12 Skrevet 4. september 2006 Jeg vet ikke hvor lang din aisle er, men jeg syns 3 min høres lenge ut. De fleste brudepar ender opp med å gå VELDIG fort, selv om de i utgangspunktet hadde tenkt noe annet.
*Emma* Skrevet 4. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 4. september 2006 Den er ikke veldig lang nei...men jeg tenkte at den kunne spille litt før de åpner dørene og vi går inn...feks den første verset også går vi inn når refrenget begynner....
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 5. september 2006 #14 Skrevet 5. september 2006 Vi vil også ha en litt annerledes inngansmarsj. Har bestemt oss for Shania Twains "from this moment" mens vi går opp. Vi løser det med å sende inn brudepikene først, og går ikke selv inn før de er oppe og har funnet sine plasser. Nå er det ikke lenge igjen, så nå må vi snart få ting på plass... HYYYLLLL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå