Gå til innhold

Kan noen hjelpe?

Gjest Gjest_Silje_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Hei

Jeg er i midten av 20årene og har et stort problem. Har begynt på Cipralex om noen kjenner til det. Det er vel en slags "lykkepille", men problemet mitt er at jeg har mistet nesten all sexlyst. Før kunne jeg onanere mye og glede meg til å ha sex. Nå kvier jeg meg nesten til hver gang for jeg blir ikke opphisset. Dette har ikke vært noe problem tidligere.

Er det noen som har noen råd om det finnes noe naturmedisin som kan gjøre at jeg får tilbake lysten????? Eller noen andre gode råd???

FRUSTRERT......... :hår:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har iallefall hørt fra noen som bruker slikt at lykkepiller kan gi den effekten, så du er ikke alene.

Skrevet

Rosenrot kan hjelpe når det er snakk om vanlig mangel på sexlyst, men jeg er ikke sikker på hvordan det påvirker når det er SSRI el i bildet.

Skrevet
Hei

Jeg er i midten av 20årene og har et stort problem. Har begynt på Cipralex om noen kjenner til det. Det er vel en slags "lykkepille", men problemet mitt er at jeg har mistet nesten all sexlyst. Før kunne jeg onanere mye og glede meg til å ha sex. Nå kvier jeg meg nesten til hver gang for jeg blir ikke opphisset. Dette har ikke vært noe problem tidligere.

Er det noen som har noen råd om det finnes noe naturmedisin som kan gjøre at jeg får tilbake lysten????? Eller noen andre gode råd???

FRUSTRERT......... :hår:

Tror ikke du kan forvente noen bedring før du er ferdig med Cipralex. Også menn kan få seksuelle problemer på SSRI preparater som Cipralex. F.eks manglende evne til ejakulasjon.

DGP

Skrevet

Jeg har samme effekten av cipralex, men har hatt den verre med andre ssri tabletter. Jeg vet ikke om noe som kan hjelpe...

Skrevet

Har du en kunnskapsfull og engasjert psykiater? Denne burde i så fall kunne finne frem til en behandlingsform som skåner deg så mye som mulig fra de seksuelle bivirkningene. Bytte av medisinmerke eller eventuell supplering med andre typer kan nok være aktuelt. Jeg tror faktisk det finnes pillemerker som gjerne blir utskrevet spesifist for å motvirke seksuelle bivirkninger.

Hva med å spørre om råd inne på psykiatri-forumet på Doktor Online? Psykiater Nils Håvard Dahl svarer ofte i forumet, og er utrolig dyktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...