Gå til innhold

Lønn til barnevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke særlig erfaring med barnevakter, så derfor spør jeg dere. Hvor mye får barnevaktene deres i timen? Gir dere mer hvis barna er våkne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel har jeg barnevakt etter barnas leggetid 20.00..

avhengi av hvor lenge hun skal sitte, men blir ofte til 3-4 timer i ukedagene. betaler da 150 kr.

200,- om hun sitter til 02.00 i helgene...

Hun har alltid tilgang til mat, snop, brus og lignende..

min barnevakt er fornøyd med dette og d er jeg også...men prisene kan kanskje variere litt...

:klem1:

Skrevet (endret)

Kommer jo an på alderen til barnevakten. Jeg hadde en som fylte 16 år. I begynnelsen fikk hun hmm tror det var 30 kr. Om jeg ikke tar feil. Da hun fylte år, så fikk hun 35 kr i timen. Dette er jo en del år siden da. Og det var hun selv som foreslo det. Jeg hadde ingen peiling på hva jeg skulle gi. Når hun fylte 16, så sa hun det til meg. At hun ville gjerne øke til 35 kr pga alderen. Men, jeg gav ekstra hver gang. En femtilapp og noen ganger en hundrelapp ekstra. For hun var virkelig flink. Hun kunne komme på flekken om vi var impulsive og ville på kino (som var rett over gaten fra der vi bodde da).

Hun fikk brus, pizza og masse snop av oss også. Noen ganger leide vi video for henne. Og hun kunne ta mat om hun ville.

Hun gikk hjem når vi kom tilbake.

Endret av Trebarnsmor
Skrevet

Vi har ei som er 16 som sitter, men hun er så ekstremt sjenert at vi nesten ikke får ut av henne hvordan det gikk... Hun er jeg ikke så veldig fornøyd med, men vi har ikke hatt noe valg. En gang hun satt hele dagen fikk hun 50 kr timen. Nå har jeg skaffet en ny barnevakt som er 18 år. Jeg har ikke møtt henne enda, men har snakket med henne på telefon, og hun virket veldig ok (hun har gode referanser hos kollegaene mine). Hvis jeg er fornøyd med henne, så hadde jeg tenkt å gi henne litt mer i timen. Ei på jibb gir barnevakta si 80 kr... jeg synes det høres mye ut.

Glemte forresten å si at ungen vår er ett år.

Skrevet

Har sittet barnevakt så lenge jeg kan huske. Da jeg var ca 15 fikk jeg rundt 50,- timen (litt avhengig om det var ett eller flere barn, om de sov eller var våkne osv). Da jeg var 20 +- fikk jeg mellom 60,- og 80,-. Etter jeg var 24 og begynte å jobbe i barnehage gikk jeg opp til 95,-. Nå som 27åring, studerer jeg til førskolelærer i tillegg til barnehagejobben, ligger jeg fortsatt på 95,- (selv om de fleste runder opp til 100,- eller nærmeste 100-lapp.) og jeg merker at folk synes det er en helt alright pris å betale.

Skrevet

Jeg får mellom 80 og 100 kr timen, uavhenig av om det er et eller flere barn og om de sover eller er våkne. Er det kort tid som er avtalt, dvs 2 t eller mindre så får jeg 100 kr timen, 4t eller mindre 90 kr timen. mer enn 4 timer 80kr timen. Blir det natta over så avtaler vi andre priser. (jeg er 25 år da)

Skrevet

Jeg sitter en del barnevakt, da for tre unger (noen ganger er det bare ei fordi to er hos faren sin), men jeg får ikke timesbetalt, får 250 for de gangene jeg har de ettermiddag/kveld, og hvis det er overnattingsbarnevakt får jeg 500. Det varierer også i betaling litt avhengig av hvordan ungene har vært. De er ikke alltid like enkle, noe foreldrene er veldig klar over. Så noen ganger er jeg fullstendig kjørt etter å ha vært der. Jeg har også tilgang til det det skulle være av mat, og bil dersom jeg har de en helg og vi skal finne på ting (Jeg er forøvrig 21 år gammel).

Jeg synes det er veldig greit å ikke ha timesbetalt, men en fast sum. Noen ganger har jeg de hele dagen, mens jeg andre dager bare henter i barnehagen og er der et par timer. I lengden går det opp i opp.

Jeg må også si at jeg synes det er en uting å spørre barnevakta hva vedkommende ønsker i lønn, hva skal man si da? Enten virker man for kravstor eller så føler man seg utnytta, så det synes jeg man skal styre unna.

Skrevet

Jeg må også si at jeg synes det er en uting å spørre barnevakta hva vedkommende ønsker i lønn, hva skal man si da? Enten virker man for kravstor eller så føler man seg utnytta, så det synes jeg man skal styre unna.

Veldig enig i dette! Husker det var KJEMPEvanskelig å si en pris til foreldrene. Følte veldig på at jeg kanskje virket kravstor ol. Tok lang tid før jeg syntes det var helt greit å ta imot penger etter en barnevakt-jobb. Så foreslå heller en pris, gjerne forskjellige timespriser og når disse gjelder for. Da er det nok lettere for henne å si fra hvis hun er uenig.

Skrevet

Nå har jeg ikke sittet barnevakt siden jeg ble 18 (for 6 år siden), men da fikk jeg 50 kr. timen, 70kr etter midnatt. Hvis det var et stykke unna der jeg bodde og det skulle være sent, så fikk jeg også taxi eller ble kjørt hjem (hvis jeg ikke overnattet). Fikk også mat, selvfølgelig. De fleste av jobbene fikk jeg gjennom moren min (kollegaer som trengte noen som var flytende i Engelsk), og dermed avtalte hun prisen med dem. Hun kunne da også forlange slike ting som taxi, bedre enn det jeg kunne. Husker også at det var veldig flaut å bli spurt om penger de første gangene, særlig siden der jeg først satt barnevakt fikk jeg 30kr timen, og det syntes jeg var litt lite, og hadde lyst til å be om mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...