Gå til innhold

Meg, kjæresten og venninnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at jeg har ei brevvenninne som jeg har kjent en god stund nå.

Begynner å nærme seg snart 1 år da.

Den siste tiden, i en periode hadde vi ikke noe kontakt.

Jeg spurte henne om noen spørsmål i forhold til graviditet.

Og tilbake fikk jeg bare kritikk og kjeft. :tristbla:

Det ga meg veldig liten lyst til å skrive noen meldinger til henne på en lang stund.

Ca. 14 dager senere fikk jeg en melding, hun lurte på hvordan det gikk med meg.

Da var jeg å kjæresten min i Ålesund for vi skulle i en barnedåp, som var i familien hans.

Nå i det siste, virker det som om hun har blitt fryktelig interessert i hvordan kjæresten min har det. :frustrert:

Og hun spør hver eneste dag hvordan det går med han, og hvordan det går med oss. :forvirret:

Men jeg tenker, om jeg ikke har nevnt noe for henne, at vi ikke hadde det så bra sammen, så regner jeg med at hun skjønte at vi hadde det bra.

Jeg vet jo det at det er ikke alle som er så åpne om akkurat det der, men jeg tenker meg kanskje om to ganger før jeg vil snakke med andre om slike ting.

Snakket med typen min om dette, at hun hadde blitt så fryktelig interessert.

Da spurte hun meg om hun ikke hadde kjæreste, og jeg sa jo.

Men jeg har en følelse av at det er noe som ikke skal være der.

Eller jeg vet. Han har et barn, og dem har utrolig bra kontakt dem i mellom.

Og dette gjør da venninna mi fryktelig sjalu og ikke minst forbanna.

Kanskje hun er misunnelig, på en eller annen måte.

Har merket det flere ganger at hun har vært sint på det der.

Dem er jo i familie tenker jeg da.

Føler at hun er mer opptatt av min kjæreste, enn sin egen. :frustrert:

Det har vært mange ting som gjør at jeg er skeptisk til henne, og litt redd for hva som kanskje kan skje.

I og med at det er ikke første gangen hun har vært forbanna på meg.

Og jeg må si det, at hun har vært ganske frekk.

Spurt om å få kontantkort og penger osv.

Jeg stoler ikke på henne 100% for å si det sånn.

Og tilslutt på msn idag, kom meldinga: hvis typen din vil ha en msn venn, så er det greit.

Aha, tenkte jeg da.

For å være føre var, sa jeg at jeg tror nok ikke det.

Typen min har sine problemer, og jeg mener det, at hvis hun hadde hatt kontakt med han, ja da hadde det blitt bråk har jeg en følelse av.

Tror jeg vet hvem hun ville ha gått til for å smiske penger, for det hun ikke kan betale selv.

Så jeg føler jeg gjorde det rette i denne situasjonen.

Han er min kjæreste, og jeg gjør absolutt det som skal til for at han skal ha det bra, og at han skal få det bedre enn det han har det idag, med tanke på det han sliter med.

Han har veldig store problemer med angst og tvangstanker.

Kom gjerne med råd og tips til meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres for meg ut som om du og din kjære ikke har behov for å ha henne inni forholdet deres. Sett en grense og hold på den. Syns jeg. :)

Skrevet

Ja, jeg har satt en grense, og det er det at jeg ikke vil at hun skal komme i kontakt med han.

Det kan kanskje ende med en katastrofe. :grine:

Skrevet

Jepp, enig her! Men det er noe jeg ikke skjønner! Hvis hun bare er en brevvenninne så har hun vel ingenting med dere å gjøre i reallife? Du treffer henne ikke sånn til det daglige osv., sånn som man gjør med andre venner som bor nærme?!

Men enig, så enig! Hvis du vil fortsette å ha kontakt med henne så sett klare grenser for forholdet dere i mellom! ;)

Skrevet
Jepp, enig her! Men det er noe jeg ikke skjønner! Hvis hun bare er en brevvenninne så har hun vel ingenting med dere å gjøre i reallife? Du treffer henne ikke sånn til det daglige osv., sånn som man gjør med andre venner som bor nærme?!

Men enig, så enig! Hvis du vil fortsette å ha kontakt med henne så sett klare grenser for forholdet dere i mellom! ;)

Men, hun spurte om hun kunne få MSN adressa hans, for det var tydelig det at hun ville prate med han.

Noe jeg synes er litt drøyt.

Hun har jo ingen anelse om hvem han er.

Skrevet

Hva med å kutte kontakten med henne? Det virker jo ikke akkurat som om du vil fortsette, i og med at du beskriver henne som upålitelig og frekk.. :sjenert:

Skrevet

Det går greit det, å kunne snakke med henne på MSN og på mobilen.

Men om hun skulle få kontakt med typen min da, har jeg enda mindre kontroll.

Noe som kan være fryktelig negativt.

Til vanlig er hun jo snill og grei, men det er nå hun har blitt så fryktelig nysgjerrig.

Skrevet

hva med å bare kutte henne ut?

Eller si at typen din ikke vil ha henne på listen.

Eller at du ikke vil at ho skal få den?

Jeg hadde sagt det jeg.

Er det dere som skal være venner eller hun og typen din?

Skrevet
hva med å bare kutte henne ut?

Eller si at typen din ikke vil ha henne på listen.

Eller at du ikke vil at ho skal få den?

Jeg hadde sagt det jeg.

Er det dere som skal være venner eller hun og typen din?

Hvorfor skal jeg kutte henne ut, når hun ellers er snill og grei?

Jeg sa det at det er ikke aktuelt at han skal snakke med henne.

Sa det på en forsiktig måte da så klart.

Jeg vil jo ikke at hun skal få adressa, det kan som sagt by på uhyggelige ting.

Jeg å hun kan være venner, med typen min skal hun la være ifred.

Skrevet
Hvorfor skal jeg kutte henne ut, når hun ellers er snill og grei?

Jeg sa det at det er ikke aktuelt at han skal snakke med henne.

Sa det på en forsiktig måte da så klart.

Jeg vil jo ikke at hun skal få adressa, det kan som sagt by på uhyggelige ting.

Jeg å hun kan være venner, med typen min skal hun la være ifred.

hvorfor vil du ha henne som venn når du tenker at det kan by på uhyggelige ting hvis hun kommer i kontakt med kjæresten din? Det virker jo ikke som du stoler på henne eller tror at hun har gode hensikter.

Skrevet

Viss en annen person hadde 'bekymret' meg og skapt sånne problemer for meg, så hadde jeg ikke sett hva der kunne være å bygge et vennskap videre på.

Hadde bare endet med at jeg hadde vært mistenksom, og 'på vakt', og da er vel poengen med vennskapet borte.

Hadde kuttet kontakten jeg.

Skrevet
hvorfor vil du ha henne som venn når du tenker at det kan by på uhyggelige ting hvis hun kommer i kontakt med kjæresten din? Det virker jo ikke som du stoler på henne eller tror at hun har gode hensikter.

Hun får jo ikke mulighet til å komme i kontakt med typen min, om jeg ikke gir ut e-postadresse eller mobilnummer.

Jeg kjenner henne såpass godt, at jeg kan si det ja.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig. Kan ikke skjønne hva du skal med henne.

Skrevet
Viss en annen person hadde 'bekymret' meg og skapt sånne problemer for meg, så hadde jeg ikke sett hva der kunne være å bygge et vennskap videre på.

Hadde bare endet med at jeg hadde vært mistenksom, og 'på vakt', og da er vel poengen med vennskapet borte.

Hadde kuttet kontakten jeg.

Som jeg har nevnt før, om jeg ikke gir ut e-postadresse eller mobilnummer, kan hun ikke få kontakt med han da.

Etternavnet vet hun jo heller ikke.

Men hun spurte meg da idag, om hvis typen min ville ha henne som msn venn, var det greit for henne.

Det er ikke greit for meg.

Så jeg sa ifra at det ikke var aktuelt.

Skrevet
Enig. Kan ikke skjønne hva du skal med henne.

Jeg kan jo snakke med henne for det.

Hun er utenom alt det som er negativt, så er hun ei grei jente.

Men jeg sier ifra til henne, om det er noe jeg ikke synes noe om.

Skrevet

Ok

1. Du har allerede sagt fra at hun ikke får den msn-adr til typen din

2. Du mener hun har gode hensikter

3. Du liker henne og vil fortsette å beholde henne som venn!

Hva er da egentlig problemet??

Skrevet
Ok

1. Du har allerede sagt fra at hun ikke får den msn-adr til typen din

2. Du mener hun har gode hensikter

3. Du liker henne og vil fortsette å beholde henne som venn!

Hva er da egentlig problemet??

1. Ja

2. Dårlige hensikter (om hun hadde hatt kontakt med han nå)

3. Hun er snill enn mange andre jeg vet om. Ok å prate med.

Men, en ting jeg irriterer meg grønn over på forum, er: er det ikke lov til å lufte sine egne tanker, utenom at man skal få spørsmål om, hva er problemet?

:forvirret:

Skrevet

Men, en ting jeg irriterer meg grønn over på forum, er: er det ikke lov til å lufte sine egne tanker, utenom at man skal få spørsmål om, hva er problemet?

Tror det var ment som et oppriktig spørsmål, fordi det er litt vanskelig å se hva du egentlig spør om (synes jeg). Tror ikke det var ment så frekt som du tolket det.

Skrevet
1. Ja

2. Dårlige hensikter (om hun hadde hatt kontakt med han nå)

3. Hun er snill enn mange andre jeg vet om. Ok å prate med.

Nå ba jeg deg ikke akkurat om å svare på noe spm. heller da, jeg bare oppsummerte det du har skrevet her!

For det andre så var det heller ikke meningen å være frekk nei!

For det tredje så er jeg litt enig med det razmatazz sier at det var vanskelig å forstå hva du mente i utgangspunktet! Når man skriver et innlegg så er som regel et spm. til folka på forumet for å få svar noe! Derfor så forsto jeg ikke helt at du bare ville si noe uten å få svar/hjelp. ok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...