Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er så heldig å har noen til å vaske huset, men sliter litt med å få dem til å forstå hva jeg ønsker å ha gjort.

Mine polske hjelpere er kjempe grundige og flinke men de tar for mye hver gang og jobber langt over det vi har blitt enige om pga dette.

Jeg ønsker ikke å ha den sånn og har lyst til å lage et skjema over hva de skal gjøre for hver gang, men de forstår nesten ingenting engelsk heller og siden jeg ikke kan polsk sliter jeg litt.

Har søkt på nettet etter oversetter programmer med polsk men finner ingeneting. Noen som kan hjelpe meg??

Skrevet

Hvis du søker på "translator english polish" så får du nok opp en del treff, jeg fant bl.a. denne

I følge denne siden: å vaske = oczyścić :ler:

(Ler av min egen uvitenhet når det gjelder uttale av østeuropeiske språk generelt)

Skrevet
Hei

Er så heldig å har noen til å vaske huset, men sliter litt med å få dem til å forstå hva jeg ønsker å ha gjort.

Mine polske hjelpere er kjempe grundige og flinke men de tar for mye hver gang og jobber langt over det vi har blitt enige om pga dette.

Jeg ønsker ikke å ha den sånn og har lyst til å lage et skjema over hva de skal gjøre for hver gang, men de forstår nesten ingenting engelsk heller og siden jeg ikke kan polsk sliter jeg litt.

Har søkt på nettet etter oversetter programmer med polsk men finner ingeneting. Noen som kan hjelpe meg??

Hvordan klarte du å ansette de da? Hvordan forsto de din adr. Du måtte vel ha vert i dialog med de før du ansatte de..

Skrevet

Sånn rent generelt er det vel lurt å ha en fast pris, men det kan jo også være negativt da...

Vår første vaskehjelp var en fantastisk flink dame, men hun skulle flytte fast tilbake til Polen. Da anbefalte hun en ny som var ENDA bedre. Hun brettet til og med tøy, uten at det var avtalen. Huset var gullende rent hver fredag. Hun fikk barn, og nå er to av hennes kusiner hos oss. De er TO, får samme lønn, men gjør halvparten så bra jobb :forvirret:

Skrevet
Sånn rent generelt er det vel lurt å ha en fast pris, men det kan jo også være negativt da...

Vår første vaskehjelp var en fantastisk flink dame, men hun skulle flytte fast tilbake til Polen. Da anbefalte hun en ny som var ENDA bedre. Hun brettet til og med tøy, uten at det var avtalen. Huset var gullende rent hver fredag. Hun fikk barn, og nå er to av hennes kusiner hos oss. De er TO, får samme lønn, men gjør halvparten så bra jobb  :forvirret:

:ler:

på tide å vaske selv?

Skrevet
:ler:

på tide å vaske selv?

;) Er mamma og pappas vaskehjelp (jeg bor midlertidig her). De jobber så mye, så tror ikke de er hyppe på det gitt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...