Gjest Ola Skrevet 11. januar 2003 #1 Del Skrevet 11. januar 2003 En kvinne og 2 barn drept i Oslo. Synd det ikke er valg nå. Vi kunne trengt flere politifolk på Oslo øst. 20 000 hadde vært en passe. Hvorfor er det så mange drap på Oslo øst og så få på Oslo vest der jeg bor? Noen som vet? Finnes det statistikker på dette? Jeg gjør meg klar til å gå ut for å spise. Kan med sikkerhet si at det vil bli Oslo VEST! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 11. januar 2003 #2 Del Skrevet 11. januar 2003 Som jeg har nevnt tidligere Ola, du må gjøre noe med omgangskretsen din. Forresten, et seriøst spørsmål, - "dersom du har kjørt fra lillehammer mot drammen og du blir sulten på E-6 ville du da stoppet for å spise på driveby-mcdonalds på alnabru?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 11. januar 2003 #3 Del Skrevet 11. januar 2003 Ja det hadde han,da hadde han kanskje møtt meg og jeg er norsk som faen Men seriøst, var ikke noe galt med innlegget til ola. -østkantberta Madison (jaaa ta meg på ordet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen26 Skrevet 11. januar 2003 #4 Del Skrevet 11. januar 2003 Hvorfor er det så mange drap på Oslo øst og så få på Oslo vest der jeg bor? Noen som vet? Finnes det statistikker på dette? Dette sier seg kanskje selv om du tenker litt over det? Dette er slettes ikke noe spesielt for Oslo, men desverre tilfelle i de aller fleste byer verden over. Dette har selvsagt mange aarsaker, og man maa karakterisere/generalisere den tradisjonelle ostkant kontra vestkant: Ostkant: - "Arbeiderklasse" - "Fattige" - "hoy befolkningstetthet" - "lavt utdannede" Konsekvens: mangel og stor konkurranse om ressurser blant "svake/fattige" mennesker forer veldig ofte til konflikter og ulike former for kriminalitet. Vestkant: - "middelklasse" - "ressurssterke mennesker" - "Bedre levekaar" - "hoyt utdannede" Dette er selvsagt en GENERALISERING som er satt veldig paa spissen. Vi maa jo huske paa at det er ikke bare paa Oslo ost miljoet har blitt toffere............ Jeg bor i en by som heter Greenville i USA (ca 75 000 innbyggere). Her er skillet mye klarere enn i Oslo; -byens fargede befolkning bor i trailere og skur paa den ene siden av byen. Her skjer og det meste av byens kriminalitet, ikke fordi de er fargede, men fordi menneskene som bor der er fattige, de sulter og har ikke ressurser til aa ta vare paa familien/barna sine. -Paa den andre siden av byen bor hvite overklasse- mennesker i sine pallass av hus, med 3-4 bilder pr famile. Disse kjorer IKKE gjennom "ghettoen" av fykt for aa bli overfalt, men driver isten med skattefjusk, aksje -spekulasjon, og annen profitt-bringende aktivitet, often paa bekosting av byens fattige. Hvorfor kan man ikke gjore noe med dette? Vel, fordi vi lever i ett kapitalistisk samfunn. Kapitalismen i USA kan desverre ikke eksistere uten en underklasse/arbeiderklasse som jobber for 35 kroner timen. Kan vi faa bukt med denne kriminaliteten her i greenville, eller i Oslo? Ja, med ett mer rettferdig samfunn...... Jeg vil til slutt igjen poengtere at dette var en generalisering. Ellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa-Beth, uinnlogget Skrevet 12. januar 2003 #5 Del Skrevet 12. januar 2003 Selv om innlegget ditt var generaliserende, var det meget bra, Ellen! Så fint å oppdage at det finnes mennesker med et helhetlig bilde på det som skjer i ulike befolkningsgrupper, istedet for det svart-hvitt bilde som ofte males. Blir så lei av å lese om "disse innvandrerne" eller "muslimene", som om de var en homogen gruppe. KG er intet unntak i så måte, dessverre... Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå